Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

Εναλλακτική Αριστερή Παρέμβαση: Συμμετοχή του Ο.Σ.Ι. στην απεργία την Τετάρτη 11 Μαΐου

Σε συνέχεια του μεγάλων Γενικών Συνελεύσεων του Ο.Σ.Ι. και της Πανηπειρωτικής Συνέλευσης των Οδοντιάτρων.


Στην Γενική Συνέλευση του Συλλόγου στις 4/5 αποφασίστηκε η συμμετοχή του Ο.Σ.Ι. στην Απεργία της Τετάρτης 11/5, ενάντια στον κοινωνικό όλεθρο της κυβέρνησης του Μνημονίου και τα βάρβαρα μέτρα που προωθούνται με το τρισάθλιο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και το αντιλαϊκό Σύμφωνο για το Ευρώ, ενάντια στην διάλυση του Ασφαλιστικού Ταμείου μας και τη βάρβαρη φορολογική επιδρομή.


Σταχούλης Σπύρος
Αντιπρόεδρος του Ο.Σ.Ι.

ΜΟΝΗ ΣΩΣΙΝΟΥ: Αναστάσιμη Θεία λειτουργία το Σάββατο 7 Μαΐου


Το Σάββατο 7 Μαΐου 2011 θα τελεστεί στην Ιερά Μονή Σωσίνου στον Παρακάλαμο, Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία (η πρώτη μετά το Πάσχα).


Ώρα έναρξης όρθρου 7:30 π.μ..

Κ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ: Θερμά συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στην εξιχνίαση της δολοφονίας

Έκανε λόγο για εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες.



Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας με ανακοίνωσή του εκφράζει τα θερμά του συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στη διαλεύκανση της δολοφονίας των δύο αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ, του Γεώργιου Σκυλογιάννη και του Ιωάννη Ευαγγελινέλη, στην περιοχή Ρέντη.


«Η εμπέδωση αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες έχει μεγάλη σημασία για την κοινωνική συνοχή. Η γόνιμη συνεργασία των αρμόδιων υπηρεσιών και αρχών ας αποτελέσει παράδειγμα. Έχουμε ανάγκη τις ευχάριστες ειδήσεις και κάθε απόδειξη της ικανότητας του κράτους να επιτελεί με επιτυχία το έργο του».

Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ: Μέχρι 27 Μαΐου ρύθμιση δανείων για πτηνοτρόφους και κτηνοτρόφους

Οι κτηνοτρόφοι, που είχαν λάβει δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, θα έχουν περιθώριο μέχρι τις 27 Μαΐου 2011 να ζητήσουν από τα πιστωτικά ιδρύματα, υπαγωγή σε ρύθμιση της οφειλής τους, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του υφυπουργού Οικονομικών, κ. Φίλιππου Σαχινίδη, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, προς απάντηση ερώτησης της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ, κα Ελένης Τσιαούση, η οποία είχε επισημάνει ότι οι πτηνο-κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις του Έβρου αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, διότι τα πιστωτικά ιδρύματα δεν προχωρούν σε καμία ρύθμιση για τα δάνεια αυτά.



Στο έγγραφο αναφέρεται ότι στις 28 Μαρτίου του 2011 εκδόθηκε απόφαση του υφυπουργού με την οποία «παρασχέθηκε η ευχέρεια στους αιγοπροβατοτρόφους, βοοτρόφους, χοιροτρόφους και πτηνοτρόφους, φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ομάδες φυσικών προσώπων ή νομικών προσώπων των οποίων η εκμετάλλευση ή η επιχείρηση βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια και στους οποίους χορηγήθηκαν δάνεια με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου δυνάμει υπουργικής απόφασης του 2007, να προβούν σε ρύθμιση των με ημερομηνία 31.12.2010 εγγυημένων από το Δημόσιο οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα».

Όπως ειδικότερα αναφέρει ο κ. Σαχινίδης, ορίστηκε ότι η συνολική διάρκεια του δανείου της ρύθμισης είναι εξαετής, εξοφλούμενου σε ίσες ετήσιες χρεολυτικές δόσεις, με πρώτη καταβλητέα την 31.12.2011 και τελευταία την 31.12.2016. Ο υφυπουργός αναφέρει επιπλέον ότι «λόγω της παρεχόμενη εγγύησης του Δημοσίου, σε ποσοστό 80%, καταβάλλεται ετησίως, από έκαστο δανειολήπτη, και μέχρι τη λήξη του δανείου, προμήθεια ασφαλείας σε ποσοστό 2% επί του ανεξόφλητου, κάθε φορά, υπολοίπου του δανείου». Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων για υπαγωγή στην ανωτέρω ρύθμιση υποβάλλονται στα πιστωτικά ιδρύματα, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής αυτών την 27.5.2011.

