Περιθώριο έως τις 31 Ιανουαρίου έχουν
οι καταναλωτές με μια απλή αίτηση στον πάροχό τους να επιστρέψουν στο τιμολόγιο
ρεύματος που ήταν πριν την εφαρμογή του νέου καθεστώτος στη λιανική αγορά της
ηλεκτρικής ενέργειας.
Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση ο
ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικού ρεύματος με τις εταιρείες να εντείνουν την
εμπορική πολιτική τους σχεδιάζοντας νέα προϊόντα ρεύματος ενόψει και της
γνωστοποίησης των χρεώσεων του Φεβρουαρίου. Στόχος η προσέλκυση καταναλωτών και
η διεύρυνση των μεριδίων τους σε μια αγορά όπου τα πολύχρωμα τιμολόγια έχουν
αυξήσει τον ανταγωνισμό.
Οι καταναλωτές παρακολουθούν τις
εξελίξεις προσπαθώντας να κάνουν την πιο συμφέρουσα επιλογή αν και η σύγκριση
των τιμών, παρά την προσπάθεια της ΡΑΑΕΥ με τον δυναμικό πίνακα που δημοσιεύει
δεν είναι εύκολη όταν θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα πάγια, οι προσφορές και
οι προϋποθέσεις για τις εκπτώσεις ή και οι διαφορετικές χρεώσεις για την
κατανάλωση. Εξαίρεση αποτελεί το πράσινο τιμολόγιο, η δομή του οποίου είναι
απλή επιτρέποντας τη συγκρισιμότητα μεταξύ όλων των παρόχων.
Σε αυτό έχουν μεταπέσει από την 1η Ιανουαρίου όλοι οι καταναλωτές, οι οποίοι δεν θα έχουν επιλέξει -μέσα στο 2023- κάποιο συγκεκριμένο είδος τιμολογίου για τη μετάβασή τους την 1.1.2024. Δηλαδή, περίπου επτά στους δέκα καταναλωτές ρεύματος είναι στο πράσινο τιμολόγιο, σύμφωνα με τα όσα έχει αναφέρει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης.
Οι καταναλωτές έχουν περιθώριο
έως τις 31 Ιανουαρίου με μια απλή αίτηση στον πάροχό τους να επιστρέψουν στο
τιμολόγιο που ήταν πριν την εφαρμογή του νέου καθεστώτος στη λιανική αγορά της
ηλεκτρικής ενέργειας.
Ήδη οι προμηθευτές έχουν
ενημερώσει για τη διαδικασία, η οποία είναι απλή, καθώς απαιτείται μόνο μια
αίτηση, που τουλάχιστον σε όλους όσοι έχουν επιλέξει τη ψηφιακή επικοινωνία με
τους παρόχους τους, γίνεται με ένα κλικ στο λινκ που τους έχει αποσταλεί. Αν ο
καταναλωτής δεν αποδεχτεί να επιστρέψει μέχρι τις 31 Ιανουαρίου στο προηγούμενο
τιμολόγιο που ήταν τότε για όποιες αλλαγές γίνουν στη συνέχεια ακολουθείται η
συνηθισμένη διαδικασία. Είτε θα παραμείνει στο πράσινο τιμολόγιο είτε θα πρέπει
να υπογράψει σύμβαση για το νέο προϊόν που θα επιλέξει.
Οι καταναλωτές μπορούν να
αλλάζουν ακόμη και κάθε μήνα πάροχο
Πάντως οι καταναλωτές έχουν τη
δυνατότητα οποτεδήποτε το επιθυμούν να επιλέξουν οποιοδήποτε προσφερόμενο
τιμολόγιο, υπογράφοντας νέα σύμβαση με τον πάροχο της επιλογής του. Μόνη
εξαίρεση αποτελούν τα σταθερά τιμολόγια, που από τη φύση τους έχουν μακροχρόνιες
συμβάσεις, όπου η πρόωρη αποχώρηση επιβαρύνεται με «πέναλτι» το οποίο έχει
καθοριστεί από τον πάροχο κατά τη σύμβαση έτσι ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει
ποια είναι η ρήτρα αποχώρησης. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, η αλλαγή παρόχου
ή τιμολογίου προμήθειας γίνεται οποτεδήποτε και δεν συνεπάγεται δικαίωμα
αποζημίωσης του παρόχου λόγω της πρόωρης αποχώρησης του πελάτη, εκτός των
περιπτώσεων διακοπής σύμβασης τιμολογίου σταθερής τιμής.