Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΧΟΛΕΙΑ: Με προβλήματα το πρώτο κουδούνι


Με ελλείψεις βιβλίων θα χτυπήσει σήμερα Δευτέρα το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς για περίπου 1.300.000 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για περίπου 180.000 εκπαιδευτικούς.
Από το υπουργείο Παιδείας έχουν δοθεί οδηγίες στα σχολεία, ώστε, όπου υπάρχουν προβλήματα, αυτά να αμβλυνθούν.
Έχει ήδη δρομολογηθεί η αποστολή των dvd, τα οποία περιέχουν την ύλη των σχολικών βιβλίων, ενώ τις πρώτες ημέρες θα δοθούν και φωτοτυπίες.
Παράλληλα, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κ. Δημήτρης Ρέππας, στον οποίο ανήκει η αρμοδιότητα του Εθνικού Τυπογραφείου έδωσε εντολή και ξεκίνησε μέσα στο Σαββατοκύριακο η αναπαραγωγή 50.000 τευχών, δηλαδή δύο ανά κάθε μαθητή της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου με τις πρώτες 40 σελίδες, πέντε μαθημάτων το κάθε τεύχος.
Στο σχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, το Υπουργείο Παιδείας επισημαίνει ότι «φέτος, η καθυστέρηση στην έκδοση αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου - κατά 49 μέρες πέραν του προβλεπόμενου από το νόμο χρόνου - σχετικά με τη διαδικασία προμήθειας χάρτου, οδήγησε ώστε αυτή να πραγματοποιηθεί μόλις στο τέλος Αυγούστου, και αυτό με τιτάνιες προσπάθειες».
Τονίζει ακόμη ότι το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, που σηματοδοτεί την έναρξη του Νέου Λυκείου, την εφαρμογή νέων προγραμμάτων σπουδών, τα 960 ολοήμερα σχολεία και σειρά άλλων πρωτοβουλιών, επισκιάζεται από το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μη έγκαιρη αποστολή όλων των βιβλίων στα σχολεία.
Για τις αποστολές των βιβλίων, σημειώνεται ότι «οι πρώτες αποστολές από τα αποθέματα που υπήρχαν έγιναν προς τη νησιωτική Ελλάδα και σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου και η κάλυψη σε βιβλία φτάνει σήμερα μέχρι και το 85%.
Ήδη άρχισαν και οι νέες παραλαβές και η προώθηση τους στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης».

Ωστόσο, το Υπουργείο σημειώνει πως «είναι σαφές ότι δημιουργούνται προβλήματα σε κάθε τάξη τις πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς.
Οι δυσκολίες αυτές είναι σίγουρο ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με την οργανωμένη, έγκαιρη δράση των διευθυντών εκπαίδευσης, των διευθυντών των σχολείων και βέβαια χάρη στην εμπειρία και την υπευθυνότητα του δασκάλου της κάθε τάξης, του καθηγητή κάθε τμήματος».