Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ: Παράταση έως τις 20 Ιανουαρίου για την καταβολή φόρων

Έληγαν κανονικά σήμερα 


Την παράταση μέχρι την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012 όλων των προθεσμιών υποβολής δηλώσεων και καταβολής φόρων, εισφορών, τελών και βεβαιωμένων χρεών καθώς και των δηλώσεων του άρθρου 18 του ν.4002/2011 που λήγουν στις 30 Δεκεμβρίου 2011, ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών.

ΙΚΑ: Δυνατότητα αυτασφάλισης σε απολυμένους 55 έως 64 ετών

Αφορά την κύρια και την επικουρική ασφάλιση.
Δυνατότητα σε απολυμένους ηλικίας 55 έως και 64 ετών να κατοχυρώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, κάνοντας αυτασφάλιση, δίνει πρόσφατος νόμος. Προϋπόθεση του νόμου για την «αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας», με τον οποίο επεκτάθηκε προηγούμενη ρύθμιση για την προαιρετική ασφάλιση των μακροχρόνια ανέργων, είναι να έχουν μείνει άνεργοι για τουλάχιστον τρεις συνεχούς μήνες. Με τον προηγούμενο νόμο (άρθρο 10 του ν. 2874/2000), τη δυνατότητα αυτή είχαν όσοι παρέμεναν άνεργοι για 12 τουλάχιστον μήνες και στους οποίους υπολείπονταν 5 έτη για να αποκτήσουν δικαίωμα συνταξιοδότησης.

Στο εξής, το δικαίωμα της αυτασφάλισης παρέχεται σε όλους τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ ηλικίας 55 έως 64 ετών που καταγγέλθηκε η σχέση εργασίας τους, (αορίστου χρόνου, εκ περιτροπής ή μερικής απασχόλησης) και έχουν 15 χρόνια ασφάλισης (σε οποιονδήποτε φορέα) ή 4.500 ημέρες εργασίας, ανεξάρτητα με το αν πρόκειται για ομαδικές ή μεμονωμένες απολύσεις.
Το ΙΚΑ, μάλιστα, παρέχει διευκρινήσεις για την εφαρμογή της διάταξης, με εξαιρετικά επείγουσα εγκύκλιό του.
Η διάταξη, αφορά την κύρια και την επικουρική ασφάλιση και σύμφωνα με την εγκύκλιο, για να μπορέσουν οι απολυμένοι να υπαχθούν στη διάταξη θα πρέπει:
α) Να είναι άνεργοι επί 3 τουλάχιστον συνεχείς μήνες, να παραμένουν άνεργοι και να κατέχουν κάρτα ανεργίας ανανεούμενη ανά μήνα.
β) Να έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας τους κατά την ημερομηνία καταγγελίας της σύμβασης και να μην έχουν υπερβεί το 64ο έτος της ηλικίας τους κατά την ίδια ημερομηνία.
γ) Κατά την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή στην προαιρετική ασφάλιση να μην είναι ανάπηροι κατά την έννοια του άρθρου 28 παρ. 5 στοιχ. β' του ΑΝ 1846/51, όπως ισχύει μετά την τροποποίηση με τις διατάξεις του άρθρ. 27 παρ. 1 περ. 5β του ν. 1902/90, δηλ. να μην έχουν ασφαλιστική αναπηρία άνω το 67%.
δ) Ο υπολειπόμενος χρόνος για την συμπλήρωση του ελάχιστου αριθμού ημερών ασφάλισης για την θεμελίωση πλήρους συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ να μην υπερβαίνει τα 5 χρόνια (1500 ημέρες).
Σύμφωνα με το νόμο, η άσκηση του δικαιώματος αυτού μπορεί να γίνει μέσα σε 60 ημέρες από την απόλυση, ενώ η δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση, λήγει στις 31/12/2012.

ΑΡΤΑ: Θανατηφόρο τροχαίο

Σήμερα (30-12-2011) το πρωί στο 138ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αντιρρίου - Άρτας, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 23χρονος ημεδαπός, εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε εξωτερικό τοίχο οικίας, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του οδηγού. Προανάκριση για τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί το Τμήμα Τροχαίας Άρτας.

