Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Περί την έδρα του Δήμου ο λόγος!

Γράφει ο Θανάσης Μποζιάρης

«Θέλω να αγιάσω αλλά δε μ’ αφήνουν οι ... διαβόλοι» λέει θυμόσοφα ο λαός μας. Δεν είχα πάει στη σύσκεψη στο Δελβινάκι που είχαν οργανώσει οι «Φίλοι της ιστορικής Δελβινακιώτικης συνείδησης» για την έδρα του Δήμου Πωγωνίου, όπου τελικά πήγαν, όπως ακούστηκε, 20 περίπου Δελβινακιώτες και κανένας από άλλο χωριό. Και δεν είναι επειδή δεν μου το είχε ζητήσει κανείς ούτε επειδή συνειδητά απέχω από τα κοινά, αλλά επειδή δεν θέλω να κοροϊδεύω κανένα και κυρίως γιατί εγώ δεν νιώθω καμία ανάγκη να εξηγήσω τη στάση, την πιο ξεκάθαρη άλλωστε, που κράτησα προεκλογικά και για το θέμα της έδρας του νέου Δήμου.
Παραβρέθηκαν όμως και εκείνοι οι «Δελβινακιώτες» (εντός ή εκτός εισαγωγικών), οι οποίοι τότε-πολύ πριν τις εκλογές ή μάλλον πριν καν ανακοινωθεί η έδρα του νέου Δήμου - προσέτρεχαν άλλος κατά Κεφαλόβρυσο και άλλος κατά Καλπάκι μεριά (ενώ απείχαν από τις κινητοποιήσεις του τότε Δήμου) και προσυμφωνούσαν με τον ένα ή με τον άλλον μετεκλογικά γραμμάτια για την ανάλογη στάση τους.
Τώρα αυτοί … κόπτονται και μάλλον δεν αντιλαμβάνονται αν από αφέλειά τους ή συνειδητά κατάντησαν την υπό εκδίκαση αίτησή μας στο Σ.τ.Ε. ανάπηρη και καταδικασμένη να χαθεί προτού καν εκδικαστεί!...
Και εξηγούμαι:
1.Αντί να συνέχιζαν με βάση την έτοιμη κατάσταση που και εγώ τους άφησα αλλά… και ο Δήμος Πωγωνίου με απόφαση που είχε λάβει την 3-3-2011 επαναλαμβάνοντας τη δική μου, επέλεξαν δίχως καμία συνεννόησή μας να ανακινήσουν το θέμα της έδρας και να… «πετύχουν» ή έστω να προκαλέσουν την απόσυρση του Δήμου Πωγωνίου - ο οποίος, άλλο που δεν ήθελε, άρπαξε την ευκαιρία, ανακάλεσε την προηγούμενη απόφασή του και…αποσύρθηκε! - καθιστώντας με τούτο το λάθος τους, δηλ. χωρίς τον Δήμο Πωγωνίου, ανάπηρη την αίτησή μας.
2.Αλλά σαν να μην έφτανε αυτό, διαπράττουν και νέο ΛΑΘΟΣ, όταν πάλι δίχως συνεννόησή μας ζήτησαν την 23/5/2013, ημέρα εκδίκασης της υπόθεσης στο Σ.τ.Ε., αναβολή (!) πετώντας έτσι το θέμα της έδρας του Δήμου στις καλένδες.
3.Δεν θέλω να πιστέψω ότι, όπως ακούγεται, έκαναν και 3ο λάθος αφαιρώντας από τα ονόματα των αιτούντων … το δικό μου όνομα και την ιδιότητα του Δημάρχου με την οποία υπέγραφα την αίτηση!
Αν, λέγω αν, αληθεύει τούτο, … τότε «θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου»!....  
Όταν, λοιπόν, κάποιοι Δελβινακιώτες ενεργούν και τώρα  όπως ακριβώς έκαναν και προεκλογικά, δηλ. ή απέχουν εμφαντικά από τη διεκδίκηση της έδρας (ενώ προεκλογικά … διερρύγνυαν υποκριτικά τα ιμάτιά τους) ή - όπως τώρα - «παίζουν» με το θέμα της δίκης στο Σ.τ.Ε. και το ένα λάθος τους να διαδέχεται το άλλο, ανεύθυνα και χωρίς προσυνεννόηση (δεν θέλω να σκεφτώ κάτι άλλο), εγώ τι σχέση έχω μ’ αυτά;
Καμία βέβαια.
Λυπάμαι αλλά την προσφυγή στο Σ.τ.Ε. για την έδρα του νέου Δήμου την σχεδίασα με κάθε πρόβλεψη και για ό,τι ήθελε προκύψει από τις εκλογές του 2010 και βεβαίως δεν την έκανα για να καταντήσει «παιχνίδι» κάποιων ή κολυμβήθρα του Σιλωάμ γι’ αυτούς.
Τώρα, λοιπόν, που έτσι κατάντησαν την υπόθεση αυτή, εγώ δεν έχω καμία θέση ανάμεσά τους και αποσύρω το όνομά μου από τους αιτήσαντες. Άλλωστε τέτοια «παιχνίδια» αντίκεινται στις αρχές μου και την όλη διαδρομή μου. Τέλος, δεν επιθυμώ να αναδείξω κανένα εκκολαπτόμενο μάγο. Ας έχουν οι ίδιοι πλέον την ευθύνη γι’ αυτά που... μόνοι τους επιλέγουν και κάνουν και ας καρπωθούν τη … δόξα μόνοι τους.
Ίσως έτσι επαναβεβαιώσουν οι πολλοί Δελβινακιώτες ποιοι ευθύνονται για τη σημερινή υποβάθμιση του χωριού τους.

                                                 
Θανάσης Μποζιάρης
Πρώην Δήμαρχος πρώην Δήμου Δελβινακίου
                                                     
Υστερόγραφα:
1. Και οι δύο δικηγόροι που είχαμε ορίσει για την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ (ένας Δελβινακιώτης και ένας εξ Αθηνών) έλαβαν κανονικά την αμοιβή τους και μάλιστα την 30-12-2010, δηλ. πριν τη λήξη της θητείας μου, που ήταν 1.845,00 € ο καθένας!.. δηλ. συνολικά 3.690,00 € και τούτα μέχρι να τελεσφορήσει η  υπόθεση (=αυτά σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων που δέχομαι).
 2. Η αναβολή εκδίκασης της υπόθεσης στο Σ.τ.Ε. δόθηκε για την 19-12-2013.