Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013
Σχεδόν … κλεισμένη η συμφωνία για τους δυο μεγάλους οδικούς, άξονες Ιονία και Ε65 σε τροχιά υλοποίησης!
«Βλέπει» Γιάννινα η πρώτη, αλλά «κουτσουρεμένος» αναμένεται ο Άξονας Κεντρικής Ελλάδας…
Σύντομα θετικές εξελίξεις σε όλους τους αυτοκινητόδρομους
Δεν πέρασαν λίγα 24ωρα μετά τη δήλωση του Γιαννιώτη αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης Σταύρου Καλογιάννη, ότι ο Απρίλιος θα είναι μήνας εξελίξεων για την Ήπειρο και ήδη οι πρώτες πληροφορίες, για τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους κινούνται σε πολύ θετική τροχιά.
Ειδικά σε ό, τι αφορά τους οδικούς άξονες με Ηπειρωτικό ενδιαφέρον, την Ιόνια Οδό και τον Ε65, οι οποίοι σύμφωνα με κύκλους, είναι οι πρώτοι για τους οποίους υπάρχει συμφωνία επανεκκίνησης και μάλιστα από τον ερχόμενο μήνα!
Ακόμη βέβαια δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο και σαφώς δεν πρόκειται να γίνει πριν υπάρξει συμφωνία για όλους τους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους, όμως τα νέα διαμηνύονται πολύ ευχάριστα για Ιόνια και Ε65 και ειδικότερα για την πρώτη, όπου προβλέπεται να φθάσει στα Γιάννινα, αίροντας ουσιαστικά την απομόνωση της περιοχής και δημιουργώντας νέες συνθήκες ανάπτυξης.
Βέβαια, όλα αυτά δεν θα γίνουν άμεσα, αλλά σε βάθος χρόνου, όμως είναι θετικό το γεγονός πως το κλίμα είναι πολύ καλό και τα δυο έργα είναι σε τροχιά υλοποίησης, ειδικά αυτή την πολύ δύσκολη περίοδο, που η Ελλάδα μετά κόπων και βασάνων προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της ξανά.
Χρησιμότητα…
Η συμφωνία Κυβέρνησης και Τραπεζών ίσως ανακοινωθεί στα τέλη Απριλίου, κάτι που έχει τονίσει και ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, επιμένοντας σε δηλώσεις του, ότι η επανεκκίνηση των οδικών αξόνων θα γίνει τον Απρίλιο.
Έκτοτε, θα ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου για την ουσιαστική επανεκκίνηση των έργων, δηλαδή την επανενεργοποίηση των εργοταξίων, που εδώ και δυόμιση χρόνια έχουν μείνει… ερμητικά κλειστά. Αυτό, βέβαια, δεν μπορεί να γίνει άμεσα, αλλά σίγουρα θα έχει γίνει, εφόσον δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα, έως το τέλος καλοκαιριού.
Σύμφωνα και με τις ypodomes.com, το κλίμα ανάμεσα στις ενδιαφερόμενες τράπεζες είναι καλό, γιατί οι δυο συγκεκριμένοι αυτοκινητόδρομοι, Ιόνια Οδός και Ε65 δηλαδή, είναι νέα έργα, που κατασκευάζονται εξ΄ ολοκλήρου από την αρχή.
Από την πλευρά τους τράπεζες και παραχωρησιούχοι αντιλαμβάνονται την χρησιμότητα των έργων και τα οφέλη που προκύπτουν για τις περιοχές από τις οποίες διέρχονται, όμως το γεγονός ότι η κυκλοφορία στους ελληνικούς δρόμους μειώνεται συνεχώς τους προβληματίζει, αλλά δεν τους εμποδίζει, ώστε να ανάψουν το… πράσινο φως. «Προχωρούν πλέον πιο συντηρητικά, αλλά έχοντας εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της χώρας μας» επισημαίνουν πηγές.
Τα χαρακτηριστικά…
Υπενθυμίζεται ότι η Ιόνια οδός έχει συνολικό μήκος 380 χλμ και περιλαμβάνει:
• τον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό),
• τμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑ.ΘΕ μήκους περίπου 172,5 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια, μετά τα Καμένα Βούρλα και
• το συνδετήριο κλάδο του ΠΑ.ΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.
Για το έργο, πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου, θα κατασκευαστούν μεταξύ άλλων: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω. Μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί τρία κομμάτια στην κυκλοφορία, οι παρακάμψεις Αγρινίου και Άρτας, καθώς και το κομμάτι Άγιος Δημήτριος- Σελλάδες, επίσης στην Άρτα.
Τα προβλήματα του Ε65
Από την πλευρά της, η Κεντρική Οδός, γνωστότερη και ως Ε65 θα κατασκευαστεί αρχικά από την Ξυνιάδα (πριν τον Δομοκό) μέχρι τα Τρίκαλα, ενώ σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, παραπέμπεται για το μέλλον το νότιο άκρο (Ξυνιάδα-Λαμία) όσο και το βόρειο (Τρίκαλα-Εγνατία).
Πάντως, όλο και πιο πολλοί είναι οι σύλλογοι που ζητούν την άμεση ολοκλήρωση του Ε65 στο σύνολό του. Τα περισσότερα προβλήματα εστιάζονται στο τμήμα Καλαμπάκα- Εγνατία Οδός, που υψηλών τεχνικών προδιαγραφών και απαιτήσεων.
Παράλληλα, υπενθυμίζεται πως έγιναν προσπάθειες αλλαγής της χάραξης, ενώ πρόσφατα το Συμβούλιο της Επικρατείας απάντησε αρνητικά στην αίτηση κυνηγετικών, ιππικών κ.α. συλλόγων των Γρεβενών με την οποία ζητούσαν να μην υλοποιηθεί το τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία Οδός, μήκους 37χλμ.
Πάντως, ο συγκεκριμένος οδικός άξονας δικαίως παίρνει τον τίτλο του πιο προβληματικού απ’ όλους όσους βρίσκονται στο «πακέτο» παραχώρησης (πέντε συνολικά) και το ζητούμενο πλέον είναι να γίνει, αρκεί βεβαίως, σε εύλογο χρονικό διάστημα να… δει Ήπειρο και να μην μετατεθεί αυτή η προοπτική για το … μέλλον.
ΠΗΓΗ: www.proinoslogos.gr