Σε ισχύ
είναι ο νέος ΚΟΚ που φέρνει αυστηρότερες ποινές για χρήση κινητού, υπερβολική
ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και άλλες παραβάσεις.
Στόχος
η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα.
Μία από
τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η έννοια της υποτροπής: πλέον, οι
επαναλαμβανόμενες παραβάσεις δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές
ποινές, αυξάνοντας τόσο τα χρηματικά πρόστιμα όσο και τις διοικητικές κυρώσεις,
όπως η αφαίρεση διπλώματος ή ακόμα και ποινικές διώξεις.
Τι
αλλάζει με τον νέο ΚΟΚ
Ενεργοποιούνται
οι ψηφιακές κάμερες παραβάσεων στην Αττική και τα πρόστιμα αποστέλλονται
αυτόματα μέσω gov.gr. Σταδιακά θα επεκταθούν σε όλη την χώρα.
Οι
επαναλαμβανόμενες παραβάσεις (υποτροπές) δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν
σωρευτικά πρόστιμα και αυστηρές κυρώσεις.
Αυστηρότερες
ποινές για:
χρήση
κινητού (πρόστιμα έως 2.000 € + αφαίρεση διπλώματος για 1 χρόνο)
οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (πρόστιμα έως 4.000 €, αφαίρεση διπλώματος 10 χρόνια, φυλάκιση έως 10 έτη)
υπερβολική
ταχύτητα (έως 8.000 € και αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια)
μη
χρήση ζώνης και κράνους (πρόστιμα έως 2.000 €, αφαίρεση διπλώματος)
Αυστηρές
ποινές για παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ και παρακώλυση συγκοινωνίας.
Ενίσχυση
της κυκλοφοριακής αγωγής και της οδικής παιδείας από νεαρή ηλικία.
Αναλυτικά
οι ποινές
Χρήση
κινητού:
1η
παράβαση: 350 € & αφαίρεση διπλώματος 1 μήνα
2η
παράβαση: 1.000 € & αφαίρεση διπλώματος 6 μήνες
3η
παράβαση: 2.000 € & αφαίρεση διπλώματος 1 χρόνο
Υπερβολική
ταχύτητα / κόντρες:
Έως
8.000 € πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος 4 έτη
Για
ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα, ποινές φυλάκισης
Οδήγηση
υπό την επήρεια αλκοόλ:
Πρόστιμα
έως 4.000 €
Αφαίρεση
διπλώματος έως 10 χρόνια
Φυλάκιση
έως 10 έτη (θανατηφόρο δυστύχημα → 10-20 έτη ή ισόβια)
Μη
χρήση ζώνης/κράνους:
Πρόστιμα
έως 2.000 €
Αφαίρεση
διπλώματος για 1 χρόνο
Πρόστιμο
και στους συνεπιβάτες
Παράνομη
στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ:
Έως
2.000 € πρόστιμο
Αφαίρεση
διπλώματος και πινακίδων έως 1 χρόνο
Στόχος:
λιγότερα τροχαία, περισσότερη ασφάλεια
Σύμφωνα
με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ελλάδα παραμένει στις πρώτες θέσεις
της Ευρωπαϊκή Ένωση σε θανάτους από τροχαία.
Ο νέος
ΚΟΚ εστιάζει στην πρόληψη και όχι στην τιμωρία, με στόχο να αλλάξει η οδηγική
κουλτούρα και να προστατευτούν ανθρώπινες ζωές.
