Το τμήμα από Κεφαλόβρυσο μέχρι την παράκαμψη Αμφιλοχίας θα μπορούσε να ολοκληρωθεί άμεσα και να δοθεί σε χρήση, αν δεν ήταν στη μέση ένα ιχθυοτροφείο στο ύψος του Ριβίου. Συνολικά το έργο είναι προβληματικό, αφού η Πολιτεία δεν φρόντισε να παραδώσει «καθαρούς» τους χώρους που υπάρχουν στην χάραξη.
Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015
Ιόνια Οδός: Οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις αναζωπυρώνει το φόβο νέων καθυστερήσεων
Με το
πάγιο πρόβλημα των απαλλοτριώσεων που δεν έχουν ολοκληρωθεί, προχωράει μετ’
εμποδίων το έργο της Ιόνιας Οδού, καθώς γίνονται αφορμή να καθυστερούν να
δοθούν στην κυκλοφορία ακόμα και μεμονωμένα τμήματα.
Αν είχε
λυθεί το θέμα των απαλλοτριώσεων, η εταιρεία θα ήταν σε θέση να δώσει άμεσα
στην κυκλοφορία μεγάλα τμήματα, τα οποία θα αποτελούσαν ανάσα για τους οδηγούς.
Τα σημεία που εμποδίζουν την εξέλιξη του έργου βρίσκονται στην περιοχή της
Ρίζας στην πρόσβαση της σήραγγας, στα Χάνια Γαυρολίμνης, στην περιοχή του
Μεσολογγίου όπου κατασκευάστηκε η αερογέφυρα, της οποίας όμως λείπει μια κολόνα που πρέπει να κατασκευαστεί σε χώρο που δεν έχει απαλλοτριωθεί, στον σημερινό
κόμβο «Χαλαζιά», στην Πλευρώνα όπου υπάρχει ένα ποιμνιοστάσιο και σε άλλα ακόμα
σημεία.
Παράλληλα
μεγάλα τμήματα βρίσκονται στο στάδιο της ασφαλτόστρωσης, αλλά δεν μπορούν να
είναι λειτουργικά καθώς δεν συνδέονται με την υφιστάμενη Εθνική Οδό με κόμβους
ώστε να γίνεται η είσοδος και έξοδος των αυτοκινήτων με ασφάλεια. Το επόμενο
διάστημα θα ασφαλτοστρωθούν τμήματα συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων από την
περιοχή της Γαυρολίμνης μέχρι το Κεφαλόβρυσο.
Το τμήμα από Κεφαλόβρυσο μέχρι την παράκαμψη Αμφιλοχίας θα μπορούσε να ολοκληρωθεί άμεσα και να δοθεί σε χρήση, αν δεν ήταν στη μέση ένα ιχθυοτροφείο στο ύψος του Ριβίου. Συνολικά το έργο είναι προβληματικό, αφού η Πολιτεία δεν φρόντισε να παραδώσει «καθαρούς» τους χώρους που υπάρχουν στην χάραξη.
Το τμήμα από Κεφαλόβρυσο μέχρι την παράκαμψη Αμφιλοχίας θα μπορούσε να ολοκληρωθεί άμεσα και να δοθεί σε χρήση, αν δεν ήταν στη μέση ένα ιχθυοτροφείο στο ύψος του Ριβίου. Συνολικά το έργο είναι προβληματικό, αφού η Πολιτεία δεν φρόντισε να παραδώσει «καθαρούς» τους χώρους που υπάρχουν στην χάραξη.
Σε ότι
αφορά το τμήμα από Αντίρριο μέχρι τη σήραγγα της Κλόκοβας αυτή τη στιγμή
παραμένει σχεδόν ανενεργό, καθώς θα ολοκληρωθεί μαζί με το τούνελ, διότι ακόμα
και αν κατασκευαστεί άμεσα δεν θα είναι λειτουργικό. Προβλήματα υπάρχουν και
στις προσβάσεις προς τους οικισμούς, όπως στον Άγιο Θωμά όπου η γέφυρα είναι
έτοιμη όμως επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις δεν μπορούν να
κατασκευαστούν οι προσβάσεις. Περίπου το ίδιο συμβαίνει σε πολλά ακόμα σημεία,
με αποτέλεσμα και οι κάτοικοι να ταλαιπωρούνται, αλλά και η εταιρεία να μην
μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες.
Επίσης
υπάρχει ζήτημα και με τα σημεία όπου βρέθηκαν τα σημαντικά αρχαιολογικά
ευρήματα, όπου οι ανασκαφές, αν και γίνονται με ταχείς ρυθμούς, δημιουργούν
καθυστερήσεις.
Στην
περιοχή της Αλίκυρνας θα γίνει κάποια μικρή τροποποίηση, προκειμένου να
προχωρήσει άμεσα το έργο, ενώ και στην περιοχή Ρηγαίϊκα, μόλις απομακρυνθούν τα
ευρήματα και μεταφερθούν στον κόμβο όπου θα ανασυσταθεί το μνημείο, η εταιρεία
θα μπει στο χώρο.
Συγχρόνως
όμως πρόκειται να στηθεί ένα εργοτάξιο παραγωγής σκυροδέματος στον Εύηνο, για
να ξεκινήσουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης, σε όσα τμήματα έχουν ολοκληρωθεί. Η
σήραγγα της Καλυδώνας είναι σχεδόν έτοιμη και απομένουν ακόμα εργασίες
ασφαλτόστρωσης, ενώ προχωρά η κατασκευή του κτιρίου ελέγχου. Και η γέφυρα του Ευήνου
είναι έτοιμη έχουν τοποθετηθεί τα στηθαία, ωστόσο λίγο μακρύτερα υπάρχει ένα
σημείο όπου δεν έχει ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση, οπότε ούτε το συγκεκριμένο
τμήμα μπορεί να είναι λειτουργικό. Εκτός από όλα αυτά, το έργο επηρεάστηκε από
τα capital controls, αφού πολλά υλικά που έρχονται από το εξωτερικό ή ακόμα και
άλλα των οποίων η προμήθεια γίνεται από την Ελλάδα, δεν μπόρεσαν να αγοραστούν.
Συνεπώς ο οδικός άξονας ή τμήματά του αποκλείεται να παραδοθεί νωρίτερα από το
2017 εκτός από το τμήμα Μεσολόγγι - Αμφιλοχία.
ΠΗΓΗ: www.aixmi-news.gr