Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Εμποροπανήγυρη στο Δήμο Ζίτσας

Ανεβάζει τον πήχη ο Δήμος Ζίτσας  προσπαθώντας να αναβαθμίσει την παραδοσιακή εμποροπανήγυρη που γίνεται στις αρχές Σεπτεμβρίου στην θέση «ΠΡΑΣΙΝΗ ΓΩΝΙΑ».
 Σήμερα  29/6/15 στο Δημοτικό Συμβούλιο θα ψηφιστεί η κανονιστική πράξη λειτουργίας της εμποροπανήγυρης  που προτείνει η Επιτροπή ποιότητας Ζωής.
Στην νέα κανονιστική ο Δήμος παραχωρεί την Διοργάνωση σε Ιδιώτη ο οποίος θα μειοδοτήσει ως προς  την εκμετάλλευση της διοργάνωσης με ανώτατη τιμή τα 225€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Στις υποχρεώσεις του διοργανωτή είναι:
H κατασκευή των περιπτέρων με εκθεσιακού τύπου βραδύκαυστη τέντα 7.500 τμ,
Tο δάπεδο θα είναι μονωμένο και καλυμμένο με άκαυστα υλικά και στεγανοποιημένο περιμετρικά ώστε να είναι πλήρως εξασφαλισμένοι οι έμποροι και οι επισκέπτες.
Η φύλαξη,
Η καθαριότητα ,
Η ηλεκτρολογική εγκατάσταση βάσει Ευρωπαϊκών οδηγιών και κανόνων
Οι τουαλέτες (που στην πρόβλεψη είναι πολύ λίγες 4 χημικές και 2 ντούζ),
Η διαφήμιση,
Η κατανομή των εμπόρων και κάθε αστική ή άλλη ευθύνη είναι όλα υποχρέωση του διοργανωτή.
Ο δήμος παρέχει τον χώρο και τις ηλεκτρικές παροχές.
Επίσης  ο διοργανωτής είναι υπεύθυνος  για την πληρότητα 550 θέσεων και 20 ψησταριών σε περίπτωση μη πληρότητας τότε υποχρεούται να καταβάλει το αναλογούν αντίτιμο στο Δήμο.
Η τιμή χρήσης χώρου προς τον Δήμο  για το κάθε περίπτερο ορίζεται στα 280 €, 330 € για τα γωνιακά περίπτερα, 550 € για κάθε χαλβαδοπωλείο-ζαχαρώδη και  1500€ για κάθε ψησταριά.
Βέβαια ο πήχης ανεβαίνει ως και προς τους συμμετέχοντες εμπόρους  μιας και τα δικαιολογητικά είναι αρκετά περιλαμβάνοντας από ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα μέχρι και κάτοψη και έγκριση από μηχανικό για την λειτουργία των ειδών υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Το Λούνα πάρκ  τηρώντας τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις  θα βγεί σε δημοπρασία με τιμή εκκίνησης  40.000€.


Χωρίς να θέλουμε να κριτικάρουμε αρνητικά την νέα κατεύθυνση του Δήμου θέτουμε ορισμένα ερωτήματα.
Την προηγούμενη φορά το τέλος χρήσης για τον Δήμο ήταν 225 € το περίπτερο με όριο τα 120.000€ τώρα με την υπάρχουσα κρίση γιατί οι φιλοδοξίες του Δήμου ανεβαίνουν πάνω από τις 220.000 €;
Το υπαίθριο εμπόριο είναι μια εμπορική μάζωξη που ξεκινάει πολλές δεκαετίες πριν, πάντοτε την ευθύνη της διοργάνωσης την είχε ο Δήμος σαν αρωγός διαφάνειας και ισονομίας.
Τώρα έχοντας την εμπειρία των προηγουμένων επιτυχημένων διοργανώσεων γιατί ο Δήμος παραχωρεί την διοργάνωση σε κάποιον ιδιώτη;
Υπάρχουν πολλές κατασκευές που έχουν  Ευρωπαϊκά στάνταρ π.χ. τέντα, πολυκαρβονικά υλικά, ξύλινες κατασκευές κτλ. οι οποίες  χρησιμοποιούνται σε παρόμοιες εκδηλώσεις στο εξωτερικό.
Γιατί επιλέχτηκε με τόση λεπτομέρεια η εκθεσιακού τύπου τέντα τόσο για το εξωτερικό όσο και για το εσωτερικό της;
Είναι τυχαίο πως η κανονιστική είναι πανομοιότυπη με την κανονιστική που κατατέθηκε στη Ναύπακτο και στο Βόλο;
Βάση ποιάς μελέτης  ανέβηκε το αντίτιμο του Λούνα Πάρκ από τα 1.500€ στα 40.000€;
Τελικά  ο Δήμος Ζίτσας πού νομίζει πως κάνει εμποροπανήγυρη, στην πιο φτωχή Περιφέρεια της Ευρώπης ή στο Κολονάκι;
Βάζουμε αυτό το ερώτημα γιατί όλοι γνωρίζουμε πως το κόστος λειτουργίας μετακινείται στον καταναλωτή.
Δηλ όσο μεγαλύτερο είναι το κόστος της διοργάνωσης τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι τιμές των προϊόντων που θα πωλούνται.
Και από τη μια εάν μπορεί κάποιος θα αγοράσει ,από την άλλη όμως με τον τρόπο αυτό χτυπάμε ένα παραδοσιακό θεσμό που γίνεται ανελλιπώς πάνω από 150 χρόνια στην πόλη μας.
150 χρόνια με γνώμονα σωστή τιμή-σωστό προϊόν.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πως ο κύριος όγκος των εμπορευμάτων μιας εμποροπανήγυρης προέρχεται από εγχώριες  βιοτεχνίες και ντόπιες επιχειρήσεις  κάθε είδους.
Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής παραδοσιακών προϊόντων διοχετεύεται μέσα από τις εμποροπανηγύρεις.
Ο όγκος των επιχειρήσεων που ¨τζιράρει¨ από την λειτουργία μιας εμποροπανήγυρης είναι πολύ μεγάλος ξεκινάει από το βενζινάδικο, το παντοπωλείο, το ξενοδοχείο, τις συγκοινωνίες  και φτάνει μέχρι την πληρωμή των ΔΕΚΟ, των επικοινωνιών και των Ταμείων.
Καλό είναι όταν ανεβάζουμε το πήχη να είναι προς το δημόσιο συμφέρον αυξάνοντας έτσι το βιοτικό μας επίπεδο  και όχι να ανεβάζουμε τον πήχη για να κάνουμε  ωραία βιτρίνα σε φτωχό μαγαζί γιατί η μεγαλομανία οδηγεί πάντα σε αντίθετα αποτελέσματα. 


Εμπoροβιοτεχνικός Σύλλογος Ηπείρου