Κυριακή 10 Μαρτίου 2013
Επανεκκίνηση για τα μεγάλα έργα
ΔΥΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ 21 ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης παρουσιάζοντας το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο θα δώσει το «πράσινο φως» για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, το Δημόσιο θα διατηρήσει την ιδιοκτησία, την εποπτεία και τον έλεγχό τους.
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στην ομάδα αυτή ανήκουν οι αερολιμένες Θεσσαλονίκης (62%), Κέρκυρας (1,65 εκατομμύριο επιβάτες το 2011 - 86%), Ζακύνθου (920.000 επιβάτες - 97%), Κεφαλονιάς (86%), Άκτιου (98%), Καβάλας (63%) και Χανίων (75%). Σε αυτή την ομάδα οι ενδιαφερόμενοι μπορούν αν επιθυμούν να συμπεριλάβουν στην πρότασή τους και άλλα τρία αεροδρόμια, αυτά της Αλεξανδρούπολης (1%), του Αράξου (99%) και της Καλαμάτας (71%).
ΤΕΛΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ
Τα τέλη των αεροδρομίων που θα παραχωρηθούν θα αυξηθούν με την υλοποίηση των επενδύσεων. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης στόχος είναι τα αεροδρόμια να παραμείνουν ανταγωνιστικά με τη διατήρηση των χρεώσεων στο μέσο όρο των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
ΚΑΣΤΕΛΛΙ
Μέσα στον χρόνο θα προκηρυχθεί ο ξεχωριστός διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Καστελλίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Με την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου ο «Καζαντζάκης» θα κλείσει.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη το Αεροδρόμιο στο Καστέλλι περιλαμβάνει μια σύνθετη διαδικασία χρηματοδότησης, καθώς αφορά τόσο την κατασκευή του αεροδρομίου όσο και των οδικών συνδέσεων. Η ιδιαιτερότητα αυτή διαφοροποιεί και το επενδυτικό κοινό, καθώς υπάρχει και σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο και αναμένεται να υπάρξει ενδιαφέρον και από μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους και όχι μόνο από εταιρείες που διαχειρίζονται αεροδρόμια.
Η διαδικασία ανάθεσης θα ξεκινήσει μετά την οριστική λύση για τους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους αλλά και μετά τη συγκατάθεση της ΕΤΕπ πως θα υπάρξει χρηματοοικονομική στήριξη του έργου.
Για την περίοδο κατασκευής που ορίζεται στα πέντε χρόνια τα τέλη του «Καζαντζάκης» θα διοχετεύονται στον παραχωρησιούχο που θα κατασκευάσει το αεροδρόμιο στο Καστέλλι.
Πρώτη ομάδα
Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ιονίου και της ηπειρωτικής χώρας, τα οποία το 2011 διακίνησαν 9,3 εκατομμύρια επιβάτες. Πρόκειται για τα αεροδρόμια: Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Άκτιου, Καβάλας και Χανίων.
Δεύτερη ομάδα
Στη δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Δωδεκανήσων - Κυκλάδων και Αιγαίου με συνολική κίνηση 8,3 εκατ. επιβάτες το 2011. Πρόκειται για τους αερολιμένες: Σκιάθου, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου.
Τον Απρίλιο στη Βουλή οι συμβάσεις για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους
Τον Απρίλιο θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που θα περιλαμβάνει τις νέες συμβάσεις για την επανέναρξη των 4 αυτοκινητοδρόμων. Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων διαβεβαίωνε ότι θα στηρίξει την ελληνική οικονομία και τα έργα υποδομής με περισσότερο από 1 δισ. ευρώ.
«Το θέμα για τους αυτοκινητοδρόμους δεν πρόκειται να καθυστερήσει. Τον Απρίλιο θα πάμε με σχέδιο νόμου στη Βουλή. Μπουλντόζες θα μπουν τον Απρίλιο. Δεν χρειάζονται πολλές διαδικασίες ξέρετε για να μπουν μπουλντόζες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.
ΕΤΕπ
Τη διαβεβαίωση ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα στηρίξει την ελληνική οικονομία με στόχο την έξοδό της από την κρίση, παρέχοντας χρηματοδότηση η οποία θα υπερβεί σημαντικά το 1 δισ. ευρώ, εξέφρασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου, στην Αθήνα, τα επιτελικά στελέχη της ΕΤΕπ Ν. Σκαναπιέκο και Μ. Τανασέσκου.
«Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε την ελληνική οικονομία, διοχετεύοντας χρηματοδότηση που θα αυξηθεί σε σχέση με το 2012 και θα ξεπεράσει κατά πολύ το 1 δισ. ευρώ, με προοπτική να ανέβει ακόμη περισσότερο, εάν υπάρξουν αξιόπιστα σχέδια προς χρηματοδότηση», τόνισαν χαρακτηριστικά.
Οι χρηματοδοτήσεις της ΕΤΕπ θα κατευθυνθούν, μεταξύ άλλων, σε έργα υποδομής με έμφαση στους αυτοκινητοδρόμους, καθώς υπογράφεται δάνειο 650 εκατ. ευρώ με το Δημόσιο για την ΠΑΘΕ και απευθείας δανειοδότηση 200 εκατ. ευρώ για την Ολυμπία Οδό.
ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr