Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

ΕΣΕΕ: Οδηγίες προς τους καταναλωτές εν όψει των θερινών εκπτώσεων

Οδηγίες προς τους καταναλωτές εν όψει των θερινών εκπτώσεων έδωσε σήμερα Πέμπτη η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΕΕ η ελληνική αγορά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, προσκαλεί τους καταναλωτές ίσως στις καλύτερες, μεγαλύτερες και ποιοτικότερες θερινές εκπτώσεις.
Όπως σημειώνει η Συνομοσπονδία, η οικονομική κρίση φέρνει πραγματικές ευκαιρίες και φθηνές εκπλήξεις σε όλους τους καταναλωτές, καθώς είδη που, λόγω τέλους εποχής, για τους εμπόρους χάνουν την αξία τους, αποκτούν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία για τους καταναλωτές που, με λιγότερα χρήματα, αγοράζουν περισσότερα και ποιοτικότερα είδη.
«Καλούμε το καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία, των μεγάλων ποσοστών των εκπτώσεων, να συνεχίσει να δείχνει αμέριστη εμπιστοσύνη στην τοπική αγορά του και πριν φύγει για τις καλοκαιρινές διακοπές του να χαρεί τις αγορές του στα καταστήματα της περιοχής του, που διαθέτουν ποικιλία, επάρκεια, ποιότητα ειδών και βέβαια πολύ χαμηλές τιμές», τονίζεται στην ανακοίνωση. Σημειώνεται δε πως για τον εμπορικό κόσμο ο καταναλωτής είναι το κλειδί για την επιβίωση, την επιτυχία και την διατήρηση των επιχειρήσεών μας και έτσι τον αντιμετωπίζουμε.
Εξάλλου, η ΕΣΕΕ στα πλαίσια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού παρέσχε τις ακόλουθες χρήσιμες οδηγίες:


-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης να αναγράψει ποσοστό. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

-Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σεζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη σήμανση τον καταναλωτή, ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους.

-Αλλαγές και επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως, καθ΄όλη την διάρκεια του έτους και ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης αλλαγών κατά την διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.