Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

«KAΛΛΙΚΡΑΤΕΙΟΙ ΔΗΜΟΙ»:Ποια νέα έργα και με τι πόρους θα εκτελέσουν;


«KAΛΛΙΚΡΑΤΕΙΟΙ ΔΗΜΟΙ»:Ποια νέα έργα και με τι πόρους θα εκτελέσουν;

«Γόρδιος δεσμός» και αβέβαιο το μέλλον για «Δωδώνη» και ΕΛΒΙΖ, «πάγωσε» το έργο του Αεροδρομίου,
Με την ολοκλήρωση του δευτέρου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών και σκεπτικισμός επικρατεί στον Νομό Ιωαννίνων, ακόμη και στα στρατόπεδα των εκλεγμένων!
Οι περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, σε συνδυασμό με το αβέβαιο μέλλον του θεσμού της περιφερειακής αρχής και το κύμα περικοπών κονδυλίων που επιβάλλει το μνημόνιο στον κρατικό προϋπολογισμό, σκιάζουν τις εξελίξεις.

ΓΙΑ ΤΗ «ΔΩΔΩΝΗ»
Τοπικά, ένα από τα βασικότερα προβλήματα είναι το μέλλον της «Δωδώνης». Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σκανδαλίδης Κώστας, κατά την ολιγόωρη επίσκεψή του στα Γιάννινα είχε δηλώσει, ότι μετά τις εκλογές αναμένεται ν’ ανοίξει ο φάκελος για την γαλακτοβιομηχανία, αποφεύγοντας να πει κάτι παραπάνω.
Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κατά την ομιλία του στην πόλη, λίγο πριν τις εκλογές, σημείωσε, ότι «θα γίνει προσπάθεια να μην πωληθεί η γαλακτοβιομηχανία».
Ωστόσο, όσο δεν ξεκαθαρίζει η κατάσταση με την ΑΤΕ, της οποίας η γαλακτοβιομηχανία είναι θυγατρική, τόσο πιο θολό θα γίνεται το τοπίο και για τη «Δωδώνη».

Η ΕΛΒΙΖ
Ένα ακόμη πρόβλημα, που απασχολεί δεκάδες εργαζόμενους και εκατοντάδες αγροτοκτηνοτρόφους σε όλη την Ήπειρο είναι το μέλλον της ΕΛΒΙΖ.
Η διοίκηση της «Δωδώνης» και της ΑΤΕ ετοιμάζεται να δώσει… κοψοχρονιά τη βιομηχανία ζωοτροφών σε μεγαλοοφειλέτη της!
Οι εργαζόμενοί της σε ανακοίνωσή τους εξέφρασαν την αντίδρασή τους για το γεγονός, ακόμη όμως δεν έχει υπάρξει επίσημη τοποθέτηση για το θέμα.

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Βασικό πρόβλημα, που χρίζει άμεσης Κυβερνητικής παρέμβασης για συνέχιση της χρηματοδότησης του έργου είναι το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.
Οι εργασίες επέκτασης σχεδόν σταμάτησαν, όμως ακόμη στην Κυβέρνηση σκέπτονται τι θα κάνουν με την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων, ανάμεσά τους και των Ιωαννίνων. Μάλιστα, αυτό λογίζεται ως ένα από τα βασικότερα σε όλη την Ελλάδα, καθώς μαζί με της Αλεξανδρούπολης θεωρούνται αεροπορικοί κόμβοι!
Στο νομοσχέδιο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, που ετοιμάζεται από τα Υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, προβλέπεται, ότι θα ιδρυθούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου για κάθε αερολιμένα ή ομάδα αερολιμένων.
Επίσης, προσδιορίζεται ο τρόπος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός ή περισσοτέρων αεροδρομίων, την πραγματοποίηση του οποίου αναλαμβάνει η εταιρεία.
H ιδιωτικοποίηση γίνεται με σύμβαση παραχώρησης, όπου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η συμβατική περίοδος, η δυνατότητα παράτασης και τροποποίησής της, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας, καθώς και τα τέλη Αεροδρομίου, τα οποία θα επιβάλει η εταιρεία.