Κυριακή 24 Απριλίου 2022

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΡYΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ: Αἰωνία ἡ νίκη τῆς Ἀναστάσεως

 

ριθ. Πρωτ. 258

γιον Πάσχα 2022

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 241

Θέμα: Αωνία νίκη τς ναστάσεως. ησος Χριστός: Ο ΝΙΚΗΤΗΣ

γαπητοί μου Χριστιανοί, ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

-Α-

 ορτάζουμε, γιά μιά κόμη φορά, τήν νάσταση το Χριστο. νάσταση δέν εναι να γεγονός, πού γινε «κάποτε», στό μακρυνό παρελθόν. ντίθετα, εναι να συνεχές καί διάκοπο παρόν. διος Κύριος τό βεβαίωσε: «γενόμην νεκρός καί δού ζν εμι ες τούς αἰῶνας τν αώνων» (ποκ. α΄ 18). λοι τό διαπιστώνουμε. Καί λοι τό ζομε καί τό κομε τήν πασχαλινή περίοδο: Σ’ κείνους πού μς χαιρετον χαρούμενοι, τίς μέρες ατές, μέ τό «Χριστός νέστη», παντομε καί μες θριαμβευτικά: «ληθς νέστη».

 -Β-

ταν ησος κατετέθη νεκρός στό «καινό» μνημεο το ωσήφ το πό ριμαθαίας καί «λίθος μέγας» πέκλεισε τήν θύρα το μνημείου ˙ καί σφραγδες τέθησαν˙ καί ρωμαοι στρατιτες φύλαγαν γρυπνοι τόν τάφο, ο χθροί το Χριστο νόμισαν, τι λα τελείωσαν καί τι ο λπίδες πού στηρίχθηκαν στόν ησο τάφησαν πλέον ριστικά. λλά, τότε κριβς, λλοι φύλακες, ο πυρωροί, δηλαδή, το δη, παρέλυσαν κυριολεκτικά, διότι ο πύλες το δη νοίχθηκαν διάπλατα γιά νά εσέλθη, γιά πολύ μικρό, βέβαια, διάστημα, ψυχή το σταυρωμένου Κυρίου, προκειμένου νά μεταδώσ τό Φς καί τήν χαρά τς ναστάσεως καί νά χαρίσ τήν λευθερία σέ σους, διά μέσου τν αώνων εχαν πεθάνει καί περίμεναν τήν λύτρωση, πως μς βεβαιώνει πρωτοκορυφαος πόστολος Πέτρος στήν πρώτη Καθολική του πιστολή: «καί τος ν φυλακ πνεύμασι πορευθείς κήρυξεν» (Α΄ Πέτρου γ΄ 19). τσι, ναστάς Κύριος κατέλυσε τήν δύναμη το θανάτου καί ξαφάνισε, σάν στό ράχνης τό κράτος το δη. Χριστός, καί στήν περίπτωση ατή, εναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

 -Γ-

Κι’ στερα, στερα θά ξεσηκωθ ναντίον το Χριστιανισμο λόκληρη ρωμαϊκή ατοκρατορία. Τριακόσια λόκληρα χρόνια, ο χριστιανοί θά μαστιγώνονται νελέητα, θά ποκεφαλίζωνται, θά ρίχνωνται στήν φωτιά καί στά γρια θηρία, μέσα στά μφιθέατρα. ρχεται, μως, Μέγας Κωνσταντνος, καί μέ τό περίφημο Διάταγμα τν Μεδιολάνων, τό 313 μ.Χ., χι μόνον καταπαύει τούς διωγμούς, λλά καί ναγνωρίζει τόν Χριστιανισμό, ς πίσημη θρησκεία το πέραντου ρωμαϊκο κράτους. Κι’ πως τό κατανοομε λοι, καί πάλι ησος Χριστός εναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ. 

 -Δ-

 ρχονται, πειτα, λλοι δικτες: Αρετικοί, Μωαμεθανοί, «Διαφωτιστές», θεοι καί λλοι, καί πολεμική ναντίον το ησο γίνεται, κάποτε, κάποτε, καταθλιπτική καί νυπόφορη. λοι, ατοί ο πολέμιοι εχαν ψώσει να μεγάλο φράγμα ρνήσεως γιά τόν χριστιανισμό. μως, πως τό νερό νέβαινε σιγά καί θόρυβα καί ξεπέρασε τό φράγμα, τσι καί θρησκεία το Χριστο περνίκησε τά μπόδια καί συνέχισε νά ρδεύ τίς ψυχές πού διψοσαν τήν λήθεια.

Μς τ δειξαν λοφάνερα ο γωνιστές το 1821. Μολονότι εχαν ζήσει 400 λόκληρα χρόνια στήν πάνθρωπη τουρκική σκλαβιά, ταν ξεσηκώθηκαν εχαν τό σύνθημα: «Γιά το Χριστο τήν πίστη τήν γία καί τς Πατρίδος τήν λευθερία». λλά καί ο δελφοί μας, πού ρθαν ναυαγοί τς θνικς τραγωδίας τς Μικρς σίας καί το Πόντου, τό 1922, φεραν στήν λλάδα τίς εκόνες τους, τά ερά σκεύη τν Ναν τους, τήν θερμή πίστη τους στόν Χριστό. τσι, γιά μιά κόμη φορά, Χριστός εναι Ο ΝΙΚΗΤΗΣ.

 -Ε-

Γι’ ατό μέ θάρρος νά προχωρήσουμε, κολουθντας κενον, ποος «ξλθε νικν καί να νικήσ» (ποκ. στ΄ 2). Χρόνια πολλά σέ λους, ναστάσιμα, ελογημένα. ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Διάπυρος εχέτης ν Χριστ ναστάντι.

 

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανς καί Κονίτσης

ΑΝΔΡΕΑΣ