Σύμφωνα με στοιχεία των εταιρειών σταθερής τηλεφωνίας στο 8μηνο έχουν κοπεί πάνω από 90.000 γραμμές όταν πέρυσι την ίδια περίοδο οι αποσυνδέσεις ήταν περίπου 28.000.
Αυτοί δε, οι συνδρομητές δεν κόβουν τον ΟΤΕ για να πάνε σε εναλλακτικό δίκτυο και να πληρώνουν λιγότερα, αλλά σταματούν να έχουν σταθερό στο σπίτι.
Είναι δε, και πελάτες άλλων εναλλακτικών παρόχων.
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς κάνουν λόγο για 120.000 και πλέον, χαμένες συνδέσεις από την αγορά για το 2011 όταν πέρυσι, σε όλη τη διάρκεια του έτους, είχαν κοπεί 45.000 σταθερά τηλέφωνα.
Αντίστοιχα, αυξάνονται και οι επισφάλειες...
Από τα στοιχεία του κλάδου προκύπτει ότι 1 στους 4 πελάτες στη σταθερή τηλεφωνία κόβει τη σύνδεση είτε λόγω μετακόμισης σε άλλη πόλη ή και άλλη χώρα, είτε γιατί πια επικοινωνεί μόνο με το κινητό.
Στην περίπτωση των επιχειρήσεων καταγράφονται ουκ ολίγες αποσυνδέσεις λόγω λουκέτων.
Την ίδια στιγμή, "φρενάρουν" και οι ρυθμοί διείσδυσης των ευρυζωνικών συνδέσεων.
Από τα στοιχεία που έχουν στην διάθεσή τους οι εταιρείες προκύπτει ότι οι νέες γραμμές είναι κατά 40% μειωμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ έχει τριπλασιαστεί ο ρυθμός ακυρώσεων γραμμών DSL, κρίνοντας ότι και η πρόσβαση στο Internet είναι πολυτέλεια όταν τα χρήματα δεν επαρκούν.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2011 έγιναν μόλις 67.000 νέες συνδέσεις, όταν ένα τρίμηνο πριν είχαν περάσει στα εναλλακτικά δίκτυα περί τις 75.000 γραμμές, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς. Πρόκειται κυρίως για συνδρομητές που αποφάσισαν να «αφήσουν» τον ΟΤΕ λόγω των χαμηλότερων τιμών που προσφέρουν οι ανταγωνιστές του, αν και πλέον υπάρχει μία σημαντική μερίδα καταναλωτών που μετακινείται από έναν εναλλακτικό πάροχο σε άλλον.
Πλέον, οι εναλλακτικοί πάροχοι εκτιμούν ότι θα κλείσουν την εφετινή χρονιά με συνολικά 250.000-270.000 νέους πελάτες όταν το 2010 είχαν εγγράψει στα δίκτυά τους πάνω από 400.000 νέες γραμμές.
Στην δε, κινητή αυτό που καταγράφεται άμεσα είναι η μείωση των εταιρικών συνδέσεων, εξαιτίας απολύσεων από τις επιχειρήσεις.
Ο κλάδος, που το 2010 είδε την συνδρομητική του βάση να περιορίζεται αισθητά (-24% ή 5 εκατ. πελάτες λιγότεροι) λόγω της ταυτοποίησης των καρτοκινητών συνδέσεων, βιώνει και εφέτος μείωση τόσο της χρήσης των υπηρεσιών φωνής, όσο και των πελατών του.
Σύμφωνα με την Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας, η συνεχιζόμενη μείωση του αριθμού των συνδρομητών και μετά την ολοκλήρωση της ταυτοποίησης δείχνει ότι και η οικονομική κρίση έχει συνεισφέρει στην κατάσταση αυτή.
Ο κύκλος εργασιών του κλάδου από υπηρεσίες μειώθηκε κατά 16,1% το 2010, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2011 η πτώση έφτασε το 21,2%, ενώ τα έσοδα έχουν μειωθεί σχεδόν στα 3 εκατ. ευρώ, επίπεδα κάτω από αυτά του 2003.
ΠΗΓΗ: www.capital.gr