ΜΙΛΤΟΣ ΜΠΟΥΚΑΣ: Αυτά είναι τα «Νέα Γιάννενα;»

Προεκλογικές εξαγγελίες στα σκουπίδια.


ΙΩΑΝΝΙΝΑ, 6-5-2011
Όπως κατέδειξε η μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας για το τραμ στα Γιάννενα (Β΄ Φάση) που αφορούσε στην διαμόρφωση, ανάλυση και αξιολόγηση προτάσεων διαδρομών χάραξης εταιρείας Συμβούλων, η τεχνοοικονομική εκτίμησή τους είναι ότι η γραμμή Πανεπιστήμιο  Τ.Ε.Ι.  κέντρο πόλης  αεροδρόμιο θα είναι βιώσιμη, θα «βγαίνει» οικονομικά σαν μέσο μαζικής τροχιάς.


Σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο επίτευξης ποιοτικών στόχων πράσινης πόλης για καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες όταν μιλάμε για βιώσιμες μεταφορές δεν το εννοούμε απαραίτητα με απόλυτους οικονομικούς όρους απόσβεσης κεφαλαίου.


Εκείνο που προέχει κε Αντιδήμαρχε Έργων είναι η ανάπτυξη εσωτερικών δικτύων και συγκοινωνιακών υποδομών με την βελτίωση των ήδη υπαρχόντων και σε συνδυασμένη χρήση (Δημοτική πρωτοβουλία + ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες) συνδιαμορφώνοντας ένα φιλοπεριβαλλοντικό μεταφορικό μέσο.


Βιώσιμη κινητικότητα σημαίνει ευκολία μετακινήσεων και όχι «κυκλοφοριακό έμφραγμα» της αυτοκίνησης, συνεπάγεται σημαντική μείωση διακίνησης και κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων, κατάργηση υποδομών που απαιτούν πολύτιμο χώρο και μεγάλα κεφάλαια, όπως το υπόγειο γκαράζ της πλατείας (πρέπει να το γνωρίζετε ως κατασκευαστής, αλλά και ως ένθερμος υποστηρικτική αυτής της επένδυσης). Ο αστικός σας σχεδιασμός Έργων κε Μασσαλά θέτει το τραμ άκριτα στην αποτρεπτική σφαίρα του φαντασιακού «…ένα πολύ όμορφο όνειρο για να είναι αληθινό…»και ότι άκουσον, άκουσον «…ότι τα Γιάννενα έχουν φτιαχθεί με γνώμονα το αυτοκίνητο και όχι για κάποιο εναλλακτικό μέσο μετακινήσεων…» τούτο αποτελεί παραδοχή και στρέβλωση της έννοιας περί βιωσιμότητας και αειφορίας των πόλεων καθώς και ακύρωση της συμμετοχής μας στις διεθνείς υποχρεώσεις για την κλιματική αλλαγή που εκπροσωπούμε ως οικολογικός χώρος!


Δεν αντιλαμβανόμαστε έτσι την βελτίωση της κινητικότητας και την διαμόρφωση ενός φιλόξενου περιβάλλοντος και τους εναλλακτικούς τρόπους διακίνησης των συμπολιτών μας. Για την απόκτηση βέλτιστων επιπέδων ποιότητας του λεκανοπεδίου και την δημιουργία υγιούς πόλης (επίπεδα ηχορύπανσης, εξοικονόμηση χώρου, ποιότητα του αέρα, προσδόκιμο ζωής, ετήσια μείωση εκπομπών CO2) η πρόταση δεν είναι σαφώς «ο βασιλιάς Αυτοκίνητο»!!!…


Οι ατυχείς αυτές δηλώσεις καταδεικνύουν έλλειψη οράματος, έλλειψη πολιτικών, έλλειψη κοινωνικής ευθύνης σ’ έναν επαναλαμβανόμενο κοντόφθαλμο και ατελή σχεδιασμό που έφερε και την σημερινή κυκλοφοριακή κρίση θέτοντας ευθέως σε κίνδυνο την δημόσια υγεία των πολιτών στα Ιωάννινα.


