Η μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν το αντικείμενο συνάντησης που είχε σήμερα η
Γενική Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας κ.
Δήμητρα Γεωργακοπούλου – Μπάστα με Δημάρχους και εκπροσώπους Δήμων της Ηπείρου.
Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ενότητας Δήμων
Ηπείρου, Δήμαρχος Άρτας κ. Ιωάννης Παπαλέξης.
Κατά τη συνάντηση που εντάσσεται στο πλαίσιο
της προσπάθειας του Υπουργείου Εσωτερικών, ενόψει του νέου σχολικού έτους, για
τον καλύτερο συντονισμό των διαδικασιών για τη μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι παρευρισκόμενοι Δήμαρχοι και εκπρόσωποι των
Δήμων εξέφρασαν τις απόψεις τους για τις διαδικασίες που ακολούθησαν κατά το
προηγούμενο σχολικό έτος και επεσήμαναν τα προβλήματα που αντιμετώπιζουν κατά
τη διενέργεια των διαγωνισμών καθώς και τις δυσκολίες που επιφέρει η εφαρμογή
του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου. Κοινή συνισταμένη όλων ήταν :
Η
έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης των Δήμων και η επιβάρυνση των Κοινοτικών
Αυτοτελών Πόρων για τη μεταφορά μαθητών με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση τους.
Το
γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι διαγωνισμοί του προηγούμενου έτους απέβησαν άγονοι,
λόγω των δυσκολιών που επιφέρει η εφαρμογή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Ο
φόβος ότι η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα βρει τους περισσότερους Δήμους
ανέτοιμους είτε γιατί θα βγουν οι διαγωνισμοί άγονοι, είτε γιατί δεν θα έχουν
τελεσφορήσει όλες οι διαδικασίες, οπότε δεν θα έχουν υπογραφεί οι νέες
συμβάσεις.
Για
τους λόγους αυτούς τόσο ο Πρόεδρος της ΠΕΔ, όσο και οι παρευρισκόμενοι Δήμαρχοι
ή οι εκπρόσωποί τους ζήτησαν την τροποποίηση και βελτίωση του υφιστάμενου
νομοθετικού πλαισίου, ώστε να απλοποιηθούν οι διαδικασίες ανάθεσης για τη
μεταφορά μαθητών.
Η Γενική Γραμματέας κ. Δήμητρα Γεωργακοπούλου
– Μπάστα επεσήμανε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ευρυπίδη
Στυλιανίδη, ο οποίος στη συνάντηση που είχε με τους Γενικούς Γραμματείς ζήτησε
τη συνδρομή τους, προκειμένου να είναι σε επαφή με τους Δήμους, ώστε να
διερευνηθούν τα προβλήματα και να βρεθούν τρόποι επίλυσής τους, ώστε να μην
υπάρξουν προβλήματα κατά την έναρξη του νέου σχολικού έτους.