Οι διατάξεις της απόφασης αυτής έχουν εφαρμογή για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 2.000 κυβικών εκατοστών που παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης παλαιάς τεχνολογίας για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31-12-1998 που αποσύρονται από την κυκλοφορία για καταστροφή, με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τον ν. 3899/2010.
Για τα αποσυρόμενα αυτά οχήματα προβλέπεται ότι έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλές προηγουμένων ετών.
Στις ρυθμίσεις εμπίπτουν τα οχήματα που έχουν αποσυρθεί από την ημερομηνία έναρξης της ισχύος της (21-2-2011) έως και την 20-12-2012.
Στην περίπτωση που το όχημα προέρχεται από τον ΟΔΔΥ και η άδειά του έχει εκδοθεί μετά την 1.1.1999, αυτό μπορεί να αποσυρθεί εφόσον διαπιστωθεί από την υπηρεσία Μεταφορών & Επικοινωνιών της Περιφέρειας ότι, αυτό είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα πριν την 31.12.1998.
Με τον ν. 3899/2010 δίνεται η δυνατότητα παραλαβής καινούργιου επιβατικού αυτοκινήτου με μερική ή ολική απαλλαγή από τέλος ταξινόμησης σε αντικατάσταση παλαιού επιβατικού αυτοκινήτου, το οποίο παραδίδεται προς καταστροφή (αποσύρεται) στο εγκεκριμένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής.
Οι απαλλαγές έχουν ως εξής:
α) μέχρι και 900 Superleague: κ.ε., απαλλαγή από το Τέλος Ταξινόμησης (Τ.Τ.) για εργοστασιακή αξία μέχρι και 6.000 ευρώ.
β) από 901 μέχρι και 1400 κ.ε., απαλλαγή από το Τ.Τ. για εργοστασιακή αξία μέχρι και 8.000 ευρώ.
γ) από 1401 μέχρι και 1600 κ.ε., απαλλαγή από το 65% του Τ.Τ. και για εργοστασιακή αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.
δ) από 1601 μέχρι και 2000 κ.ε., απαλλαγή από το 50% του Τ.Τ. και για εργοστασιακή αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.
Δικαιούχα της ως άνω απαλλαγής πρόσωπα ορίζονται ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου το οποίο αποσύρεται ή το πρόσωπο στο οποίο ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου έχει εκχωρήσει το δικαίωμα προς απόσυρση.