Διοίκησης Ηπείρου - Δ. Μακεδονίας κ. Φ.Φίλιο, Δήμαρχο Ιωαννιτών
Κοιν: Προς όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους (έναν προς έναν). Τ.Ε.Ε. Τμ. Ιωαννίνων, Δ/νση Τροχαίας Ιωαννίνων
Μέχρι τώρα σας καταγγέλναμε διάφορα επιμέρους στοιχεία παρανομίας της Κενάν Μεσαρέ και τις συνέπειες τους προς τους περιοίκους και τους χρήστες της. Πριν λίγες μέρες περιήλθε στην κατοχή μας η «περιβαλλοντολογική αδειοδότηση...» του έργου (αρ. πρωτ. 4297/7-12-04) που λύνει όλες τις απορίες και αβίαστα συνάγεται και το τελικό συμπέρασμα:
Το έργο της Κ.Μ. είναι εξ ολοκλήρου παράνομο, από την αρχή της μελέτης έως το τέλος της κατασκευής.
Συγκεκριμένα:
1. Η τελική αδειοδότηση του έργου στηρίχθηκε στην παραδοχή (βλ. ανωτέρω επισυναπτόμενο έγγραφο) ότι δήθεν:
«Α. Δεν απαιτείται η τήρηση της διαδικασίας Προκαταρκτικής Περιβαλλοντολογικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης και
Β. Δεν θα απαιτηθεί η διαδικασία Έγκρισης Περιβαλλοντολογικών όρων…»
Η παραδοχή αυτή είναι ψευδής. Η αλήθεια καταγράφεται στην ΚΥΑ 15393/2332/2002 πιν. 1, παρ. 9. 10, 15,4
Οι συντάκτες της μελέτης κάνουν μεν αναφορά στο εν λόγω διάταγμα, αλλά με πρόθεση παραπλάνησης γιατί καταφεύγουν σε άσχετες νομικές αναφορές και στο τέλος αυτοαπαλλάσσονται από την υποχρέωση να συντάξουν Μελέτη Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)! Εξ ορισμού αυτή η παράβαση καθιστά άκυρο, επικίνδυνο και παράνομο το σύνολο «μελέτη-επίβλεψη-κατασκευή- λειτουργία» του έργου.
2. Το έργο μελετήθηκε ως «οδός ταχείας κυκλοφορίας» (βλ. ίδιο έγγραφο) ενώ το υποχρεωτικό όριο ταχύτητας είναι τα 50 Km/h. Δυστυχώς, αυτό το «επέτυχε» στο μέγιστο βαθμό και αναπτύσσονται ταχύτητες ακόμη και άνω των 150 Km/h. Ο προσδιορισμός του επιθυμητού σε μια μελέτη καθορίζει τη γεωμετρία της χάραξης και τα άλλα χαρακτηριστικά για να επιτευχθεί ο αρχικός στόχος. Αυτή η προδιαγραφή χρέωσε στο δύσμοιρο Ελληνικό Δημόσιο και την Ε.Ε. με κάποια εκατομμύρια παραπάνω από τα νομίμως απαιτούμενα.
3. Αλλά ακόμη και η στοιχειώδης προστασία που απέμενε, με την πρόβλεψη της τρίτης λωρίδας ως χώρου στάθμευσης καταπατήθηκε (βλ. ίδιο έγγραφο). Στην πράξη έγινε κι αυτή λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας! Οι υπηρεσίες σας προσπαθούν να τη φτιασιδώσουν με τη λέξη «στάση» και επιμένουν παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις μας ότι η “ανεξήγητη” επιμονή τους πολλαπλασιάζει την επικινδυνότητα του εγκληματικού έργου.
4. Ο παράπλευρος δρόμος στο Ο.Τ. 248 δόθηκε κι αυτός στην ταχεία κυκλοφορία ενώ προβλέπεται ως πεζόδρομος! (βλ. ίδιο έγγραφο). Μετά από εννέα μήνες υποσχέσεων και υπομονή πήγαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 16-5-2010 που συζήτησε το θέμα μας.
Όλοι σχεδόν οι ομιλητές ΟΛΩΝ των συνδυασμών ετάχθηκαν υπέρ των σημείων της συμφωνίας που είχε προηγηθεί στις συσκέψεις κατοίκων-Δήμου και βεβαίως κάποιοι σύμβουλοι δεν κρατήθηκαν, αποκάλυψαν τα κίνητρα της σημερινής κατάντιας. Περιμένουμε τα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά για να ενημερωθούν οι συμπολίτες.
Γιατί στα Δελτία Τύπου επεβλήθη ο Νόμος της Σιωπής.
Εν τω μεταξύ ούτε καν μια πινακίδα του ορίου ταχύτητας...
Κα. Γ.Γ., κ. Δήμαρχε,
Πιστεύουμε πως έχετε πέσει θύματα παραπληροφόρησης και δεν γνωρίζετε ως τώρα τη σοβαρότητα των αδικημάτων που διαπράχθηκαν και διαπράττονται από τις υπηρεσίες σας.
Δεν είναι δυνατό να γνωρίζετε πως ένα τόσο επικίνδυνο, εγκληματικό έργο λειτουργεί εντελώς παράνομα στην καρδιά της πόλης. Για την αντικειμενική ενημέρωση και λήψη των κατάλληλων μέτρων καλούμε μέσω υμών το ΣΕΕΔΔ, την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και τα αρμόδια όργανα της ΕΕ που συγχρηματοδότησαν το έργο. Εκτός και παρέμβετε ακαριαία:
Ζητάμε να αναστείλετε άμεσα τη λειτουργία του, άκρως επικίνδυνου, παράνομου έργου, να συνταχθεί ΜΠΕ που θα προσαρμόσει την υφιστάμενη κατάσταση στις νόμιμες προδιαγραφές κάνοντας τις απαραίτητες παρεμβάσεις. Όπως είχαμε επισημάνει επανειλημμένα εδώ και πολλούς μήνες, ο δρόμος αυτός ναι μεν εξυπηρετεί την πόλη όμως κάθε άλλο παρά αναντικατάστατος είναι για λίγο καιρό.
Όσοι «σύμβουλοι» σας επικαλεσθούν «τετελεσμένα» απλώς θα επιβεβαιώσουν τις πραγματικές τους διαθέσεις απέναντι στα παιδιά μας, τη γειτονιά και τα Γιάννενα.
Εμείς ήδη ζητήσαμε τη βοήθεια του Συνηγόρου του Πολίτη προς αυτήν την κατεύθυνση.
Συν: Έγγραφο 4297/7-12-04
ΚΥΑ 15393/2332/2002