Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Σταύρος Καλογιάννης: Μη ικανοποιητικές οι απαντήσεις των Υπουργών Ανάπτυξης και Υποδομών σχετικά με την ένταξη του οδικού άξονα «Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά» στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων

Απαντήσεις έδωσαν οι συναρμόδιοι Υπουργοί Ανάπτυξης και Υποδομών στην Ερώτηση (υπ’ αριθ. πρωτ.: 3481/2014) που είχε καταθέσει στη Βουλή ο Σταύρος Καλογιάννης, για τα θέματα: της ένταξης του έργου Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί και, της παράλληλης επίσπευσης της ένταξής του στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (2014 – 2020), όπως έγινε και για τον άξονα Πάτρα – Πύργος.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών, αναδεικνύοντας το έλλειμμα συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των δύο Υπουργείων.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στο έγγραφό του (υπ’ αριθ. πρωτ.: 1510/29.10.2014) αναφέρεται κατά κύριο λόγο στις διαδικασίες προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος που είναι «έργο εμπροσθοβαρές και χρήζει άμεσης εγγραφής σε ΣΑΕ, ώστε να καταστεί δυνατή η δημοπράτησή του… και να απορροφηθούν πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020 άμεσα, στα πρώτα χρόνια υλοποίησής της».

Αναφέρει επιπλέον ο Υπουργός στην απάντησή του, ότι όλα τα ανωτέρω ισχύουν βάσει του Ν. 4219/2013, στον οποίο ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος χαρακτηρίστηκε ως «έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας που συνεχίζει και ολοκληρώνει την Σύβαση Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου “Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα”».
Ωστόσο στην ίδια απάντηση ο Υπουργός Υποδομών αφιέρωσε μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησης, αναφέροντας συγκεκριμένα ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα – Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου», μολονότι και αυτό τα έργο εμπίπτει στην στρατηγική και τους ειδικούς στόχους του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) 2014-2020, καθώς αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού η οποία υλοποιείται και με κονδύλια της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου (2007-2013) και παράλληλα αναβαθμίζει το υφιστάμενο βασικό διασυνοριακό οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Θεματικό Στόχο 7 του ΣΕΣ.
Κατόπιν αυτών ο Σταύρος Καλογιάννης επανήλθε στη Βουλή, με νέα Ερώτησή του (υπ’ αριθ. πρωτ.: 4338/06.11.2014) για το θέμα, που έχει ως εξής:
«Με προηγούμενη Ερώτησή μου είχα θέσει το θέμα της ένταξης του έργου Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να δημοπρατηθεί.
Στην απάντησή του ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ουσιαστικά αναρμόδιος παραπέμποντας το θέμα στο Υπουργείο Υποδομών.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Υποδομών στην απάντησή του αναφέρθηκε κατά κύριο λόγο στις διαδικασίες προώθησης του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, τις σχετικές ρυθμίσεις του οποίου ψηφίσαμε προ έτους στη Βουλή, αφιερώνοντας μόλις μιάμιση γραμμή στο θέμα της Ερώτησής μου, δηλώνοντας συγκεκριμένα ότι «η ένταξη του έργου Ιωάννινα-Κακαβιά στο ΠΔΕ θα δρομολογηθεί ανάλογα με την δυνατότητα συγχρηματοδότησης του έργου».
Τονίζω για μία ακόμη φορά ότι, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι το μοναδικό τμήμα του βασικού κορμού του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών που βρίσκεται ακόμα εκτός χρηματοδότησης, αν και έχει πλήρη ωριμότητα.
Και καταλήγοντας, ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τους δύο Υπουργούς:
◦ Πότε αναμένουν τα Υπουργεία να εγκριθούν από την ΕΕ τα Επιχειρησιακά Προγράμματα της περιόδου 2014-2020, καθώς ήδη ολοκληρώνεται το πρώτο έτος εφαρμογής τους;

◦ Προτίθενται εν τέλει τα συναρμόδια Υπουργεία να συνεργαστούν για να εντάξουν το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά στο ΠΔΕ ώστε να κινηθεί η διαδικασία δημοπράτησής του;