Τα Γιάννενα ήταν το 2006 η 7η πιο μολυσμένη πόλη της Ευρώπης, από την ρύπανση των αυτοκινήτων σε μικροσωματίδια ΡΜ10 και ΡΜ2,5. Έκτοτε δεν άλλαξε κάτι. Το αναχρονιστικό μοντέλο που επικαλείσθε σαν Δήμος επιτείνει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Η συνεργασία των Οικολόγων Πράσινων και εμού προσωπικά ως υποψηφίου που συμμετείχα και στην διαμόρφωση θέσεων της Παράταξης «Ενότητα Πολιτών τα νέα Γιάννενα» είχε ως βάση εκκίνησης ένα πρόταγμα οργάνωσης πόλης, πληθυσμιακής συγκράτησης, αποκέντρωση και του πολυκεντρισμού της οικολογικής αειφορίας. Η εξυπηρέτηση της αστικής περιοχής με τα πολυδύναμα κέντρα (Πανεπιστήμιο-Νοσοκομείο-κέντρο πόλης-Αεροδρόμιο) θα έπρεπε να γίνεται πλέον το συντομότερο δυνατό- από σύγχρονα συγκοινωνιακά μέσα σταθερής τροχιάς όπως το τράμ, γιατί εκτός των άλλων αποτελούν και «οχήματα» κοινωνικής συνοχής και κοινωνικού χαρακτήρα (για τα πιο λαϊκά στρώματα, φοιτητές) με προσιτό εισιτήριο ή κάρτα αστικής χρήσης ενθαρρύνοντας τις μετεπιβιβάσεις.


Η τιμολόγηση της φορολόγησης με τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις επιπτώσεις ρύπανσης αποτελεί περιβαλλοντική πολιτική της χώρας μας απέναντι στην Ε.Ε.. Υπάρχει άμεση ανάγκη για αποθάρρυνση της κυριαρχίας του Ι.Χ. αυτοκινήτου και διευκόλυνση όλων των ήπιων μορφών κυκλοφορίας. Από τις 27 χώρες της Ε.Ε. η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση στο μερίδιο των μεταφορών που πραγματοποιούνται με σιδηρόδρομο και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ.).


Ο Δήμος Ιωαννιτών πρέπει να αξιοποιήσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το JESSICA για έργα βιώσιμης πράσινης Ανάπτυξης από το ΠΕΠ Ηπείρου και αυτός είναι άλλωστε και ο ρόλος του να καταφύγει και σ’ άλλα αναπτυξιακά προγράμματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και να δημιουργήσει στην πόλη ένα πλέγμα σύγχρονων, λειτουργικών, πράσινων και φιλικών προς το περιβάλλον αστικών συγκοινωνιών.


Ατυχώς δεν επιδείξατε τα δέοντα αντανακλαστικά ούτως ώστε να επιτευχθούν τα παραπάνω. Αντίθετα στην περίπτωση της ένταξης στο ΕΣΠΑ του μπαζωμένου χώρου στο Πέραμα για …«ήπια» αξιοποίηση (μέσα στην κόκκινη γραμμή της λίμνης!!) επιδείξατε υπερβάλλοντα ζήλο! Εδώ απωλέσατε την νομιμότητα; Αυτό είναι μια άλλη ιστορία στην οποία δεσμεύεται να επανέλθω στο μέλλον καταδεικνύει όμως τις προθέσεις και τις προτεραιότητες της «νέας» δημοτικής αρχής. Έτσι, πέντε μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας, μας λέτε κατάμουτρα ότι η ιδέα του τραμ (το οποίο περιλαμβάνονταν και στις προεκλογικές εξαγγελίες της παράταξης) είναι μια ωραία, ρομαντική ιδέα για αιθεροβάμονες… Για το νομοσχέδιο για τη βιοποικιλότητα και τα ζητήματα οριοθέτησης λίμνης στο Πέρασμα λαϊκίζετε επικίνδυνα. Για το ζήτημα της μετεγκατάστασης του ΚΤΕΛ τηρείται σιγήν ιχθύος. Για την ανάπλαση και προβολή του ιστορικού κέντρου και την αναβάθμιση του λιμνιαίου οικοσυστήματος δεν φαίνεται προς το παρόν να ανησυχείτε. Μόνο οι φιλότιμες προσπάθειες του κ. Μωυσή Ελισάφ στο Πνευματικό Κέντρο θυμίζουν το ευαίσθητο προφίλ που είχε διαμορφώσει προεκλογικά η παράταξη του κ. Φίλιουείναι όμως αυτό αρκετό;


