Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Τοποθέτηση του Γιάννη Στέφου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στην ολομέλεια του κοινοβουλίου στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας


Ηθική και ουσιαστική δέσμευση απέναντι στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος τοποθετήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στην ολομέλεια του κοινοβουλίου στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».
Με αφορμή το νομοσχέδιο, ένα από τα θέματα που έχει πυροδοτήσει το δημόσιο διάλογο είναι η τροπολογία που αφορά στις προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Ο βουλευτής στις τοποθετήσεις του αναφέρθηκε κατ’ αρχήν στην αναγκαιότητα των διορισμών και στην δέσμευση του υπουργείου για προσλήψεις όχι μόνο φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια.
Τόνισε ότι η κατάργηση των εξετάσεων του ΑΣΕΠ θα πρέπει να καταλογιστεί στα θετικά της τροπολογίας, διότι κατά το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τον προηγούμενο διαγωνισμό και την ανυπαρξία μόνιμων διορισμών για πάνω από 10 χρόνια διαμορφώθηκαν ιδιαίτερες συνθήκες με έναν μεγάλο αριθμό αναπληρωτών να καλύπτουν τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Όπως τόνισε ο βουλευτής: «χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι για χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι». Η κατάσταση αυτή επιβάλλει ηθικές και ουσιαστικές δεσμεύσεις στην κυβέρνηση απέναντι σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς.


Ο βουλευτής τόνισε ότι η συζήτηση που διεξάγεται οφείλει να ασχοληθεί με το ρόλο του εκπαιδευτικού και να απαντήσει στο ερώτημα «τι κάνει τον καλό εκπαιδευτικό». Όπως είπε: «ο καλός εκπαιδευτικός δεν είναι μόνο αυτός με προϋπηρεσία, ούτε μόνο αυτό με πτυχία και μεταπτυχιακά». Αυτό σημαίνει ότι η πολιτεία οφείλει να βρει τη χρυσή τομή, ώστε να προσληφθεί το κατάλληλο προσωπικό που θα εξασφαλίσει την ποιοτική εκπαίδευση όλων των μαθητών.
Με βάση το παραπάνω σκεπτικό πρότεινε κάποιες αλλαγές προς όφελος του βασικού πτυχίου στον τρόπο μοριοδότησης που προβλέπει η τροπολογία. Το βασικό πτυχίο αποτελεί το βασικό εχέγγυο για την επαγγελματική και παιδαγωγική επάρκεια του κάθε υποψηφίου προς διορισμό και οφείλει να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα, ανέφερε ο βουλευτής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο εξισορροπείται η σπουδαιότητα του πτυχίου σε σχέση με τα μεταπτυχιακά, τα οποία αν και αδιαμφισβήτητα αποτελούν πρόσθετο τυπικό προσόν, δεν έχουν όμως όλοι τη δυνατότητα να τα παρακολουθήσουν. Επίσης, πρότεινε την κατάργηση της μοριοδότησης των σεμιναρίων, στη βάση ότι πολλά από αυτά έγιναν για την προσέλκυση «πελατείας» χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο. Αντίθετα, είναι επιβεβλημένη, όπως είπε ο κ. Στέφος, η οργάνωση και συστηματοποίηση της διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με βάση τις ανάγκες τους και σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια και το ΙΕΠ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια, ο βουλευτής έκανε αναφορά στις παρεμβάσεις που έγιναν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση το χρονικό διάστημα από το 2015-2018. Ανάμεσα στα υπόλοιπα υπογράμμισε τη σημαντικότητα μέτρων, όπως ο ενιαίος τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, η θεσμοθέτηση της δίχρονης Προσχολικής Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης, η ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων με αρμοδιότητες που αφορούν στη λειτουργία του σχολείου, η δημιουργία Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών σε 912 Δημοτικά Σχολεία με την αντίστοιχη οικονομική ενίσχυσή τους με 3.000€ την κάθε Βιβλιοθήκη, η Επέκταση του προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» σε πάνω από 150.000 μαθητές σε 950 Δημοτικά Σχολεία της χώρας, η Χρηματοδότηση με 4.000.000€ των αναγκών σχολικής στέγης των Νηπιαγωγείων.
Επιπλέον, και με αφορμή τα επεισόδια που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της απεργίας των εκπαιδευτικών, ο βουλευτής καταδίκασε κάθε μορφή βίας, πόσω μάλλον όταν αυτή κατευθύνεται προς εκπαιδευτικούς.
Τέλος, με πρωτοβουλία του κ. Στέφου, κατατέθηκε τροπολογία, η οποία έγινε δεκτή, που ορίζει ως διδακτική ώρα «Διατροφικής Αγωγής» την ώρα σίτισης των μαθητών κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος.