Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011
ΕΛΣΤΑΤ: Αμετάβλητος στο 3,3% παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο
Αμετάβλητος στο 3,3% παρέμεινε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο, όπως ανακοίνωσε η Εθνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Πάντως, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε σημαντικές ανατιμήσεις μέσα σε ένα έτος σε όλο σχεδόν το φάσμα των προϊόντων και των υπηρεσιών, με τις μεγαλύτερες να αφορούν στον τομέα της στέγασης (λόγω, κυρίως, των αυξήσεων στα τιμολόγια των Δ.Ε.Κ.Ο. και στο πετρέλαιο θέρμανσης) και των μεταφορών (εξαιτίας, κυρίως, της αύξησης στην τιμή της βενζίνης).
Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ δημοσιοποιήθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του Ιουνίου 2011 με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.
Η αύξηση αυτή προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω της αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω της αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω της αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
ε) Κατά 1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», απόρροια κυρίως της αύξησης των τιμών στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
ζ) Κατά 5,1% της ομάδας «Μεταφορές», εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 2,3% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
θ) Κατά 0,4% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», εξαιτίας αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία- εφημερίδες-περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστές.
ι) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
ια) Κατά 0,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ιβ) Κατά 3,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τον Ιούνιο του 2011, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2011, παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Επίσης, αμετάβλητος στο 3,1% παρέμεινε τον Ιούνιο σε ετήσια βάση και ο εναρμονισμένος πληθωρισμός, ο οποίος σε σύγκριση με τον Μάιο εφέτος μειώθηκε κατά 0,2%.
Πάντως, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε σημαντικές ανατιμήσεις μέσα σε ένα έτος σε όλο σχεδόν το φάσμα των προϊόντων και των υπηρεσιών, με τις μεγαλύτερες να αφορούν στον τομέα της στέγασης (λόγω, κυρίως, των αυξήσεων στα τιμολόγια των Δ.Ε.Κ.Ο. και στο πετρέλαιο θέρμανσης) και των μεταφορών (εξαιτίας, κυρίως, της αύξησης στην τιμή της βενζίνης).
Ειδικότερα, από την ΕΛΣΤΑΤ δημοσιοποιήθηκαν τα εξής:
Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του Ιουνίου 2011 με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2010, προκύπτει αύξηση 3,3%, έναντι αύξησης 5,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του 2010 προς το 2009.
Η αύξηση αυτή προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω της αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω της αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 2,8% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 8,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω της αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
ε) Κατά 1% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», απόρροια κυρίως της αύξησης των τιμών στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
στ) Κατά 1,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
ζ) Κατά 5,1% της ομάδας «Μεταφορές», εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου- μοτοσικλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
η) Κατά 2,3% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
θ) Κατά 0,4% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες», εξαιτίας αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία- εφημερίδες-περιοδικά- γραφική ύλη- σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού- υπολογιστές.
ι) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
ια) Κατά 0,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά- γλυκά- καφές- ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ιβ) Κατά 3,2% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
Παράλληλα, ο γενικός δείκτης τον Ιούνιο του 2011, σε σύγκριση με τον Μάιο του 2011, παρουσίασε μείωση 0,2% έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Επίσης, αμετάβλητος στο 3,1% παρέμεινε τον Ιούνιο σε ετήσια βάση και ο εναρμονισμένος πληθωρισμός, ο οποίος σε σύγκριση με τον Μάιο εφέτος μειώθηκε κατά 0,2%.