Δευτέρα, 16 Απριλίου 2012

Τα τέσσερα Ταχυδρομεία της Ηπείρου που θα γίνουν ΚΕΠ

Το σχέδιο μετατροπής των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε υπηρεσίες Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών που ανακοίνωσαν οι Υπουργοί Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Δημήτρης Ρέππας και Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης, περιλαμβάνει για την Ήπειρο, τρία καταστήματα στο νομό Ιωαννίνων και ένα στο νομό Άρτας.

Πρόκειται για τα ΕΛ.ΤΑ Βροσίνας, Γρεβενιτίου και Δολιανών στα Γιάννενα και το ΕΛ.ΤΑ Μηλιανών στην Άρτα που θα αποτελέσουν ένα δίκτυο 68 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα με υπηρεσίες ΚΕΠ.
Κεντρικός στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του δημοσίου και η βελτίωση των σχέσεων κράτους και πολίτη, σε σημεία που δεν υπάρχουν ΚΕΠ, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί η υπάρχουσα υποδομή και το προσωπικό των ΕΛ.ΤΑ.
Οι υπάλληλοι που θα επιλεγούν θα περάσουν από ειδικά σεμινάρια, προκειμένου να μάθουν την φύση του έργου των ΚΕΠ.
Η νέα υπηρεσία θα είναι έτοιμη γύρω στο Φθινόπωρο και για την ενεργοποίησή της χρειάζεται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης.

ΣΔΟΕ: Στο στόχαστρο τα ανασφάλιστα οχήματα

«Σαφάρι» κατά των ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων, με αυστηρές ποινές και «τσουχτερά» πρόστιμα, φέρονται να ετοιμάζουν οι ελεγκτικές αρχές του υπουργείου Οικονομικών, καθώς η οικονομική αδυναμία πολλών ιδιοκτητών να πληρώσουν τα ασφάλιστρα, έχει οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς νομική κάλυψη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. εντοπιστούν να οδηγούν ανασφάλιστο όχημα, θα πληρώνουν παράβολο 250 ευρώ, και θα πρέπει να προχωρήσουν στη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου με εταιρία της επιλογής τους μέσα σε 8 ημέρες.
Όσοι δεν το κάνουν εντός του συγκεκριμένου χρονικού ορίου θα τιμωρούνται με επιπλέον χρηματικό πρόστιμο και αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες.

Ανακαλούνται όλες οι άδειες των δημοσίων υπαλλήλων

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 106 της νομοθεσίας για την εκλογή βουλευτών (π.δ.26/2012 ΦΕΚ 57Α΄), απαγορεύεται η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στο διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των εκλογών έως και την ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας, δηλαδή από την 11η Απριλίου έως την 6η Μαΐου 2012.

Οι άδειες που τυχόν θα έχουν χορηγηθεί έως και την ημέρα της προκήρυξης των εκλογών ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση απόφασης της αρμόδιας αρχής και όσοι έχουν αυτές τις άδειες είναι υποχρεωμένοι να επιστρέψουν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε ειδοποίηση.

Η κρίση «έκοψε» και την πασχαλινή έξοδο

46% μείωση στην έξοδο των οχημάτων από τις εθνικές οδούς


Αισθητά μειωμένη ήταν φέτος η έξοδος των εκδρομέων από τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τα διόδια των εθνικών οδών, όσο και από τα εισιτήρια που εκδόθηκαν στα λιμάνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το περασμένο Σαββατοκύριακο έως και τη Μεγάλη Παρασκευή σημειώθηκε μείωση της τάξης του 46% στην διέλευση των οχημάτων από τις εξόδους των δύο εθνικών οδών. Το 40% θα ξεπεράσει η πτώση της επιβατικής κίνησης στα λιμάνια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, από την Παρασκευή 6 Απριλίου - οπότε έκλεισαν τα σχολεία και άρχισε σταδιακά η έξοδος - μέχρι και την Μεγάλη Παρασκευή, έφυγαν από την Αθήνα από τα δύο εθνικά δίκτυα 700.330 αυτοκίνητα.
Πέρυσι, στο ίδιο χρονικό διάστημα, είχαν φύγει 1.306.000 αυτοκίνητα, δηλαδή φέτος σημειώθηκε μείωση της τάξης του 46%.
Την Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή, που κορυφώθηκε η έξοδος, έφυγαν - αντίστοιχα - 154.207 αυτοκίνητα (85.532 από την εθνική οδό Αθηνών- Κορίνθου και 68.684 από την Αθηνών-Λαμίας) και 139.667 αυτοκίνητα (79.000 από την Αθηνών-Κορίνθου και 60.167 από την Αθηνών-Λαμίας).
Πέρυσι την Μεγάλη Πέμπτη είχαν φύγει συνολικά 175.000 αυτοκίνητα και από τα δύο εθνικά δίκτυα (δηλαδή 12% περισσότερα από φέτος) και την Μεγάλη Παρασκευή 144.217 αυτοκίνητα (μειωμένη κατά 3% φέτος η κίνηση).
Η μειωμένη έξοδος αποδίδεται από τους επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. κατά ένα μεγάλο μέρος στην οικονομική κρίση και την τιμή της βενζίνης που καθιστά απαγορευτική για πολλούς τη μετακίνηση σε μακρινούς προορισμούς.

