ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ
Δ.Σ. ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ
Όπως πληροφορηθήκαμε από
δημοσιεύματα, το μέλλον του έργου «Κατασκευή του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά
και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό», θα δημοπρατηθεί το τμήμα Γιάννενα Καλπάκι.
Αυτό ανακοίνωσε ο κ. Περιφερειάρχης δυο μέρες πριν έρθει ο
πρωθυπουργός στο Καλπάκι.
Είχαμε ακούσει πολύ καλά από τους κ. Περιφερειάρχη, τον αρμόδιο υπουργό και τον πρωθυπουργό ότι το έργο θα δημοπρατηθεί ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ 2022.
Αυτό ανακοινώθηκε πριν ΕΝΑ χρόνο
και σύμφωνα με την απάντηση των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης και Υποδομών
και Μεταφορών, αποφασίστηκε μια νέα πρόταση για τη σύνταξη νέας μελέτης,
σύμφωνα με την οποία η επέκταση της Ιόνιας Οδού θα κατασκευαστεί με τρίιχνη
διατομή σε όλο το μήκος της, με σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και
ως εκ τούτου πιο ευχερής χρηματοδότηση του έργου.
Αυτό σημαίνει πως η επέκταση του οδικού άξονα υποβιβάζεται ως η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, σε έναν εθνικό αν όχι επαρχιακό δρόμο.
Και όλα αυτά δρομολογήθηκαν αφού οι μελέτες της επέκτασης έχουν ήδη πληρωθεί.
Κάτι που σημαίνει πως η ηγεσία
του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιλέγει να πετάξει στον κάλαθο των
αχρήστων ώριμες μελέτες αλλά και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτές.
Άραγε η ηγεσία και ο Υπουργός κ.
Καραμανλής εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει η εθνική και
ευρωπαϊκή νομοθεσία για να βρεθεί λύση έτσι ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο
κλειστό αυτοκινητόδρομο;
Σίγουρα όχι, καθώς η επέκταση
προς Κακαβιά θα μπορούσε να γίνει με επέκταση της Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού,
κάτι που ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΝΕ γιατί ο δρόμος
της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟΣ ΑΠΟ ΚΑΚΑΒΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΡΙΟ.
Ο Υπουργός Υποδομών και
Μεταφορών και ο Υπουργός Ανάπτυξης φέρουν ακέραια την ευθύνη του υποβιβασμού
ενός τόσο σημαντικού έργου.
Φέρουν ακέραια την ευθύνη για
την απαξίωση, για μια ακόμα φορά, της Ηπείρου και των πολιτών της καθώς και για
την μη επιλογή της άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου μέσω της σύνδεσης της με
την Κεντρική Ευρώπη.
Ίσως αν έβλεπαν λίγο πως άλλαξε
η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό τότε θα άλλαζαν
γνώμη.
Ρωτάμε μήπως η ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
αντί να σμίξει με την Ιόνια στην Κακαβιά σμίξει με την Εγνατία μέσου Βουθρωτού
παραλιακά της Αλβανίας στην Ηγουμενίτσα;
Καλούμε όλους τους φορείς
Πανηπειρωτική Ομοσπονδία τις Ομοσπονδίες Μουργκάνας, Πωγωνίου και Καλαμά και
τις Αδελφότητες της Ηπείρου και τους πολίτες του Πωγωνίου. ΟΠΩΣ και το ΔΗΜΟ ΚΟΝΙΤΣΑΣ και ΖΑΓΟΡΙΟΥ για συντονισμό των
δράσεων προς την κατεύθυνση υλοποίησης του έργου ως την φυσική συνέχεια της Ιόνιας
Οδού, ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου
Μεταφορών.
Ολόκληρο το τμήμα της Ιόνιας
Γιάννενα Κακαβιά κανονικός τετράιχνος όπως το κατασκευασμένο θα στοίχιζε 350
εκατομμύρια μας είπαν οι αρμόδιοι και
έχουμε τα 250 μας ΕΙΠΑΝ ΕΜΕΙΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ:
Κύριε Περιφερειάρχη, κύριοι
συναρμόδιοι Υπουργοί, κύριε Πρωθυπουργέ, κύριοι ολόκληρης της Βουλής των
Ελλήνων, αφού υπάρχουν οι μελέτες ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ με τα 250 εκατομμύρια την
ολοκλήρωση της Ιόνιας και σε βάθος μιας 5ετιας προσθέτοντας κάθε χρόνο 20
εκατομμύρια να ολοκληρωθεί.
Τι είναι για την πολιτεία 20
εκατομμύρια το χρόνο για ένα τόσο σημαντικό έργο;
ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ.
Έξαλλου ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΤΕ ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΩΣΤΑΤΕ, και κάτι ακόμα ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΗΠΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ΜΗΝ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΕΤΕ
ΤΟ ΠΩΓΩΝΙ.
ΖΗΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ
Δημοτικός
Σύμβουλος Δήμου Πωγωνίου
Oικονομολόγος-αμπελουργός
6979003515