Αυτά είναι τα «νέα Γιάννενα» που ευαγγελιζόμασταν;


Μίλτος Μπούκας
Μέλος των Οικολόγων Πράσινων
Μέλος της Γραμματείας
“Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα”
6974371797
Τσιριγώτη 39  452 21 Ιωάννινα
http://www.miltosmpoukas.gr/

ΕΡΕΥΝΑ: Έπεσε 27% η κατανάλωση ψωμιού στην Ελλάδα την τελευταία διετία

Μείωση κατά 27% εμφανίζει η κατανάλωση του ψωμιού, τα τελευταία ένα, δύο χρόνια στη χώρα μας. Ωστόσο η μείωση αυτή δεν οφείλεται στην κρίση, αλλά στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών, λόγω δίαιτας ή λόγω υγείας, ενώ επίσης η τιμή του ψωμιού δεν θεωρείται σημαντικός λόγος μείωσης της κατανάλωσης, καθώς μόνο 1 στους 10 καταναλωτές θεωρεί σημαντικό λόγο μείωσης της κατανάλωσης για λόγους οικονομίας.


Αυτά προκύπτουν από έρευνα, σε δείγμα 810 καταναλωτών και 207 αρτοποιών, τις πρώτες μέρες Απριλίου του 2011, από την εταιρεία Marc ΑΕ για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος.


Η Ομοσπονδία, όπως ανέφερε σε συντέντευξη Τύπου ο πρόεδρός της κ. Μ. Μούσιος ''χτυπάει το καμπανάκι'' στο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, προκειμένου να υπάρξει διάλογος για τα κριτήρια που πρέπει να τεθούν στο πλαίσιο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, που επιδιώκει η κυβέρνηση, «ώστε να μην φτάσουμε στο σημείο, από τον επόμενο μήνα, να αγοράζουμε ψωμί από κομμωτήρια, βενζινάδικα ή από άλλα καταστήματα, χωρίς να τηρούνται οι ελάχιστες προϋποθέσεις προστασίας της υγείας του καταναλωτή».

ΠΟΕ – ΟΤΑ: Δυναμικές κινητοποιήσεις, με 48ωρη πανελλαδική απεργία, τη Δευτέρα και την Τρίτη 9 και 10 Μαΐου και συμμετοχή στην 24ωρη απεργία που έχουν προκηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 11 Μαΐου


Δυναμικές κινητοποιήσεις με αφορμή την αύξηση του ωραρίου εργασίας στο δημόσιο και τους ΟΤΑ από τις 37,5 στις 40 ώρες και την αύξηση κατά 10 ώρες στους παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς των δήμων, αποφάσισε η ΠΟΕ – ΟΤΑ με 48ωρη πανελλαδική απεργία, τη Δευτέρα και την Τρίτη 9 και 10 Μαΐου και συμμετοχή στην 24ωρη απεργία που έχουν προκηρύξει η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 11 Μαΐου.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Στα 161.500.000 ευρώ η εξισωτική αποζημίωση του 2011

Κονδύλια ύψους 161.500.000 ευρώ θα δοθούν για την εφαρμογή του προγράμματος εξισωτικής αποζημίωσης (α) για φυσικά μειονεκτήματα στους γεωργούς ορεινών περιοχών και
(β) στους γεωργούς περιοχών με μειονεκτήματα, εκτός των ορεινών περιοχών, σε εκτέλεση των Μέτρων 211 και 212 του Άξονα 2 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007−2013.
Το ανωτέρω ποσό αφορά την πληρωμή οικονομικής ενίσχυσης δικαιούχων των Μέτρων 211 και 212 του έτους εφαρμογής 2010 καθώς και των ετών εφαρμογής 2009, 2008 και 2007 (ενστάσεις, συμπληρωματικές πληρωμές, εκκρεμότητες) και επίσης εκκρεμότητες πληρωμών Γ΄ Προγραμματικής Περιόδου.
Αναλυτικά, ανά μέτρο το ποσό της δημόσιας δαπάνης κατανέμεται ενδεικτικά ως ακολούθως:
Α) Μέτρο 211: μέχρι 100.000.000 ευρώ
Β) Μέτρο 212: μέχρι 61.500.000 ευρώ
Σε περίπτωση εξάντλησης της κατανεμηθείσας δημόσιας δαπάνης σε ένα από τα δύο μέτρα είναι δυνατή η χρησιμοποίηση μέρους ή του συνόλου της κατανεμηθείσας δημόσιας δαπάνης του άλλου μέτρου.
Τα ποσά της χρηματοδοτούμενης δαπάνης αφορούν κρατικές ενισχύσεις αναφερόμενες στο άρθρο 89 του (Ε.Κ) 1698/2005 για τα Μέτρα 211 και 212 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης Ελλάδας 2007−2013 και είναι σύμφωνα με την Ε(2010)1260 3/3/2010 απόφαση της Επιτροπής σχετικά με την έγκριση της αναθεώρησης του Π.A.A.

