Μάλιστα, οι συντελεστές του συγκεκριμένου φόρου - που έχει αποδώσει ελάχιστα στο ελληνικό Δημόσιο και έχει γονατίσει την αγορά - κυμαίνονται από 10% έως και 40%, ανάλογα με την εργοστασιακή αξία του αυτοκινήτου.
Σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων, η Ελλάδα έχει καταδικαστεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, γιατί έχει επιβάλει φορολογία για τα αυτοκίνητα αυτά.
Εναντίον αυτού του μέτρου, είχε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων Ελλάδας.
Ποιο, όμως, θα είναι το όφελος για τους υποψήφιους αγοραστές;
Το παράδειγμα, που ακολουθεί, είναι ενδεικτικό:
Επιβατηγό ΙΧ
1.800 κυβικά εκατοστά
Φορολογητέα αξία 20.000 ευρώ
Σήμερα:
Φόρος πολυτελείας 8.000 ευρώ + ΦΠΑ 23% = 9.840 ευρώ
Τέλος ταξινόμησης (30%) = 6.000 ευρώ
Σύνολο φόρων = 15.840 ευρώ
Με τις αλλαγές:
Φόρος πολυτελείας = 0 ευρώ
Τέλος ταξινόμησης (μειωμένο κατά 20%) = 4.800 ευρώ
Σύνολο φόρων 4.800 ευρώ
Διαφορά 11.040 ευρώ