Σάββατο 2 Απριλίου 2011

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: Έξι νέοι σταθμοί διοδίων


Οι ιδιώτες θα αναλάβουν το κόστος συντήρησης.
Έξι νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στην Εγνατία Οδό ως το καλοκαίρι.
Αυτό ανέφερε, στη ΝΕΤ, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, συμπληρώνοντας ότι το αντίτιμο των διοδίων θα υπολείπεται του αντιστοίχου των 5 αυτοκινητοδρόμων.
Τα διόδια θα λειτουργήσουν σε Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά (Βενέτικος ποταμός), Νυμφόπετρα, Παγγαίο και Κομοτηνή.
Οι προσωρινοί αυτοί σταθμοί θα πάψουν να λειτουργούν, όποτε ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων.
Υπενθυμίζεται ότι η Εγνατία Οδός, μήκους 670 χλμ., συγκαταλέγεται στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομίας.

Παλαιότερα, είχαν επικρατήσει εισηγήσεις για «σπάσιμο» της Εγνατίας σε δύο ή ακόμη και σε τρία κομμάτια. Τώρα, ο σχεδιασμός φαίνεται ότι αλλάζει, προκρίνοντας μία σύμβαση παραχώρησης, προκειμένου να καλυφθούν γρηγορότερα οι δανειακές υποχρεώσεις της Εγνατίας.

Οι ιδιώτες θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, το κόστος συντήρησης, το οποίο ανέρχεται ετησίως ως και τα 100 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να ζητήσει από τους ενδιαφερόμενους παραχωρησιούχους να παρουσιάσουν και ένα σχέδιο επενδύσεων που θα μπορούσαν να υλοποιήσουν, κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, με στόχο την τόνωση των τοπικών οικονομιών (υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια για logistic park).

Με δεδομένο ότι οι εταιρείες που θα αναλάβουν τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα έχουν άμεσα έσοδα, εκτιμάται ότι θα ενδιαφερθούν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι.

Σημειώνεται ότι, το 2008, η διοίκηση της Εγνατίας, με προτροπή του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, είχε συνάψει δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δις. ευρώ για τη χρηματοδότηση των έργων, χωρίς την επιβάρυνση του δημόσιου χρέους.

Το μεγαλύτερο μέρος των εγγυήσεων προς τις τράπεζες κάλυπταν τα έσοδα από τα μελλοντικά διόδια.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα λειτουργεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, με αποτέλεσμα τραπεζικά ιδρύματα να «απειλήσουν» μέχρι και σε κατάσχεση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ εξώδικα απέστειλαν και άλλοι οργανισμοί που χορήγησαν δάνεια, με εγγύηση τις εισπράξεις από τα διόδια και το ΦΠΑ.

Το σίριαλ με τα διόδια στην Εγνατία φτάνει στο τέλος του, έπειτα και από τις προειδοποιήσεις της Κομισιόν για παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, αφού η χώρα μας είχε δεσμευτεί για τη λειτουργία τους από τα τέλη του 2008.
Εκτός των ανωτέρω, ο υφυπουργός Υποδομών εξέφρασε, στη ΝΕΤ, την αισιοδοξία του για την άρση των αδιεξόδων στους 5 αυτοκινητοδρόμους, με πιθανή λύση την ανανέωση των συμβάσεων παραχώρησης.

ΠΗΓΗ: http://www.neoiagones.gr/