Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Ε.Λ.Μ.Ε. Δ.Ε. ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: Απάντηση στον κ. Π. Μπαλατσό…

Ιωάννινα 9/5/2013

   Στο φύλλο της 1ης Μαΐου 2013 της εφημερίδας «ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ» δημοσιεύθηκε κείμενο του τ. Διευθυντή Λυκείου κ. Παναγιώτη Μπαλατσού με τον τίτλο «Υπερβολικές οι αντιδράσεις των συνδικαλιστών της Ε.Λ.Μ.Ε.», με το οποίο ο κ. Μπαλατσός επιτίθεται και υβρίζει και χλευάζει τους συνδικαλιστές της Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΕ., δηλαδή τον Κλάδο - γιατί οι συνδικαλιστές είναι αιρετοί, είναι εντολοδόχοι του Κλάδου -, που αγωνίστηκε και κατέκτησε εργασιακά επαγγελματικά δικαιώματα, ώστε και ο ίδιος ο κ. Μπαλατσός να αξιωθεί να ανέβει τις βαθμίδες της κλίμακας της ιεραρχίας ενός συστήματος αντίθετου, όπως τώρα δηλώνει, προς τις αντιλήψεις του για τη λειτουργία των μονάδων της Εκπαίδευσης. Τότε, όταν έγινε Διευθυντής Λυκείου, και το ωράριο και το μισθολόγιο και το πειθαρχικό Δίκαιο και ο τρόπος λειτουργίας της Εκπαίδευσης τον «βόλευαν» τον κ. Μπαλατσό να κάνει άνετα τη δουλειά του. Τώρα όλα είναι «υπερβολικές» επιδιώξεις και διαμαρτυρίες των συνδικαλιστών της Ε.Λ.Μ.Ε., και ξιφασκεί εναντίον των συνδικαλιστών ως κρατικοδίαιτων, ενώ γνωρίζει ότι κρατικοδίαιτος ήταν ο ίδιος με σειρά χαριστικών αποσπάσεων στη Σουηδία, και ως γάγγραινα, την οποία όμως ο ίδιος, όσο βολευόταν εν υπηρεσία, δεν προσπάθησε να θεραπεύσει. Τον βόλευε τότε.
   Προβάλλει ο κ. Μπαλατσός το σουηδικό μοντέλο Εκπαίδευσης ως ιδανικό και το συγκρίνει με το σημερινό ελληνικό, για να αποδείξει ότι στην Ελλάδα οι καθηγητές είναι αργόσχολοι και φυγόπονοι. Αποδεικνύεται όμως ανιστόρητος και αμαθής, διότι αγνοεί τις κοινωνικο-οικονομικο-πολιτικές συνθήκες, κάτω από τις οποίες θεσπίζονται και εφαρμόζονται οι εκπαιδευτικές πολιτικές. Άλλο Ελλάδα και άλλο Σουηδία, κ. Μπαλατσέ, πώς να το κάνουμε τώρα! Δεν είναι τί Κοζάνη τί Λωζάνη, αλλά άλλο Κοζάνη και άλλο Λωζάνη. Άλλο Κοζάνη, κ. Μπαλατσέ, μπορείτε να το καταλάβετε; Αν όχι, δεν φταίμε εμείς.
    Το μισθολόγιο, το διδακτικό ωράριο, οι εξωδιδακτικές εργασίες, οι ευθύνες, είναι η μια πλευρά της εργασίας μας, αυτή που φαίνεται. Υπάρχει και η άλλη, η αθέατη, η προετοιμασία των μαθημάτων στο σπίτι, που, κ. Μπαλατσέ, είναι επιστημονική έρευνα και μελέτη για κάθε επόμενο μάθημα, που απαιτεί χρόνο και μέσα σύγχρονης διδακτικής, κάτω και από την πίεση των οικογενειακών και κοινωνικών υποχρεώσεων. Δεν είναι οι «21» ώρες της αίθουσας, κ. Μπαλατσέ, είναι οι «121» ώρες προετοιμασίας με μελέτη και έρευνα κατ οίκον. Και, δόξα τω Θεώ, εμείς οι καθηγητές αυτήν την εργασία μας φέρνουμε σε πέρας με αξιοπιστία και αξιοπρέπεια, και κάτω από αυτές τις συνθήκες.
    Εσείς, κ. Μπαλατσέ, μπορείτε να μείνετε εραστής του Σουηδικού μοντέλου, εμείς όμως οι καθηγητές, η Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΕ, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε ένα ιδανικό ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς αντιγραφές και απομιμήσεις εξωτερικών στοιχείων, που δεν εναρμονίζονται με την ελληνική πραγματικότητα, και χωρίς να πτοούμαστε από κακόβουλες επικρίσεις ή άλλες σκοπιμότητες.
    Όσο για σας κρίμα, κ. Μπαλατσέ,  πολύ κρίμα. Μας αναγκάζετε να λυπούμαστε και για την επιλογή σας ως Διευθυντή Λυκείου!...