Ρυθμίσεις δίχτυ ασφαλείας για υπερχρεωμένα νοικοκυριά

Δεν θα κατάσχονται οι τραπεζικοί λογαριασμοί με ποσά μέχρι 2.000 ευρώ, ενώ ταυτόχρονα δικαίωμα δικαστικής ρύθμισης χρεών προς τις τράπεζες θα έχουν και οι έμποροι, εφόσον οι οφειλές τους φτάνουν μέχρι 25.000 ευρώ από την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Οι δύο αυτές ρυθμίσεις μαζί με άλλες στον νόμο των υπερχρεωμένων νοικοκυριών αναμένεται να νομοθετηθούν τις προσεχείς μέρες με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου.
Διαβούλευση με τρόικα
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιώργος Κουτρουμάνης, μετά το πέρας της διαβούλευσης με την τρόικα, φέρνει αλλαγές τις οποίες επιμελήθηκε ο πρώην γενικός γραμματέας Καταναλωτή Δημήτρης Σπυράκος, ευνοϊκές για τις οικογένειες αλλά και για τους εμπόρους που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους έναντι των τραπεζών.
Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές στον νόμο που θα κυρωθούν από το Υπουργικό Συμβούλιο τις επόμενες μέρες μεταξύ άλλων είναι:
1. Καθιερώνεται το δικαίωμα κάθε πολίτη να διατηρεί έναν τραπεζικό λογαριασμό, του οποίου ποσό κατάθεσης μέχρι το ύψος των 2.000 ευρώ (για κοινούς λογαριασμούς) θα είναι ακατάσχετο και θα προστατεύεται και από κάθε πράξη μονομερούς συμψηφισμού απαιτήσεων της τράπεζας. Για μεμονωμένους λογαριασμούς το ύψος είναι τα 1.500 ευρώ.
2. Στη δικαστική ρύθμιση των τραπεζικών χρεών μπορούν να ενταχθούν και έμποροι, αρκεί οι οφειλές τους να μην ξεπερνούν τα 25.000 ευρώ από την επαγγελματική τους δραστηριότητα.
3. Δεν είναι πλέον υποχρεωτική για τον οφειλέτη η απόπειρα εξώδικης ρύθμισης των χρεών πριν από την κατάθεση της αίτησης για δικαστική ρύθμιση των χρεών.
4. Η περίοδος ρύθμισης των χρεών, που θα ανέρχεται σε πέντε έτη, θα αρχίζει με την κατάθεση της αίτησης και όχι από την έκδοση της απόφασης.
5. Στις περιπτώσεις οφειλετών με πλήρη αδυναμία καταβολής, η απαλλαγή από τα χρέη θα επέρχεται στα τρία έτη.
6. Το ποσόν μέχρι το 85% της εμπορικής αξίας της κύριας κατοικίας του οφειλέτη, την εξόφληση του οποίου πρέπει να ρυθμίσει ο οφειλέτης για να την εξαιρέσει από τη ρευστοποίηση, θα μπορεί πλέον να ρυθμίζεται και σε μεγαλύτερο των είκοσι ετών χρονικό διάστημα.
Σημειώνεται ότι οι διατάξεις αυτές μαζί με άλλες που αφορούσαν τις ασφαλιστικές εταιρείες είχαν αποσυρθεί πριν από εβδομάδες από τη Βουλή, για να υπάρξει διαβούλευση με την τρόικα.
Επανήλθαν μόνο εκείνες για τα τραπεζικά χρέη, αλλά όχι εκείνες για την ασφαλιστική αγορά. Κάτι που είχε προκαλέσει την παραίτηση του κ. Σπυράκου.

ΠΗΓΗ: http://www.imerisia.gr/