Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΔΡΥΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ & ΚΟΝΙΤΣΗΣ: Χριστουγεννιάτικη εγκύκλιος


Χριστούγεννα 2017
ν τ ερ πισκοπεί
ριθΠρωτ. 744     ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ   207
ΘΕΜΑ: «π γς ερήν» - «Οκ λθον βαλεν ερήνην, λλ μάχαιραν».

            γαπητοί μου Χριστιανοί,

-Α-
            ταν γεννήθηκε Κύριος ησος Χριστός, «γένετο ... πλθος στρατις ορανίου ανούντων τν Θεν κα λεγόντων · δόξα ν ψίστοις Θε κα π γς ερήνη, ν νθρώποις εδοκία», ναφέρει ερς Εαγγελιστς Λουκς (Λουκ β΄ 13-14). να πλθος στρατις γγέλων π τν Ορανό, δοξολογοσαν τν Θε κα λεγαν · ς εναι δόξα στν Θε τν ψιστο · κα σ’ λόκληρη τν γ, πο εναι ταραγμένη π τ βίαια πάθη της, ς βασιλεύση θεϊκ ερήνη · διότι τώρα, Θεός, μ τν νανθρώπηση το Υο Του, κδήλωσε τν εαρέσκειά του στος νθρώπους.
            Βέβαια, κείνη τν ποχή, κυριαρχοσε σ λο τν τότε γνωστ κόσμο λεγομένη PAX  ROMANA, Ρωμαϊκ ερήνη, φο παντο πλωνόταν Ρωμαϊκ ατοκρατορία. Ατή, μως, ερήνη, κυριαρχοσε θεωρητικά. Γιατί, στν πράξη, παναστάσεις κα πόλεμοι και σφαγς κα ποικίλες καταστροφς συνέβαιναν, πότε δ κα πότε κε, διαίτερα στν περιοχ τς Παλαιστίνης, που ο βραοι κάθε τόσο παναστατοσαν ναντίον τν Ρωμαίων.
            λλ καί, γενικώτερα, νθρωπότητα ταν ποδουλωμένη στ σαρκικ πάθη, στν διαφθορ κα στν μαρτία. Κα σ’ ατ συντελοσε λατρεία τν ψεύτικων θεν, ο ποοι ταν προσωποποίηση τν ποικίλων παθν, κάνοντας τος νθρώπους κα τς κοινωνίες ν ζον σ μι μόνιμη ψυχικ ναστάτωση κα ταραχή.
-Β-
            λα ατά, μως, τ λλαξε μ τν Γέννησή Του Χριστός. «δο καιν ποι πάντα» (ποκ. κα΄5) διεκήρυξε. λα τ κάνω καινούργια. Κα κυρίως τς καρδιές, πως θ  βεβαιώσ πόστολος Παλος : «ε τις ν Χριστ, καιν κτίσις · τ ρχαα παρλθεν, δο γέγονε καιν τ πάντα» (Β΄ Κορ. Ε΄ 17). Δηλαδή, κάθε νας, πο εναι νωμένος μ τν Χριστ εναι νέο δημιούργημα. ρχαία κατάσταση, τν ποία εχε δημιουργήσει μαρτία, πέρασε. λα χουν γίνει καινούργια.
            Κι’ ατ φάνηκε πάνω στ πράγματα. μετάνοια λλαξε τν Σαμαρείτιδα, τν ληστή, τν μαρτωλ γυνακα, τος δημίους τν χριστιανν, τος βαρβάρους λαούς, φέρνοντας τν ερήνη το Χριστο στς ταραγμένες καρδιές. Κι’ π κενο τν μαρτωλ κόσμο, ξεπήδησε τ «νέφος», τ σύννεφο τν μαρτύρων κα τν γίων, μέχρι κα τ νεώτερα χρόνια π τ διάφορα «γκουλάγκ», τ «νέφος», πο εναι τ στολίδι κα τ καύχημα τς κκλησίας.
-Γ-
            μως, κάποιος πιστος δίσπιστος θ μποροσε ν π - πως, λλωστε τ κομε συχνά : Καλ λα ατά. λλ πο εναι ερήνη πο φερε Χριστός ; Τ ρώτημα μοιάζει ελογοφανές, μ δν εναι. Γιατ διος Κύριος χει δώσει τν πάντηση. Κα επε : «Μ νομίσητε τι λθον βαλεν ερήνην π τν γν · οκ λθον βαλεν ερήνην, λλ μάχαιραν. λθον γρ διχάσαι νθρωπον κατ το πατρς ατο κα θυγατέρα κατ τς μητρς ατς κα νύμφην κατ τς πενθερς ατς · κα χθρο το νθρώπου ο οκιακο ατο» (Ματθ. ι΄ 34-36). Δηλαδή, δν ρθα ν φέρω ερήνη σν κοσμικς ρχοντας, πως κάποιοι φαντάζονται. χι · λλ λθα ν φέρω διαίρεση κα διχασμό, γι τ ποα, μως, δν εναι πεύθυνο τ Εαγγέλιό μου, λλ κακία τν νθρώπων. Διότι λθα ν χωρίσω τν πιστ κα εθ νθρωπο π τος πιστους συγγενες του. Κι’ τσι χθρο το πιστο νθρώπου θ εναι ο νθρωποι το σπιτιο του, πο δν θ δεχθον τ εαγγέλιό μου, τ ποο φέρνει τν ληθιν κα ορνια ερήνη.
            Ατ διεκήρυξε Κύριος. Κα τ βλέπουμε χι μόνο μέσα στν οκογένεια, λλ κα στν κοινωνία κα σ’ λόκληρο τόν κόσμο. φ’ σον ο νθρωποι παραμένουν πεισματικ χθρο το Χριστο κα μετανόητοι, θ πολεμον τν λήθεια. πότε ερήνη δν θ πάρχ. Μακάρι ν τ καταλάβουν ατ ο μεγάλοι κα σχυρο το κόσμου, πο ν διακηρύσσουν τι γωνίζονται γι τν ερήνη, ν τούτοις τ πολυπόθητο ατ γαθ εναι ν πολλος πιαστο νειρο. ν δν πάρξ μετάνοια, βαθει κα ελικρινς μετάνοια, στς ψυχές, ο νθρωποι, κυριολεκτικά, θ τρωγόμαστε «μ τ ροχα» μας κα μεταξύ μας.
            Τ μυστικό, λοιπόν, τς ερήνης εναι μετάνοια κα προσκόλλησή μας στν Χριστό, τν μοναδικ ερηνοποιό. Τ λεγόμενα «ρεβεγιόν», τ ξεφαντώματα, ο διασκεδάσεις κι λες ο φευγαλέες κοσμικς ματαιότητες μόνο ταραχ κα πίκρα φήνουν στν ψυχή. Γι’ ατό, ς γιορτάσουμε Χριστούγεννα μ τν Χριστό. τσι, κα μόνον τσι, θ χουμε χαρ βαθει κα ληθιν ερήνη, τν ποία λόψυχα εχομαι σ λους. Χρόνια πολλά, για, ελογημένα.

Διάπυρος πρς Χριστν εχέτης
Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Δρυϊνουπλεως, Πωγωνιανς κα Κοντσης
Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