Ιωάννινα, 28 Απριλίου 2011
Προς:
— Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή ΠΕΠ Ηπείρου
Κοινοποίηση:
— Κα Δ. Γεωργακοπούλου-Μπάστα, Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Ηπείρου-Δ. Μακεδονίας
— Δήμος Ιωαννιτών.
— Διεύθυνση Αστυνομίας και Διοίκηση Τροχαίας Ιωαννίνων.
Σε αντίθεση με τα 2 άλλα τμήματα εσωτερικού δακτυλίου (που έχουν υποφερτό σχεδιασμό) το τμήμα που ονομάζεται Κενάν Μεσαρέ είναι ένα κωμικοτραγικό αντίγραφο αυτοκινητόδρομου υψηλών ταχυτήτων. Είναι ένα επεμβατικό τερατούργημα, τοποθετημένο σαν ξέφραγο αμπέλι στο καθαρά αστικό περιβάλλον της περιοχής: λειτουργεί ως “πίστα” για κόντρες φανατικών και δέλεαρ άλλων ανεύθυνων οδηγών για ταχύτητες που ξεπερνούν τα 120 km/h, κάτι που διαπιστώνει με αυξανόμενη ανησυχία η Τροχαία Ιωαννίνων, μαζί με δεκάδες ατυχήματα σε δοκιμαστική λειτουργία λίγων μηνών. Ο ίδιος αυτοκινητόδρομος λειτουργεί συγχρόνως και ως αστική οδός γειτονιάς καθημερινού αστικού περιβάλλοντος, με σπιτονοικοκυρές και παιδάκια, με εκατοντάδες μαθητών των παρακείμενων σχολείων και ενήλικες πεζούς να επιχειρούν πολλαπλές διελεύσεις, όλοι ισορροπώντας ανάμεσα σε ατσαλόμπαρες και οχήματα με ιλιγγιώδη ταχύτητα και όλοι υποκείμενοι σε μόνιμη θανατηφόρο απειλή.
Προφανώς, η οργή ξεχειλίζει για το ποιός και γιατί μας επέβαλε αυτό το εφιαλτικό τερατούργημα. Η νοσηρή και φαύλη νοοτροπία που το δημιούργησε προσβάλλει την νοημοσύνη, την αισθητική, την ασφάλεια και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όλων μας, δηλαδή τον πολιτισμό ολόκληρης της πόλης μας. Οι υπαίτιοι έχουν επιφέρει ένα σοβαρό πλήγμα εις βάρος της, ένα πλήγμα που αποκλείεται να ήταν στις προθέσεις της ΕΕ που συγχρηματοδότησε το έργο. Μαζί με την περιφρόνηση των διαμαρτυριών και εκκλήσεών μας για στοιχειώδεις βελτιώσεις πριν η προηγούμενη Δημοτική Αρχή το δώσει στην κυκλοφορία, τσαλαπάτησε και τον οφειλόμενο σεβασμό στις ιστορικές παραδόσεις πολιτισμένης ηπιότητας και αξιοπρέπειας της πόλης των Ιωαννίνων.
Η νέα Δημοτική Αρχή αναγνώρισε το αυτονόητο των αιτημάτων μας. Σε επανειλημμένες συσκέψεις που είχαμε μαζί της συμφώνησε να προβεί στις απαιτούμενες παρεμβάσεις για λύση του προβλήματος με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν αντιρρήσεις από την Ενιαία Διαχειριστική Αρχή (ως εκπρόσωπος της Ε.Ε.). Συγκεκριμένα οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις θα είναι:
1. Η αφαίρεση των μεταλλικών στηθαίων (δήθεν) ασφαλείας.
2. Η κατάργηση της 3ης λωρίδας κυκλοφορίας, με ταυτόχρονη δημιουργία ποδηλατοδρόμου και θέσεων στάθμευσης ΙΧΕ.
3. Η κατασκευή πρόσθετων ασφαλών διαβάσεων με σήμανση διέλευσης μαθητών. Επέκταση κατά 3,5 μέτρα εκατέρωθεν των πεζοδρομίων σε όλες τις διαβάσεις.
4. Η Δημιουργία κυκλικών κόμβων στις διασταυρώσεις πολλαπλών συγκλίσεων των οδών.
5. Ουσιαστική παρέμβαση για λύση στη διασταύρωση με την οδό Νικοπόλεως όπου γίνονται σχεδόν καθημερινά ατυχήματα.
6. Η πλήρης και ομοιογενής εναρμόνιση όλων των λειτουργιών και χρήσεων που προβλέπονται και για τα άλλα δύο τμήματα (Γενηματά/Βογιάνου) του εσωτερικού δακτυλίου της πόλης.
Υπογράφουμε την παρούσα καταγγελία ως άτυποι εκπρόσωποι εκατοντάδων εξαγριωμένων συμπολιτών μας, με τους οποίους συνυπογράψαμε εντονότατη διαμαρτυρία την 15η Σεπτεμβρίου 2010 την οποία και επισυνάπτουμε.
Παρακαλούμε θερμά την Διαχειριστική Αρχή όχι μόνο να αποδεχθεί αλλά να ενθαρρύνει και να βοηθήσει την Δημοτική Αρχή να υλοποιήσει τα ανωτέρω άμεσα και, πάντως, πριν την παραλαβή του έργου, δεδομένης της πενταετούς απαγόρευσης παρεμβάσεων μετά από αυτήν.
