Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ: Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα παραδοθεί η μελέτη του τμήματος της Εγνατία μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά.


Μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου θα παραδοθεί από το ανάδοχο μελετητικό γραφείο στο υπουργείο Υποδομών το υλικό της μελέτης για το τμήμα της Ιόνιας οδού, από τον κόμβο με την Εγνατία μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά.
Ο φάκελος όμως, θα είναι λειψός, αφού απουσιάζουν ορισμένες μελέτες, κάποιες σημαντικές, αλλά και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου.
Φυσικά, δεν είναι ευθύνη του αναδόχου ο οποίος παραδίδει όσα προέβλεπε η σύμβαση με μια μικρή διαφοροποίηση, αλλά της αναθέτουσας αρχής που ήταν το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και δεν μερίμνησε για να είναι πλήρης ο φάκελος του έργου.
Έστω κι έτσι όμως, αν συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης μπορεί να θεωρηθεί ότι το έργο είναι ώριμο για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Η ουσία είναι ότι με λειψή μελέτη και με σχεδόν καμιά προοπτική να εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, ίσως αργήσουμε να δούμε ολοκληρωμένη την Ιόνια, εφόσον βέβαια προχωρήσει, επιτέλους το μεγάλο κομμάτι της σύμβασης παραχώρησης από Αντίρριο μέχρι Γιάννινα.

Το υπουργείο Υποδομών κληρονομώντας μια κατάσταση ως προς τη μελέτη όχι και τόσο ολοκληρωμένη, αλλά και με όσες πρόσθετες μελέτες προέκυψαν από την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, δεν προχώρησε ακόμη ούτε σε συμπληρωματική ανάθεση των υπολειπόμενων μελετών, ούτε και σε νέο διαγωνισμό για να ανατεθούν. Προφανώς ισχύει η τελευταία σχετική δήλωση του υφυπουργού κ. Γιάννη Μαγκριώτη το καλοκαίρι στα Γιάννινα, ότι η χρηματοδότηση ακόμη και της ολοκλήρωσης της μελέτης αποτελεί πρόβλημα για το υπουργείο και αναζητούνταν οι πιστώσεις. Είναι ενδεικτική άλλωστε και η απάντηση που είχε δώσει στις αρχές του 2010 ο κ. Μαγκριώτης σε ερώτηση βουλευτών: «Λόγω ανεπαρκούς προετοιμασίας από την απελθούσα κυβέρνηση, κατά τη σύνταξη του φακέλου, του έργου, παραλείφτηκαν η μελέτη Σήμανσης- Ασφάλισης, η μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και τα τεύχη δημοπράτησης, τα οποία είναι αναγκαία για τη δημοπράτηση του έργου της οδικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με την Κακαβιά.

Μετά την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) προέκυψε αύξηση του μελετητικού τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης. Ήδη ζητείται και εξετάζεται η αύξηση των οικονομικών στοιχείων της μελέτης με τίτλο «Μελέτη τμήματος Ιόνιας Οδού από το τέλος Παραχώρησης έως Κακαβιά» κατά 50% προκειμένου να καλυφθούν οι αναφερόμενες δαπάνες μελετών».

Η επιλογή να κατασκευαστεί τμηματικά έχει προβληθεί από τον κ. Μαγκριώτη στην σύσκεψη που είχε γίνει το καλοκαίρι στην Περιφέρεια, όμως αν το πρώτο τμήμα είναι από κόμβο Εγνατίας μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή δεν θα πρόκειται για λύση του κυκλοφοριακού στο λεκανοπέδιο, αφού η κίνηση θα μένει στην Ελεούσα.