ΔΕΗ: Αρχίζουν απεργίες


Από την ερχόμενη εβδομάδα ξεκινούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις στη ΔΕΗ, καθώς η Εκτελεστική Επιτροπή της ΓΕΝΟΠ,  αποφάσισε συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ την ερχόμενη Τετάρτη 11 Μαΐου.


Είναι πιθανό η ΓΕΝΟΠ να συνεχίσει τις κινητοποιήσεις από την επόμενη ημέρα (Πέμπτη) με επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες.

ΔΗΜΟΣΙΟ: Ναι στο 40ωρο από την ΝΔ και το ΛΑΟΣ

Καταψήφισαν τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης.


Υπέρ της ρύθμισης για το 40ωρο των δημοσίων υπαλλήλων ψήφισαν ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης.


Το νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, όπως και το άρθρο 41 που προβλέπει τη διεύρυνση του ωραρίου των δημοσίων υπαλλήλων στις 40 ώρες εβδομαδιαίως, εγκρίθηκαν επί της αρχής κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή.


Κατά τη χθεσινή, τρίτη συνεδρίαση της επιτροπής που εξετάζει το νομοθέτημα, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης δήλωσαν εκ νέου ότι το καταψηφίζουν επί της αρχής του, ενώ η ΝΔ και ο ΛΑΟΣ ξεκαθάρισαν ότι ψηφίζουν υπέρ της ρύθμισης για το ωράριο των δημοσίων υπαλλήλων.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ- Β΄ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - Α΄ΟΜΙΛΟΣ

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ- Β΄ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ - Α΄ΟΜΙΛΟΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 7 ΜΑΪΟΥ 2011


ΩΡΑ: 15:00 μ.μ.
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΄95 - ΚΕΦΑΛΟΒΡΥΣΟ


ΩΡΑ: 17:00 μ. μ.
ΠΑΝΦΡΟΥΡΙΑΚΟΣ - ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΟΥ

ΓΙΑΝΝΕΝΑ: Προχωρά η μελέτη για το τραμ

Τη Β' φάση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του τραμ ενός έργου πνοής που θα συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών των Ιωαννίνων με την ανάπτυξη νέων, φιλικών προς το περιβάλλον συγκοινωνιακών υποδομών, παρουσίασαν χθες οι μελετητές στα Ιωάννινα. Ήδη, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας-Ηπείρου εκπονείται η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας μέσου σταθερής τροχιάς (τραμ) στα Ιωάννινα.
Η μελέτη χωρίζεται σε τρεις φάσεις:
α) Την υφιστάμενη κατάσταση και τις εκτιμήσεις αναγκών και προοπτικές.
β) Την διαμόρφωση, ανάλυση και αξιολόγηση χαράξεων.
γ) Την πολυκριτηριακή ανάλυση, περιγραφή και τεκμηρίωση βέλτιστης λύσης.