ΚΑΚΑΒΙΑ: Σύλληψη διεθνώς διωκόμενου αλλοδαπού

Συνελήφθη χθες (29-12-2011) το απόγευμα στην Κακαβιά, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Κακαβιάς, ένας αλλοδαπός, υπήκοος Αλβανίας, ηλικίας 29 ετών, για τον οποίο εκκρεμούσε ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης από τις ιταλικές αρχές για προώθηση γυναικών στην πορνεία, αδίκημα που είχε διαπραχθεί στην Φλωρεντία. Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Εφετών Ιωαννίνων.

ΕΜΥ: Συννεφιά με βροχές και χιόνια στα ορεινά και ημιορεινά Μακεδονίας και Ηπείρου

Νεφώσεις με βροχές προβλέπει για σήμερα η ΕΜΥ.
Σποραδικές καταιγίδες κυρίως στις θαλάσσιες περιοχές και χιόνια στα ορεινά καθώς και σε ημιορεινές περιοχές της Μακεδονίας και της Ηπείρου.
Τα φαινόμενα αρχικά στα δυτικά και αργότερα στο ανατολικό Αιγαίο θα είναι κατά τόπους ισχυρά.
Στην Αττική αναμένονται νεφώσεις και βαθμιαία βροχές.
Πιθανότητα καταιγίδας από το βράδυ.
Οι άνεμοι πνέουν από νότιες διευθύνσεις 3 με 4 και βαθμιαία στα ανατολικά τοπικά 5 μποφόρ.
Η θερμοκρασία από 5 έως 13 βαθμούς Κελσίου, στα βόρεια η μέγιστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Ένα επίχωμα κρατά ημιτελή την Εγνατία


