Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014

Καταθέτουν πινακίδες 140.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων

Δεν αλλάζει το σύστημα γα τα τέλη κυκλοφορίας

Περισσότεροι και από πέρυσι θα καταθέσουν φέτος πινακίδες για να γλιτώσουν από τα τέλη κυκλοφορίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ξεπερνούν πλέον τους 60.000 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που και παρέδωσαν τις πινακίδες του οχήματος τους στις εφορίες και η τάση αυτή δείχνει να είναι μεγαλύτερη και από την αντίστοιχη περσινή όπου είχαν τεθεί 130.000 οχήματα σε ακινησία.
Παρά τα δεδομένα αυτά πάντως και μετά την εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές, στο υπουργείο Οικονομικών δεν δείχνουν  διατεθειμένοι να ανοίξουν τώρα νέο μέτωπο με την Τρόικα και να προχωρήσουν στο νέο σύστημα πληρωμής τελών κυκλοφορίας «με το μήνα» δεν αποκλείεται όμως να συμβεί από τις αρχές ή την άνοιξη του 2016 και μετά.

Ωστόσο αναμένεται να παραταθεί για ένα ακόμη έτος το σύστημα που ίσχυσε και πέρυσι, της πληρωμής δηλαδή μόνον του υπολοίπου των τελών κυκλοφορίας από το μήνα που ζητάει να τις πάρει ξανά μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η διάταξη αυτή, καθώς και η παράταση και για το 2015 του μέτρου της απόσυρσης (που θα καλύπτει και οχήματα παλαιότητος έως και το 2001 το 2002) θα περιληφθεί σε διάταξη που θα κατατεθεί τις επόμενες μέρες στη Βουλή –μέσα στην εβδομάδα ή την επόμενη πριν την πρώτη ψηφοφορία για Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως αναφέρουν συγκλίνουσες πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο.
Ωστόσο το πρόβλημα από την κατάθεση των πινακίδων παραμένει οξύ, καθώς το Δημόσιο δεν χάνει μόνο από τα έσοδα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που προσδοκά από τα τέλη κυκλοφορίας,  αλλά και από τον φόρο πολυτελείας για όσους έχουν αυτοκίνητα άνω 2.000 κ. ε. αλλά και από τα τεκμήρια διαβίωσης!
Αν επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις για 140.000 καταθέσεις πινακίδων, τότε οι απώλειες μπορεί να ξεπεράσουν και τα 100 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα για το 2014 ο προϋπολογισμός προβλέπει εισπράξεις 1,139 δις. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσυκλετών και άλλα 1,156 δισ. ευρώ το 2015. Η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη  (1,5%) εκτιμάται ότι θα προέλθει εκτός από τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία και το νέο καθεστώς εξόφλησής τους.


ΠΗΓΗ: www.newmoney.gr