Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Αντώνης Φούσας: «Τραγική είναι η εξέλιξη των έργων του Αεροδρομίου Ιωαννίνων και οι ευθύνες διαχρονικές»

Σχετικά με το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και την τραγικότητα των εκτελούμενων έργων σ΄ αυτό, αλλά και μετά τα τελευταία δημοσιεύματα στα τοπικά ΜΜΕ, αισθάνομαι την υποχρέωση, να προβώ στην παρακάτω δημόσια δήλωση:
«Συμφωνώ απολύτως με το Δήμο Ιωαννιτών, σχετικά με την προκλητική στάση και αδιαφορία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (τώρα και παλαιότερα) για το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και ακόμη συμφωνώ με την επισήμανση, ότι, εάν συνεχισθεί η σημερινή κατάσταση, υπάρχει μέγας κίνδυνος, εκ των πραγμάτων, να μην έχει ελπίδα επιβίωσης.
Για το θέμα, όμως, αυτό και ειδικότερα για το ενδιαφέρον των πολιτικών του νομού μας, όπως αναφέρεται στα σχετικά δημοσιεύματα, θεωρώ υποχρέωσή μου, να επισημάνω και να υπενθυμίσω τα εξής:
• Από το έτος 1998, ως βουλευτής του νομού μας, είχα αναλάβει σχετική προσωπική πρωτοβουλία, μέσα και έξω από τη Βουλή, για να εκσυγχρονισθεί το Αεροδρόμιο μας και να γίνει διεθνές. 

Μάλιστα είχε καταρτισθεί και σχετική μελέτη, με πρωτοβουλία μου, από ειδικούς επιστήμονες, περί του εάν πρέπει το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων να είναι στη θέση που είναι σήμερα, ή εάν πρέπει να μεταφερθεί στην απολύτως κατάλληλη περιοχή Τερόβου. Τελικά επελέγη, λόγω του μεγάλου κόστους, να παραμείνει στη σημερινή του θέση και το έτος 2005 πετύχαμε, ύστερα από μεγάλη προσπάθεια και πολλούς αγώνες, να εγκριθεί μία μεγάλη πίστωση, ύψους περίπου 60.000.000 € για τον πλήρη εκσυγχρονισμό του και για να γίνει διεθνές.
• Πράγματι, υπάρχει μέγας κίνδυνος και αυτό έχει επισημανθεί πολλές φορές και επισημαίνεται για μία ακόμη φορά, ότι, εάν ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός, δεν θα είναι εύκολη η επιβίωση του με τη σημερινή τριτοκοσμική κατάσταση, και εάν δεν γίνει διεθνές, ώστε να γίνονται πτήσεις και εκ του Εξωτερικού.
Επομένως, οι ευθύνες των αρμοδίων είναι και σήμερα μεγάλες και θα πρέπει να υπάρξει συντονισμένη διεκδίκηση, και κινητοποίηση. Διαφορετικά, το Αεροδρόμιο μας θα υποχρεωθεί να κλείσει ή να περιορισθεί και η Ήπειρος θα οδηγηθεί και πάλι στη συγκοινωνιακή απομόνωση, που θα είναι καταστροφή για την τοπική οικονομία και την περιοχή μας γενικότερα».