Με μια τελευταία, αλλά μεγάλη εκκρεμότητα τελειώνει και το 2011 σε ότι αφορά την Εγνατία οδό στην Ήπειρο και συνολικά, αφού παραμένει εκτός αυτοκινητόδρομου η γέφυρα στο ύψος του Μεγάλου Περιστερίου, μετά την έξοδο της σήραγγας Δεματίου. Αιτία είναι το επίχωμα που ακολουθεί και ...κάθεται, κατά το κοινώς λεγόμενο.
Η παράδοση στην κυκλοφορία της τελευταίας, χρονικά ως προς την κατασκευή, γέφυρας της Εγνατίας, επρόκειτο να γίνει στις αρχές Ιουνίου του 2010, αλλά 1,5 χρόνο μετά υπάρχει μεν η μελέτη για να αποκατασταθεί το επίχωμα, αλά λείπουν τα 11 εκ. ευρώ περίπου που απαιτούνται και μοιραία οι χρήστες της Εγνατίας βλέπουν τη γέφυρα από το πλάι...
Η κυκλοφορία γίνεται χωρίς να βγαίνει κανείς, εντελώς, από τον αυτοκινητόδρομο, απλά από την έξοδο της σήραγγας Δεματίου προς Μέτσοβο και για λίγες εκατοντάδες μέτρα προς το Περιστέρι οι λωρίδες κυκλοφορίας είναι δυο και όχι τέσσερις. Με μια μικρή παράκαμψη δηλαδή, δεν παύει αυτή η κατάσταση σε έναν αυτοκινητόδρομο να δημιουργεί κακή εντύπωση και κάποιο πρόβλημα.
Την ώρα που η «Εγνατία οδός Α.Ε» οδεύει προς ιδιωτικοποίηση της λειτουργίας και της συντήρησης (αυτή ούτως ή άλλως έγινε με τις αναθέσεις σε εταιρείες), ο αυτοκινητόδρομος έχει αυτή την ...πληγή που, για να κλείσει χρειάζεται να βρεθούν χρήματα. Η «Εγνατία οδός» μόλις τώρα άρχισε να έχει έσοδα από τους προσωρινούς σταθμούς διοδίων και το ποσό είναι μεγάλο για τα οικονομικά της εταιρείας.
Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα
Οι υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών, δια του υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη ότι θα διατεθεί το ποσό για να λυθεί το πρόβλημα με το επίχωμα, έμειναν λόγια, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας, το επίχωμα δεν «διορθώνεται».
Χθες ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή την συνάντηση του με το Δ.Σ του Συλλόγου Εργαζομένων στην «Εγνατία οδός Α.Ε», δεν παρέλειψε να ασκήσει κριτική στον υφυπουργό για τη στάση του επί δυο χρόνια.
Μάλιστα, υποστήριξε ότι θα έπρεπε να είχε δοθεί η γέφυρα με το επίχωμα στην κυκλοφορία και εφόσον παρουσιαζόταν πρόβλημα μπορούσε να ριχτεί άσφαλτος για να αντιμετωπιστεί η καθίζηση του οδοστρώματος...
Δεν είναι λύση
Βέβαια ούτε αυτή είναι λύση, άλλωστε θα μπορούσε να γίνει από τότε που εντοπίστηκε το πρόβλημα, αλλά ο κ. Καχριμάνης διαβλέποντας ότι δε θα δοθούν τα χρήματα, πρότεινε το αυτονόητο μεν, αλλά τεχνικά και από άποψη ασφαλείας μη δόκιμο.
Πρόκειται για αυτοκινητόδρομο και κάθε υποχώρηση του οδοστρώματος, όσο και ανεπαίσθητη και να είναι μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα...
Υπό αυτές τις συνθήκες δύσκολα θα δημοπρατηθεί άμεσα το έργο αποκατάστασης της ζημιάς στο επίχωμα, αφού το πρόβλημα, πρέπει να διευκρινιστεί, δεν αφορά τη γέφυρα.
Από τα εγκαίνια στην ...μελέτη
Η γέφυρα Περιστερίου ήταν το τελευταίο έργο που κατασκευάστηκε στον αυτοκινητόδρομο στο κομμάτι του στην Ήπειρο και οι λόγοι ήταν κυρίως τεχνικοί, λόγω των γεωλογικών προβλημάτων και της ανάγκης να δημιουργηθεί το μεγάλο επίχωμα στην παραποτάμια περιοχή και σε μήκος 170 μέτρων περίπου.
Η καθυστέρηση ήταν μεγάλη, αλλά την άνοιξη του 2010 όλα φαίνονταν έτοιμα για να δοθεί και αυτή η γέφυρα, μήκους 370 μέτρων στην κυκλοφορία.
Τον Μάιο, όμως, διαπιστώθηκε ότι το επίχωμα παρουσίασε μικρομετατοπίσεις, όπως φάνηκε στην άσφαλτο που είχε πέσει και κρίθηκε αναγκαίο να αναβληθούν τα εγκαίνια της γέφυρας πουν είχαν προσδιοριστεί για τις αρχές Ιουνίου.
Αρχικά η εκτίμηση ήταν θα μπορούσε να αποκατασταθεί το πρόβλημα με την εργολαβία που ήταν σε εξέλιξη για τη γέφυρα, αλλά σύντομα αποδείχτηκε ότι δεν ήταν και τόσο απλό. Έγιναν μετρήσεις με ειδικά όργανα ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να υπάρχει μέτρο σύγκρισης της κατάστασης και να αποδειχθεί αν υπάρχει πρόβλημα ή όχι, ανάλογα με το πόσο θα μετατοπιστεί το ανάχωμα.
Εν τέλει, συντάχθηκε σχετική μελέτη από την οποία προέκυψε μετά από ένα χρόνο σχεδόν, ότι απαιτείται μεγάλη παρέμβαση στο επίχωμα με υψηλό κόστος. Έκτοτε αναμένουν όλοι πότε η «Εγνατία οδός» και το υπουργείο Υποδομών θα δημοπρατήσουν το έργο, κάτι που και σήμερα παραμένει άγνωστο...
Ήταν γνωστό το πρόβλημα με τα εδάφη
Η περιοχή που κατασκευάζεται η γέφυρα και έχουν δημιουργηθεί μεγάλα επιχώματα είναι γνωστή από δεκαετίες για τα γεωλογικά της προβλήματα. Παρόλο που για χρόνια αναζητούνταν η βέλτιστη λύση για να είναι απολύτως στέρεο το επίχωμα, δίπλα στο ποτάμι
Για να μην προκύψει πρόβλημα καθίζησης ανάλογο ή και χειρότερο με αυτό που παρουσιάστηκε στη σήραγγα Δεματίου δηλαδή στο επίχωμα που προηγείται, ανάμεσα από αυτή και την μικρότερη σήραγγα, επιλέχτηκε να καθυστερήσει η παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία προκειμένου να ελεγχθεί πλήρως η κατάσταση.
Κι αυτό γιατί θα ήταν άστοχο να δοθεί στην κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και να προκύψει εκ των υστέρων πρόβλημα. Μόνο που η καθυστέρηση έγινε μόνιμη...


