Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011
Nielsen: Μείωσαν τις δαπάνες οι Έλληνες
Σε περικοπές εξόδων έχουν προχωρήσει εννέα στους δέκα Έλληνες, σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα της Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη το τέταρτο τρίμηνο του 2010.
Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι έξι στους δέκα.
Το 81% των Ελλήνων έχει μειώσει τις δαπάνες για αγορά νέων ρούχων, το 80% δαπανά λιγότερα για διασκέδαση εκτός σπιτιού και το 64% έχει στραφεί σε φθηνότερα προϊόντα, ώστε να καταφέρει να ισορροπήσει την μείωση της αγοραστικής δύναμης του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία και τις απαντήσεις του δείγματος ούτε το τρέχον έτος διαγράφεται ευοίωνο, αφού το 83% των Ελλήνων δεν θεωρεί πως η χώρα θα καταφέρει να βγει από την ύφεση μέσα το 2011.
Η Οικονομία παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό 40%, που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη, ενώ το 34% δηλώνει ότι με τα χρήματα, που του περισσεύουν, ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο ευρωπαϊκό ποσοστό βρίσκεται στο 26%.
Ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τον τελευταίο καιρό βρίσκονται στη διεθνή επικαιρότητα για τα προβλήματα της οικονομίας τους, όπως είναι η Ισπανία, η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ιρλανδία, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη.