Σύμφωνα με απόφαση της υφυπουργού Παιδείας, Εύης Χριστοφιλοπούλου, για την επιλογή της δεύτερης ξένης γλώσσας θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οργανική θέση, ή υπάρχουν δύο ή και περισσότεροι εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων με οργανική θέση θα επιλέγει την ξένη γλώσσα που επιθυμεί να διδαχθεί η πλειοψηφία των μαθητών.
Με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, η οποία ήδη ξεσηκώνει αντιδράσεις ενώσεων εκπαιδευτικών, η επιλογή μεταξύ τεσσάρων γλωσσών (γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά) στα δημοτικά σχολεία καταργείται.
Οι μαθητές θα μπορούν πλέον να διαλέξουν ως δεύτερη ξένη γλώσσα, (η πρώτη είναι τα αγγλικά), μόνο μεταξύ γαλλικών ή γερμανικών και σε κάθε σχολείο θα διδάσκεται μόνον η μια από αυτές ανάλογα με την επιλογή της πλειοψηφίας.
Οι σύλλογοι καθηγητών ξένων γλωσσών αντιδρούν, τονίζοντας πως με το νέο πλαίσιο η δεύτερη ξένη γλώσσα πλέον θα επιβάλλεται και δεν θα επιλέγεται, υποβαθμίζοντας την ποιότητα του μαθήματος -κάτι που θα εντείνει εκ των πραγμάτων και το μεγαλύτερο μέγεθος των τμημάτων.
Επιπλέον, καθηγητές υποστηρίζουν ότι προκύπτει κίνδυνος για την απώλεια των οργανικών θέσεων ορισμένων συναδέλφων.
Όπως αναφέρει το "Βήμα", το υπουργείο Παιδείας πολιορκείται τις τελευταίες ημέρες από υπομνήματα γονέων και συλλόγων εκπαιδευτικών, οι οποίοι διαμαρτύρονται «για την καταδίκη στο όνομα των περικοπών της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας».
Όπως αναφέρουν, πολλά παιδιά θα αναγκάζονται πλέον να μάθουν μια γλώσσα που δεν τους αρέσει, απλώς επειδή έτυχε να την επιλέξει η πλειοψηφία των συμμαθητών τους και «τελικά θα χάσουν κάθε ενδιαφέρον για τις ξένες γλώσσες, που αποτελούν και ένα από τα βασικά εφόδια στην ζωή ενός νέου».