Στην περίπτωση που το πρόβλημά μας δεν θα λυθεί στα Γιάννενα, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε ομαδικές οργανωμένες κινητοποιήσεις και προσφυγές στα αρμόδια ελλαδικά και ευρωπαϊκά όργανα για την αναχαίτιση αυτού του εγκληματικά επικίνδυνου τερατουργήματος.
Ευπειθώς,
Καθηγητής Νικόλαος Μπατάκης
Βασίλειος Κολυβάκης Μαθηματικός
Βασίλειος Λαγός, Επιχειρηματίας
Νικόλαος Παπανδρέου, Φαρμακοποιός
Ευάγγελος Λιβιτσάνος, Μηχανολόγος
Κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου και μέχρι σήμερα, πολλοί από εμάς προσπαθήσαμε γραπτώς και προφορικώς σαν άτομα να μεταφέρουμε την αγωνία μας για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην καθημερινότητα μας από την λειτουργία της λεωφόρου αυτής, δεδομένου ότι η αρχική μελέτη δεν προέβλεπε να διασχίσει κατοικημένη, εντός σχεδίου πόλεως περιοχή.
Το βασικό μας πρόβλημα - αίτημα ήταν πάντα ένα και μοναδικό:
Να μπορούμε να διαβούμε. ως πεζοί, από την μια πλευρά στην άλλη με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.
Αντί λοιπόν να δώσουν λύσεις σε αυτό, οι επιτελείς του έργου γέμισαν τον δρόμο ατσαλόμπαρες και χώρισαν βίαια την περιοχή σε Άνω και Κάτω Κιάφα.
Από την οδό Βελισσαρίου έως την γέφυρα, που απέχει περίπου 500 μέτρα, δεν υπάρχει ούτε μια διάβαση πεζών.
Επακόλουθο αποτέλεσμα είναι, όποιος θέλει να περάσει απέναντι (ανεξαρτήτως ηλικίας), να πηδάει τις μπάρες προκειμένου να αποφύγει ποδαρόδρομο πολλών δεκαλέπτων για να διανύσει μια κάθετη απόσταση 50 μέτρων!
Όσο νια τα ΑΜΕΑ; Στον Καιάδα....
Αυτή είναι η μία συνέπεια της έλλειψης διαβάσεων. Η άλλη συνέπεια είναι η προδιάθεση που προκαλεί σε κάθε οδηγό η έλλειψη φαναριών και διαβάσεων, να «σανιδώσει» το γκάζι. Τι κι αν μπει όριο ταχύτητας 50 km/h, τι κι αν βάλεις τροχονόμους κάποιες ώρες; Όταν οδηγείς από την οδό Νικοπόλεως μέχρι την Βελισσαρίου σε δρόμο που μοιάζει με «Εγνατία», θα πάς με 50; Με 150 θα πάς κι ας πηδάνε οι πεζοί τις ατσαλόμπαρες.
Οι ατσαλόμπαρες που για λόγους ασφάλειας των δικυκλιστών, (με το παραμικρό ατύχημα κόβονται φέτες) αλλά και στοιχειώδους αισθητικής, έχουν αποσυρθεί σχεδόν από ΟΛΕΣ τις πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ελλάδας.
Αλήθεια, τι λέει η Αρχιτεκτονική Επιτροπή για το αισθητικό μέρος;
Βέβαια για ποδηλατόδρομο ούτε λόγος! Δεν είναι ....υποχρεωτικός και πού να βρεις χώρο 2 μέτρων σε «μόλις» 37 μέτρα δρόμο;
Υπενθυμίζουμε ότι η περιοχή είναι γεμάτη σχολεία και όταν λειτουργήσει η Κενάν Μεσσαρέ πάρα πολλά παιδιά θα εξυπηρετούνται από αυτή.
Για όλα αυτά και για να αναλάβει επιτέλους κάποιος τις ευθύνες νια τα μελλούμενα ζητάμε την, εφαρμοσθείσα τροποιητική της αρχικής, μελέτη οδοποιίας και κυρίως, όπως προβλέπει ο νόμος, την Κυκλοφοριακή Μελέτη προκειμένου να λειτουργήσει η Κενάν Μεσσαρέ.
Επειδή υποθέτουμε πως η υφιστάμενη κατάσταση δεν θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα επιστημονικής μελέτης, σας δηλώνουμε πως:
Χωρίς Κυκλοφοριακή Μελέτη δεν θα δεχτούμε την λειτουργία της Λεωφόρου και εκτός των άλλων. Ζητούμε την παρέμβαση της Εισαγγελικής Αρχής.
Την παρούσα την απευθύνουμε προς:
Δήμαρχο Ιωαννιτών
Νομάρχη Ιωαννίνων
Περιφερειάρχη Ηπείρου
Τεχνικές υπηρεσίες Δήμου Ιωαννιτών
Τεχνικές Υπηρεσίες Noμού Ιωαννίνων
Τεχνικές Υπηρεσίες Περιφέρειας Ηπείρου
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας
Αρχιτεκτονική Επιτροπή
Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
Οι υπογραφές των 375 κατοίκων είναι κατατεθειμένες στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων.
Ιωάννινα, 15-9-2010