Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

ΑΠΟΣΥΡΣΗ: Κακή εκκίνηση


Εισαγωγείς και έμποροι είναι εμφανώς πλέον ανήσυχοι με την αποδοτικότητα του μέτρου, εξαιτίας του μικρού ενδιαφέροντος των καταναλωτών.

Όπως αναφέρουν και στελέχη της αγοράς, η σκληρή στάση που διατηρούν όλα τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας ως προς την έγκριση αιτήσεων για αγορά ΙΧ κάνει τα πράγματα ακόμη πιο δύσκολα!

Όσο αφορά σε επίπεδο έτους, η πτώση που σημειώνουν οι πωλήσεις νέων ΙΧ τους δύο πρώτους μήνες αγγίζει το 59% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2010, καθώς ταξινομήθηκαν 16.735 νέα ΙΧ έναντι 40.312 οχημάτων!

Μεγάλη πτώση 70% καταγράφει η απόσυρση ΙΧ, καθώς τις πρώτες 8 ημέρες εφαρμογής του μέτρου οδηγήθηκαν στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ μόλις 1.800 οχήματα, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009 αποσύρθηκαν 6.000 παλιά αυτοκίνητα. Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως στην απόσυρση του 2009 πέραν των οικονομικών κινήτρων αντικατάστασης, οι κάτοχοι παλαιών ΙΧ επωφελούνταν ακόμη και εάν απέσυραν και μόνο το όχημά τους.
Επίσης στο μέτρο που εφαρμόστηκε το 2009 οι καταναλωτές κατά τη διαδικασία αντικατάστασης κάποιου παλιού ΙΧ είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν εκτός από νέο και ελαφρώς μεταχειρισμένα οχήματα.

Φέτος οι καταναλωτές μπορούν μόνο να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο το οποίο όμως στοιχίζει από 8.000 ευρώ και μιλάμε πάντα για ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Αν τώρα λάβουμε ως δεδομένο το γεγονός πως η πλειονότητα επιλέγει κάποιο μικρομεσαίο μοντέλο, οι τιμές διάθεσης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένου του κινήτρου απόσυρσης αλλά και των προσφορών των εισαγωγικών, ανέρχονται τουλάχιστον στα 10.000 ευρώ για την απόκτηση εντός μοντέλου αυτής της κατηγορίας.