Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του
ΙΕΛΚΑ, το 67% των καταναλωτών έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε τρόφιμα και
γενικά σε είδη του σούπερ μάρκετ.
Οι καταναλωτές εν μέσω ακρίβειας
περιορίζουν πλέον και τις δαπάνες που αφορούν σε βασικά αγαθά, όπως τα τρόφιμα.
Ακόμη και τις αγορές τροφίμων
περιορίζουν πλέον οι καταναλωτές προκειμένου να αντεπεξέλθουν στο συνεχιζόμενο
κύμα ακρίβειας που πιέζει ασφυκτικά το διαθέσιμο εισόδημα τους, την ίδια στιγμή
μάλιστα που δεν φαίνεται να μπαίνει «φρένο» στις αυξήσεις.
Έτσι, μετά τις περικοπές σε
αγορές όπως ρούχα, παπούτσια, είδη σπιτιού και των υπόλοιπων αναγκών που
κατατάσσονται στις δευτερεύουσες, πλέον βάζουν «μαχαίρι» ακόμη και στα προϊόντα
που αποτελούν βασικά αγαθά.
Παράλληλα το σημαντικότερο πλέον
κριτήριο στην αγορά τροφίμων αποτελεί η τιμή τους, σύμφωνα το 62% των
ερωτηθέντων ενώ με κριτήριο την ποιότητα επιλέγει μόλις το 20%.
Σημειώνεται ότι σε αντίστοιχη έρευνα, σχεδόν 1,5 χρόνο πριν, τον Απρίλιο του 2021, το 29% επέλεγε τρόφιμα με βασικό κριτήριο την τιμή.
Η περικοπή των δαπανών στην
κατηγορία των τροφίμων αποτυπώνεται άλλωστε και στις πωλήσεις των σούπερ
μάρκετ.
Πτώση στην κατανάλωση
καταγράφεται όμως, πέραν των σούπερ μάρκετ, και στα υπόλοιπα καταστήματα
τροφίμων όπως για παράδειγμα στα αρτοποιεία, με τους καταναλωτές να φαίνεται
πως περιορίζουν πλέον ακόμη και το ψωμί.