Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Συνάντηση των Προέδρων των Ιατρικών Σχολών, παρουσία τους Υπουργού Υγείας Α. Ξανθού, του Αν. Υπουργού Π. Πολάκη, της Αν. Υπουργού Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου, του Προέδρου του ΚΕΣΥ Κ. Μάρκου, του Προέδρου του ΙΣΑ, Μ. Βλασταράκου, του μέλους του Δ.Σ ΟΝΓΕ Κ. Λειβαδά, της Μ. Τζούφη και Χ. Μαντά, εκ μέρους της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

Συνάντηση με τους Προέδρους των Ιατρικών Σχολών

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Υγείας με τους Προέδρους των Ιατρικών Σχολών της χώρας παρουσία τους Υπουργού Υγείας Α. Ξανθού, του Αν. Υπουργού Π. Πολάκη, της Αν. Υπουργού Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου, του Προέδρου του ΚΕΣΥ Κ. Μάρκου, του Προέδρου του ΙΣΑ, Μ. Βλασταράκου, του μέλους του Δ.Σ ΟΝΓΕ Κ.Λειβαδά, της Μ. Τζούφη και Χ. Μαντά, εκ μέρους της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τα προβλήματα στελέχωσης του συστήματος Υγείας με νέους γιατρούς, το υπάρχον εκπαιδευτικό περιβάλλον, και η διαρροή των νέων επιστημόνων στις χώρες του εξωτερικού. Επιπλέον τέθηκε το ζήτημα δημιουργίας κοινής επιτροπής των δυο υπουργείων για τους πανεπιστημιακούς γιατρούς, το προσωπικό και τις τρέχουσες ανάγκες.
Η βουλευτής Ιωαννίνων, Μερόπη Τζούφη, αναφέρθηκε στην σημασία της προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης των νέων γιατρών, ενώ τόνισε την αναγκαιότητα καταγραφής και αποτύπωσης των αναγκών σε προσωπικό ανά ειδικότητα με βάση το γενικότερο σχεδιασμό, ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια φροντίδα, με σκοπό να υπάρξουν κατευθυντήριες γραμμές για τους σημερινούς φοιτητές.


Επιπλέον, έκανε λόγο για την αναγκαία επανεκτίμηση των κέντρων ειδίκευσης με ολοκληρωμένα προγράμματα εκπαίδευσης, που έχουν ήδη κατατεθεί στο Υπουργείο απο τις επιστημονικές εταιρείες και που περιλαμβάνουν αξιολογήσεις ανά έτος, βάση του εκπαιδευτικού προγράμματος, προβλεπόμενη εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών κέντρων, καθώς και τη δυνατότητα αλλαγής της ειδικότητας μετά τα 2 πρώτα έτη. Στην κατεύθυνση αυτή τόνισε ότι θα ήταν χρήσιμη η αξιολόγηση και των εκπαιδευτών με αξιόπιστα επιστημονικά εργαλεία, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ενιαία όλες οι ιατρικές σχολές. Στο τέλος της εκπαίδευσης πρότεινε διενέργεια σε προκαθορισμένους χρόνους πανελλαδικών εξετάσεων γραπτών και προφορικών, με εξεταστικές επιτροπές ευρείας και αντιπροσωπευτικής συμμετοχής των εκπαιδευτών, υπό την ευθύνη των συναρμόδιων υπουργείων.
Βεβαίως υπογράμμισε ότι η αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων δεν απαντά άμεσα στην απώλεια πνευματικού κεφαλαίου στο εξωτερικό, μπορεί όμως να δημιουργήσει ελκυστικότερο πλαίσιο παραμονής για κάποιους νέους επιστήμονες, που μπορούν να αιμοδοτήσουν ένα κουρασμένο και γερασμένο δυναμικό, που δίνει τώρα τις μάχες υποστήριξης του δημόσιου συστήματος υγείας.