.

Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

ΚΚΕ: Οι νέες φιέστες στα εγκαίνια τμήματος της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ, δεν μπορούν να κρύψουν τη λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος για τα κέρδη των ομίλων

Άλλη μια «κορδέλα» έκοψε η κυβέρνηση κατά τη διάρκεια της επίσημης τελετής παράδοσης στην κυκλοφορία ενός ακόμη τμήματος της Ιονίας Οδού, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων. Κατά την διάρκεια της «φιέστας» στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «τα έργα ανήκουν μόνο στον ελληνικό λαό».
Η αλήθεια είναι ότι ο ελληνικός λαός, τον οποίο επικαλείται, το συγκεκριμένο έργο όπως και όλα τα άλλα τα έχει χρυσοπληρώσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα. Ειδικά για την Ιόνια Οδό, πρόκειται για έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος του ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά περίπου 200 εκατ. φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015. Όπως γίνεται ξεκάθαρο, πρόκειται στην πραγματικότητα για έργα που κατασκευάστηκαν κατά βάση με κρατικά κονδύλια που ωστόσο θα τα εκμεταλλεύονται για τα επόμενα 30 χρόνια οι εταιρείες παραχώρησης και οι τραπεζικοί όμιλοι που θα εισπράττουν τα επιτόκια για τα δάνεια που χορήγησαν.
Μάλιστα, όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχουν δεσμευτεί έναντι των μονοπωλιακών ομίλων ότι σε περίπτωση που τα έσοδά τους από τα διόδια πέσουν κάτω από ένα όριο (για παράδειγμα εξαιτίας της μείωσης διέλευσης οχημάτων), τότε το κράτος θα τους παρέχει επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το τίμημα που θα πληρώνουν οι ταξιδιώτες για την διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα μόνο για τα διόδια είναι 37,25 ευρώ. Συγκεκριμένα: από Αθήνα μέχρι Ρίο 11,50 ευρώ, στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου 13,30 ευρώ και από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα τα διόδια, όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία των σταθμών, θα κοστίζουν 12,45 ευρώ.
Η λεηλασία του λαϊκού εισοδήματος για τα κέρδη των ομίλων συνεχίζεται παρ΄ όλο τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης για  την πρώτη δοκιμαστική «έξοδο στις αγορές» που θα φέρει το «τέλος» των μνημονίων.
Οι εργαζόμενοι και τα άλλα λαϊκά στρώματα που στενάζουν από τα αβάσταχτα φορολογικά μέτρα, τα χαράτσια, τη μείωση του εισοδήματος, τα μνημόνια που τους επέβαλαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, από τις πρόσφατες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για να επιτευχθούν τα ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060, πρέπει να αξιοποιήσουν την πείρα τους και να βγάλουν συμπεράσματα.
Να καταδικάσουν στο σύνολό της την αντιλαϊκή πολιτική, να ενισχύσουν τους αγώνες, να διεκδικήσουν την κατάργηση των διοδίων και σύγχρονα οδικά έργα, ασφαλή, χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού μέσα από έναν κρατικό φορέα κατασκευών στο πλαίσιο μιας άλλης οικονομίας που κίνητρο δεν θα έχει το κέρδος, αλλά την κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι ο λαός να πάρει στα χέρια του «τα κλειδιά» της οικονομίας.

 Γιάννενα 27/7/2017