Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

Δήλωση ονοματοδοσίας και δήλωση βάπτισης στο gov.gr

 


Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών κ. Μάκη Βορίδη και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, παρέχεται η δυνατότητα από σήμερα να δηλώνουν το όνομα του παιδιού τους, την βάπτιση του, καθώς και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά την επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη.

Οι πολίτες με πολύ απλό τρόπο στο gov.gr, μέσα από την ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Γέννηση».

Ο πολίτης συνδέεται μέσω των κωδικών Taxisnet ή με τους κωδικούς web banking και υποβάλλει τις δηλώσεις ηλεκτρονικά. Η δήλωση ονοματοδοσίας πραγματοποιείται συνδυαστικά και από τους δύο γονείς.

Με την έγκριση και του δεύτερου γονέα, την δήλωση την παραλαμβάνει ηλεκτρονικά ο Ληξίαρχος του Δήμου όπου δηλώθηκε η γέννηση του παιδιού και προχωρά στην ονοματοδοσία.

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, η επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να εντοπίσει και να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr.

Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.

Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης βάπτισης έχει οποιοσδήποτε γονέας ή ο ανάδοχος, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.

Ο Ληξίαρχος, με τον ίδιο τρόπο την καταχωρίζει και ο πολίτης ενημερώνεται αντίστοιχα.

Όλα τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή των δηλώσεων αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από το Υπουργείο Εσωτερικών, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι δηλώσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης έρχονται να προστεθούν στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα δύο τελευταία χρόνια τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των Δήμων.