Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Τέσσερις πρώην δήμαρχοι προς τον Στ. Καλογιάννη: Ανάγκη για αλλαγή χάραξης του άξονα Γιάννινα –Καλπάκι

«Πιο οικονομική για το κράτος η ορεινή διαδρομή» τονίζουν

Την ανάγκη να αλλάξει η χάραξη του δρόμου από τα Γιάννινα στο Καλπάκι, που προβλέπεται να είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού, ζητούν με επιστολή τους στον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Σταύρο Καλογιάννη, τέσσερις πρώην δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής της Ζίτσας.
 Οι Σάκης Βλέτσας (πρ. δήμαρχος Πασσαρώνος και νυν επικεφαλής αντιπολίτευσης Δήμου Ζίτσας), Μιχάλης Κατσάνος (πρ. Δήμαρχος Ευρυμενών), Γιώργος Παργανάς (πρ. Δήμαρχος Μολοσσών) και Νίκος Σιαπατόρης (πρ. Δήμαρχος Ζίτσας) ζητούν να αλλάξει η χάραξη και να υιοθετηθεί η προτεινόμενη από το Δήμο Ζίτσας «ορεινή χάραξη», η οποία θα εξοικονομήσει αρκετά χρήματα για το κράτος.
Αφορμή για την επιστολή στάθηκε η πρόσφατη επίσημη δημοσίευση της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης από Κοσμηρά μέχρι Καλπάκι (με καταληκτική ημερομηνία την 15η Μαρτίου για την οριστική κήρυξη της απαλλοτρίωσης). Η απόφαση αυτή, σύμφωνα με τους επιστολογράφους, δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά, απογοήτευση και αγανάκτηση σε φορείς και πολίτες.
Η εξοικονόμηση…
Παράλληλα, εξηγούν ότι με την υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου πνοής και ανάπτυξης, θα επιτυγχάνονταν τόσο η άρση της γεωγραφικής και αναπτυξιακής απομόνωσης της ενδοχώρας του Δήμου μας, όσο και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων.
«Ακόμη δεν θα καταστρέφονταν στο συγκεκριμένο τμήμα το αρδευτικό έργο ύψους 50.000.000 ευρώ που εκτελείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης σε γη υψηλής παραγωγικότητας, ενώ θα αποφεύγονταν το τμήμα του κάμπου όπου μόνιμα το χειμώνα επικρατεί ομίχλη που δυσχεραίνει σοβαρά τη διέλευση των οχημάτων» αναφέρουν, μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με τους πρώην δημάρχους, με την υιοθέτηση της «ορεινής χάραξης» η χώρα θα εξοικονομήσει πολύτιμους πόρους, ενώ αντίθετα η υιοθετηθείσα από το Υπουργείο χάραξη, διέρχεται από ιδιοκτησίες με πολύ μεγαλύτερη απαλλοτριωτέα αξία και σε μεγάλο κομμάτι της από προβληματικά εδάφη που παλιότερα αποτελούσαν έλος.
«Η ορεινή χάραξη είναι σαφώς οικονομικότερη αφού οι δαπάνες απαλλοτρίωσης είναι συντριπτικά μικρότερες και το έδαφος είναι απολύτως κατάλληλο για τη θεμελίωση της οδού αλλά και διασφαλίζονται τα αδρανή υλικά κατασκευής της. Επίσης δεν διχοτομείται το αστικό περιβάλλον του Δήμου μας» αναφέρουν.
Και καταλήγουν, τονίζοντας προς τον Σταύρο Καλογιάννη: «Η αλλαγή της χάραξης που σας προτείνουμε, πληροί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις, ώστε η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού να άρει την απομόνωση, που δημιουργεί το γεωγραφικό ανάγλυφο του Δήμου μας και να δώσει αναπτυξιακή ανάσα σε περιοχές που μέχρι και σήμερα παραμένουν δύσκολα προσβάσιμες».