Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2012

Κίνδυνος φθορών στα εργοτάξια Ιόνιας Οδού - Τα έργα σε χειμέρια νάρκη

Μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη αναμένεται το πρώτο φως στο τούνελ


Με αμείωτους ρυθμούς προχωρά η διαπραγμάτευση μεταξύ Κυβέρνησης και παραχωρησιύχων με στόχο να διαμορφωθούν εκ νέου οι συμβάσεις. Μέχρι τότε όμως τα εργοτάξια παραμένουν κλειστά και ενώ είμαστε ήδη στο Φθινόπωρο. Το ερώτημα που τίθεται είναι πόσος χρόνος απομένει στα εργοτάξια πριν αρχίσει η μεγάλη φθορά στα έργα που έχουν συντελεστεί;
Με τη σημερινή κατάσταση τα πράγματα δεν φαίνεται να είναι και πολύ ρόδινα και οι ελπίδες για γρήγορη απεμπλοκή των μεγάλων αυτών έργων ανάπτυξης φαίνεται πως θα εξαρτηθεί εν πολλοίς και από τις πολιτικές εξελίξεις. Το μόνο θετικό νέο σε όλη αυτή την υπόθεση είναι η σοβαρότητα με την οποία φαίνεται ότι χειρίζεται την υπόθεση η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών και ο ορισμός ειδικού διαμεσολαβητή ίσως είναι και το κλειδί για την γρήγορη και επιτυχημένη διαπραγμάτευση.
ΜΙΣΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ
Ήδη σε κάποια εργοτάξια αυτοκινητόδρομων που έχουν σταματήσει έχουν εμφανιστεί τα πρώτα σημάδια φθοράς. Πρόκειται για τμήματα δρόμων που είτε έχουν διανοιχθεί, είτε έχουν φτάσει σε ένα ποσοστό προόδου 30-50%. Οι φθορές δημιουργήθηκαν από τις καιρικές συνθήκες και από τον ασυνήθιστα βαρύ χειμώνα που διανύσαμε.
Σημαντικά είναι τα προβλήματα που καλούνται να διαχειριστούν σχεδόν όλες οι εταιρείες καθώς με εξαίρεση τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που το κυρίως κατασκευαστικό έργο συμπυκνώνεται σε έργα 25 χιλιομέτρων (εκ των οποίων τα 11,5χλμ είναι σήραγγες) οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Το σημαντικότερο έργο για την Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο έχει απογοητεύσει καθώς από την αρχή αντιμετώπιζε μεγάλα προβλήματα. Το τμήμα στην Παλιοβούνα, ακριβώς μετά το Αντίρριο παραμένει άλυτο ενώ όσα χιλιόμετρα διανοίχθηκαν αντιμετωπίζουν πλέον το πρόβλημα της εγκατάλειψης. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε πως η εταιρεία παραχώρησης και κατασκευής είναι πραγματικά άφαντη και δεν έχει εκδώσει δελτίο τύπου έστω για κάποιο μικρό κομμάτι συντήρησης εδώ και ενάμιση χρόνο. Μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει κανενός είδους ενημέρωση με την στελέχωση της εταιρείας μάλλον να είναι εκμηδενισμένη..

ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com