ΠΗΓΗ: http://www.neoiagones.gr

Πετρέλαιο: Διαγωνισμοί για έρευνες σε 3 περιοχές της Ελλάδας

Πρόκειται για τις περιοχές του Πατραϊκού Κόλπου, του δυτικού Κατάκολου και των Ιωαννίνων.

Θέμα ημερών είναι η προκήρυξη των πρώτων διεθνών διαγωνισμών για έρευνα υδρογονανθράκων και στη χώρα μας.
Πρόκειται για τις περιοχές του Πατραϊκού Κόλπου, του δυτικού Κατάκολου και των Ιωαννίνων, όπου οι εκτιμήσεις θέλουν να υπάρχουν 250 με 280 εκατ. βαρέλια πετρελαίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, έχει έτοιμα τα κείμενα των διεθνών διαγωνισμών και αναμένεται η συνυπογραφή και από τον υπουργό Εξωτερικών, Σταύρο Δήμα.
Τα αποθέματα στις τρεις περιοχές, όπως προκύπτουν από παλαιότερες έρευνες, μπορούν να αποφέρουν για τα επόμενα 20 με 25 χρόνια στο Δημόσιο έσοδα 15 με 20 δισ. δολάρια (με τιμές βαρελιού 80 έως 100 δολάρια).
Στις περιοχές αυτές είχαν γίνει και παλαιότερα έρευνες και υπάρχουν επιστημονικά δεδομένα. Στον Πατραϊκό Κόλπο τα εκτιμώμενα απολήψιμα αποθέματα είναι 200 εκατ. βαρέλια, στα Ιωάννινα οι εκτιμήσεις δείχνουν 50 με 80 εκατ. βαρέλια, ενώ στο δυτικό Κατάκολο υπολογίζονται αποθέματα 3 με 8 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, το ελληνικό Δημόσιο σκοπεύει μέχρι το τέλος του 2012 να δώσει για έρευνες 10 με 15 θαλάσσια οικόπεδα στις θαλάσσιες περιοχές του Ιονίου Πελάγους και νότια της Κρήτης, όπου υπάρχουν βάσιμες εκτιμήσεις για ύπαρξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου. Μάλιστα, επιστήμονες μιλούν για ποσότητες ισοδύναμες με αυτές της Αλάσκας.
Ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει η διαδικασία πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη διενέργεια σεισμικών ερευνών στο Ιόνιο Πέλαγος και νότια της Κρήτης, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να προχωρήσουν στο «σκανάρισμα» των περιοχών για τον εντοπισμό νέων δεδομένων που να δείχνουν την ύπαρξη υδρογονανθράκων.
Εξάλλου, πληροφορίες θέλουν την ελληνική κυβέρνηση να έχει «βολιδοσκοπηθεί» από μεγάλες ξένες εταιρείες στον χώρο της έρευνας κι εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου, προκειμένου αυτές να προχωρήσουν άμεσα σε γεωτρήσεις.

ΠΗΓΗ: http://www.imerisia.gr

Ανοικτές σήμερα Παρασκευή οι εφορίες

Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε η απεργία των εφοριακών και έτσι οι ΔΟΥ θα είναι ανοικτές την Παρασκευή για όσους πολίτες θελήσουν να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους.

Η κυβέρνηση είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη, μετά το "ναυάγιο" της συνάντησης του υπουργού Οικονομικών κ. Ευάγγελου Βενιζέλου με τους εφοριακούς την Τετάρτη.