Στο πλαίσιο αυτό, η γενική γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, Δήμητρα Γεωργακοπούλου-Μπάστα, με την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Ηπείρου και τους μελετητές παρουσίασαν τη Β' φάση της μελέτης σε φορείς των Ιωαννίνων, στην αίθουσα του ΤΕΕ Τμήματος Ηπείρου.
Ανοίγοντας την συνεδρίαση η κ. Γεωργακοπούλου-Μπάστα επεσήμανε, ότι, τόσο για την ίδια όσο και για τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η δημιουργία σύγχρονων και λειτουργικών συγκοινωνιακών υποδομών αποτελεί σημείο κομβικής σημασίας για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής αλλά και για την οικονομία του τόπου η οποία θα ενισχύσει τις προοπτικές ανάπτυξης ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής.
«Έχουμε μπροστά μας ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη νέων σύγχρονων συγκοινωνιακών υποδομών, φιλικών προς το περιβάλλον, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους πολίτες και την οικονομία της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Γεωργακοπούλου-Μπάστα και ζήτησε από όλους τους εμπλεκόμενους και κυρίως το Δήμο Ιωαννιτών να αξιοποιήσει τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία όπως είναι το χρηματοδοτικό πρόγραμμα JESSICA- για το οποίο έχουν δεσμευθεί από το ΠΕΠ Ηπείρου 15 εκατ. ευρώ- για έργα βιώσιμης πράσινης ανάπτυξης.
Κατά την παρουσίαση από τους μελετητές της Β' φάσης της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας επισημάνθηκε ότι, στόχοι ήταν η εξέταση της σκοπιμότητας ανάπτυξης γραμμών Τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων, η διερεύνηση εναλλακτικών δυνατοτήτων διέλευσης γραμμής (ή γραμμών) τραμ στην πόλη και η οικονομοτεχνική αξιολόγηση της λύσης.


Οι Πόλοι Μετακινήσεων που λήφθηκαν υπόψη είναι, το κέντρο της πόλης, το ΚΤΕΛ το Δημοτικό Διαμέρισμα Ανατολής, το Αεροδρόμιο, η Πανεπιστημιούπολη, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, τα ΤΕΙ και το Νοσοκομείο «Γ. Χατζηκώστα».


Κλάδοι εναλλακτικών διαδρομών θα είναι:
Κέντρο-ΤΕΙ-Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο-Πανεπιστήμιο-(Πεδινή)
Κέντρο-Ανατολή-(Κατσικάς)
Κέντρο-Αεροδρόμιο-(Ελεούσα)-(ΒΙΠΕ)-(Πέραμα)
Κέντρο-Νοσοκομείο Χατζηκώστα

Υπολογίστηκε ότι θα υπάρξει μετατόπιση της τάξης του 5%-20% από πολίτες που κινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς το τραμ, με ουσιαστική βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη παρά τον τοπικό περιορισμό της χωρητικότητας του δικτύου. Επίσης, προτάθηκε αντικατάσταση τμήματος λεωφορειακών γραμμών και συμπλήρωση τμήματος δικτύου του τραμ από νέες λεωφορειακές γραμμές.


ΠΗΓΗ: www.zougla.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ: Σύσκεψη για τα Αρχαία Θέατρα

Την προσπάθεια του Σωματείου Διάσωσης Αρχαίων Θεάτρων «ΔΙΑΖΩΜΑ» και προσωπικά του Προέδρου του (πρώην Υπουργού) κ. Σταύρου Μπένου για την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου, εξήρε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης που έγινε σήμερα το πρωϊ στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Ο Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τον κ. Μπένο και τους συνεργάτες του για την παρουσία τους στην Ήπειρο, υπογραμμίζοντας ότι στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία, μόνο με τέτοιου είδους προσπάθειες μπορεί να βοηθηθεί ο Πολιτισμός μας και ιδιαίτερα η ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, που είναι και το αντικείμενο δράσης του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ».


Δεσμεύτηκε να υπάρχει συνεχής συνεργασία, στο πλαίσιο υλοποίησης του ΕΣΠΑ, αλλά και να κάνει κοινωνούς όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους, του έργου που προσφέρει το «ΔΙΑΖΩΜΑ», ώστε να υπάρξει και η ανάλογη βοήθεια από το Περιφερειακό Συμβούλιο.


Ο Περιφερειάρχης, ακολούθως μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη, αρμόδιο για θέματα Πολιτισμού κ. Π. Κολόκα, παραβρέθηκαν στην επίσκεψη του κ. Στ. Μπένου και των συνεργατών του στο Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης. Οι επισκέψεις του κλιμακίου του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ» - που γίνονται με τη συνδρομή και τη συμπαράσταση της Περιφέρειας Ηπείρου – θα συνεχιστούν το επόμενο τριήμερο στις άλλες περιφερειακές ενότητες.


ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr