Οι
μαθητές ΑμεΑ και οι μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες αν και κατέβαλαν
μεγάλη προσπάθεια για να παρακολούθησαν μαθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια την
υγειονομικής πανδημίας μέσω τηλεκπαίδευσης, δυστυχώς είναι αδύνατον να
συμμετέχουν τόσο στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όσο
και στις πανελλαδικές εξετάσεις με ίσους όρους με τους υπόλοιπους μαθητές.
Οι
λόγοι που καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή των μαθητών ΑμεΑ και ευπαθών ομάδων
στις εξετάσεις και είχαν ως αποτέλεσμα
δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά είναι αρκετοί όπως οι αμέτρητες χαμένες
διδακτικές ώρες, η έλλειψη έγκυρης ένταξης των μαθητών σε διαδικτυακά τμήματα
προκειμένου να προστατευθούν από τον COVID 19,
οι μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα τα τμήματα τηλεκπαίδευσης
είτε να είναι ανενεργά για μεγάλα χρονικά διαστήματα είτε να είναι
υποστελεχωμένα καθώς και η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για τα ειδικά σχολεία.
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η εφαρμογή της ελάχιστης βάσης
εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
Η κα Κεραμέως και η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρόλες τις ενέργειες από τον Σύλλογο Γονέων, την Α.Σ.Γ.Μ.Ε. και την Ένωση Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες συνεχίζουν να αδιαφορούν για το μέλλον και τα δικαιώματα των μαθητών καθώς και για τις οικογένειές τους.
Το
Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να προβεί ΑΜΕΣΑ σε σχετική νομοθετική ρύθμιση και
να προστατεύσει τα δικαιώματα των μαθητών ΑμεΑ και αυτών που ανήκουν στις
ευπαθείς ομάδες σύμφωνα με τα δίκαια αιτήματά τους όπως αυτά διατυπώθηκαν από
τους συλλόγους γονέων. Ειδικότερα:
• «Κανένας μαθητής Ειδικού Σχολείου
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή/και οι
μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
(δηλ. οι συμμετέχοντες στα διαδικτυακά τμήματα) να μην χάσουν την προαγωγή τους
στην επόμενη τάξη. Η προαγωγή τους να γίνει με τον βαθμό των τετραμήνων και όχι
με συμμετοχή στις ενδοσχολικές εξετάσεις.
• Να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η
Ελάχιστη Βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.
• Να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές
των ευπαθών ομάδων να εισαχθούν με το 5% στα ΑΕΙ.
• Να υπάρχει επαρκής στελέχωση όλων των
Ειδικών Σχολείων με μόνιμο προσωπικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς».