Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020
Ορίζοντες Ηπείρου: Μεταναστευτικό/Άρτα: κ. Καχριμάνη αναλάβετε επιτέλους τις ευθύνες σας ως Περιφερειάρχης
Με δεδομένες τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το
προσφυγικό στην Ήπειρο και την ανακοίνωση της Δημάρχου Νικολάου Σκουφά κ. Ρ.
Βαβέτση πως εξετάζεται η δημιουργία κλειστής δομής προσφύγων σε παλιό
εργοστάσιο στα όρια της τοπικής κοινότητας Σελλάδων της ΔΕ Κομποτίου, οι
«Ορίζοντες Ηπείρου» τονίζουν τα εξής:
Είναι σαφές πως η «μπάλα έχει χαθεί»…
Το προσφυγικό στην Ήπειρο διαχειρίζεται παιδαριωδώς
η κυβέρνηση, μεταφέροντας το πρόβλημα από στρατόπεδο σε στρατόπεδο, από χωρίου
εις χωρίον και από Δήμο σε Δήμο…
Επειδή είναι παραπάνω από ορατός ο κίνδυνος
διάρρηξης του κοινωνικού ιστού της περιοχής, του Νομού Άρτας εν προκειμένω, κι
επειδή η αντίδραση που μπορούν να προκαλέσουν οι εν λόγω κακοί χειρισμοί της
υπεύθυνης πολιτείας, ίσως είναι πολύ χειρότερη από αυτό που μπορούμε σήμερα να
σκεφτούμε, προτείνουμε ΤΩΡΑ, έστω καθυστερημένα, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου να
αναλάβει την πρωτοβουλία που του ζητάμε εδώ και μήνες: να συγκαλέσει σε σύσκεψη
τους 18 Δημάρχους της Ηπείρου και να διαβουλευτεί μαζί τους για κατάλληλες
θέσεις χωροθέτησης κέντρων υποδοχής, ώστε ακολούθως να αναλάβει τον απαραίτητο
διαμεσολαβητικό ρόλο έναντι της πολιτείας.
Ο κ. Καχριμάνης δε μπορεί ούτε να κάνει προτάσεις
χωροθέτησης ερήμην των Δήμων και μετά να κρύβεται αλλά ούτε και να είναι απών
όταν διακυβεύονται τόσο σοβαρά ζητήματα για την περιοχή.
Επιτέλους, ας αναλάβει τις ευθύνες του!
Από
το γραφείο Τύπου
ΣΥΡΙΖΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: «Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επιλέγει να πετάξει στον κάλαθο των αχρήστων ώριμες μελέτες αλλά και τα χρήματα που δαπανήθηκαν για αυτές»
Σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων επισημαίνει ότι
σίγουρα δεν εξαντλήθηκαν οι δυνατότητες εξεύρεσης χρηματοδότησης.
Σημειώνει ότι μία από τις λύσεις είναι η επέκταση
της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας Οδού κάτι που είχε ξεκινήσει από την
προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υπουργός
Ανάπτυξης φέρουν ακέραια την ευθύνη του υποβιβασμού ενός τόσο σημαντικού έργου.
Φέρουν ακέραια την ευθύνη για την απαξίωση, για μια
ακόμα φορά, της Ηπείρου και των πολίτων της καθώς και για την μη επιλογή της
άρσης της απομόνωσης της Ηπείρου μέσω της σύνδεσης της με την Κεντρική Ευρώπη.
Ίσως αν έβλεπαν λίγο πως άλλαξε η Ήπειρος και η
Δυτική Ελλάδα με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό τότε θα άλλαζαν γνώμη.
Ως
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ θα πάρουμε
τις πρωτοβουλίες εκείνες για την ματαίωση αυτών των σχεδιασμών.
Καλούμε όλους τους φορείς της Ηπείρου και τους πολίτες
για συντονισμό των δράσεων, προς την κατεύθυνση υλοποίησης του έργου ως την φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ενός
σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου, μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.
Η επέκταση εφόσον κατασκευαστεί με βάσει τους νέους
σχεδιασμούς, δεν μπορεί να ‘’επανιδρυθεί’’ όπως το Υπουργείο Μεταναστευτικής
Πολιτικής».
Δήμος Ιωαννιτών: Καμία «έκπτωση» στην κατασκευή του άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς
Την κάθετη αντίθεση της Δημοτικής Αρχής και του
Δήμου Ιωαννιτών σε κάθε ενδεχόμενη αλλαγή στην κατασκευή του οδικού άξονα από
τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά εξέφρασε ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ, κατά την
συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το βράδυ της Τετάρτης.
Ο Δήμος Ιωαννιτών, όπως τονίστηκε στο σώμα, θα
συμμετέχει μαζί με την Περιφέρεια και άλλους Δήμους της περιοχής σε όποιες
πρωτοβουλίες αναληφθούν το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να δημιουργηθεί
ένα ευρύ μέτωπο διεκδίκησης του έργου σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό.
«Η Ιόνια πρέπει να φτάσει στην Κακαβιά ως
τετράιχνος δρόμος, όπως προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό. Οποιαδήποτε άλλη
λύση αποτελεί εμπαιγμό για μία περιοχή που ήδη έχει περιμένει πάρα πολύ για την
ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου. Συντασσόμαστε με τους υπόλοιπους φορείς της
αυτοδιοίκησης που αντιδρούν και θεωρούμε επιβεβλημένο να προχωρήσει άμεσα το
έργο το οποίο θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή μας», ανέφερε ο
Δήμαρχος.
Όπως αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο η δήλωση του
δημάρχου θα αποτελέσει τον βασικό άξονα και ομόφωνου ψηφίσματος που θα εκδοθεί
από το σώμα.
Συλλήψεις δύο ατόμων, κατά το τελευταίο 24ωρο, για διωκτικά έγγραφα
Στο πλαίσιο αστυνομικών ελέγχων, κατά το τελευταίο
24ωρο, από αστυνομικούς Υπηρεσιών της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής
Διεύθυνσης Ηπείρου, συνελήφθησαν δύο άτομα, για διωκτικά έγγραφα.
Αναλυτικότερα συνελήφθησαν:
Χθες (15-01-2020) το απόγευμα στο Δελβινάκι
Ιωαννίνων, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Πωγωνίου σε συνεργασία με
αστυνομικούς του Τμήματος Διαβατηριακού Ελέγχου Κακαβιάς, ένας αλλοδαπός, σε
βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης του κ. Ανακριτή Πρωτοδικών
Πειραιά, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.
Σήμερα (16-01-2020) μετά τα μεσάνυχτα στα Ιωάννινα,
από αστυνομικούς του Τμήματος Άμεσης Δράσης Ιωαννίνων, ένας αλλοδαπός, σε βάρος
του οποίου εκκρεμούσαν:
διάταξη του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πατρών, σύμφωνα
με την οποία διατάσσεται η σύλληψή του, για παράνομη διακίνηση μεταναστών,
απόφαση Μικτού Ορκωτού Εφετείου Αθηνών, με την
οποία καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης (2) ετών, για βαριά σωματική βλάβη.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν αρμοδίως.
Ήπειρος Όλον: Η σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιά οδεύει προς άγνωστη κατεύθυνση
Mε λύπη μας και μέσω του τοπικού τύπου
διαπιστώνουμε πως για μια ακόμη φορά η Ιόνια Οδός και πιο συγκεκριμένα το
κομμάτι που αφορά την σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιά οδεύει προς
άγνωστη κατεύθυνση.
Δεν πέρασε λίγος καιρός που τα στελέχη της
προηγούμενης κυβέρνησης διαβεβαίωναν για την σύνδεση με την Κακαβιά και τα
στελέχη της σημερινής κυβέρνησης προχωρούσαν σε επερωτήσεις από τα έδρανα της
αντιπολίτευσης για το μέλλον του έργου.
Σήμερα η αντιπολίτευση έγινε κυβέρνηση
και τα στελέχη της κυβέρνησης πήραν τις θέσεις
τους στην αντιπολίτευση, ακριβώς
όμως με τις ίδιες τακτικές και λογικές, ενδεχομένως και «σκοτεινές».
Οι
κυβερνητικοί μέχρι πριν λίγο καιρό δήλωναν ότι αυτό που μένει για τη
συνέχιση του έργου είναι η χρηματοδότηση και οι αντιπολιτευόμενοι προχωρούσαν σε ερωτήσεις για το μέλλον του έργου. Αυτές τις ημέρες όμως έρχεται μια άλλη
πραγματικότητα ότι η Ήπειρος και το
κομμάτι Ιωάννινα –Κακαβιά ενόψει μάλλον και του χειμώνα, μπαίνουν για μια
ακόμη φορά στον «ΠΑΓΟ».
Στην λογική της οικονομικότερης λύσης φαίνεται
ότι επαναμελετάται όλο το έργο εξ αρχής
αλλά όπως φαίνεται θα δεχθεί και ένα
γενναίο «Τεμαχισμό».
Οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δυο και βέβαια είναι
μόνο η αρχή γιατί σίγουρα για το τέλος θα υπάρχουν και εκπλήξεις.
Τα ερωτήματα βέβαια και οι απορίες εύλογες,
αφού έχει μελετηθεί το έργο και είναι ώριμο γιατί να
επανασχεδιαστεί από την αρχή;
Από που θα βρισκόνταν αρχικά τα χρήματα υλοποίησης και σήμερα δεν βρίσκονται;
Ποιο είναι το οικονομικό όφελος με τα νέα δεδομένα;
Γιατί ο αρμόδιος Υπουργός (στην πρόσφατη περιοδεία
του στα Ιωάννινα) αλλά και οι βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος διαβεβαίωναν
μέχρι και πριν λίγες ημέρες και μέσω του τύπου, ότι ο μόνος λόγος πλέον της
καθυστέρησης ήταν η πηγή χρηματοδότησης, το ήξεραν και ψεύδονταν στους
Ηπειρώτες ή δεν το γνώριζαν και απλώς έκαναν υποθέσεις εργασίας;
Ποιόν ή ποιους εξυπηρετεί η νέα αυτή εξέλιξη;
Γιατί η νέα σχεδίαση προβλέπει δίιχνο δρόμο και όχι
τετράιχνο όπως ήταν η αρχική του σχεδίαση;
Μήπως κάποιοι εξυπηρετούνται από την παραπάνω
αλλαγή;
Ποιά ακριβώς οικόπεδα εξαιρούνται και ποιοι είναι οι κάτοχοι τους;
Πολλά θα μπορούσαν να είναι τα ερωτήματα αλλά
αλήθεια, αντιλαμβάνεται κανείς την σημασία αυτού του έργου και ποια θα είναι η
προοπτική της Ηπείρου αν ο δρόμος ολοκληρώνονταν όπως αρχικά προβλέπονταν από την μελέτη;
Κάποιοι μάλλον έχουν επιλέξει να οδηγήσουν την
Ήπειρο εκ νέου σε απομόνωση αλλά όλοι εμείς θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν
είναι ένας απλός δρόμος αλλά είναι μια σύγχρονη πύλη ένωσης με τα Βαλκάνια αλλά και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας και προφανώς τα οφέλη θα είναι
πολλά και σε πολλά επίπεδα όπως ο
τουρισμός, το εμπόριο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Κάποιοι μάλλον δεν αντιλαμβάνονται την
σημαντικότητα του έργου και το μόνο όραμα που έχουν για τους νέους άξονες της
Ηπείρου είναι μια νέα Βλαχόστρατα.
ΔΕΕΕΜ-ΟΜΟΝΟIA: Ανησυχία για την πύκνωση των περιπτώσεων και την αύξηση της εντάσεως του προσβλητικού και προκλητικού περιεχομένου σε τηλεοπτικές εκπομπές, ηλεκτρονικές ανακοινώσεις και αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Αγ.
Σαράντα 15 Ιανουαρίου 2020
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Εκφράζουμε τη βαθύτερη ανησυχία μας, για την
πύκνωση των περιπτώσεων και την αύξηση της εντάσεως του προσβλητικού και
προκλητικού περιεχομένου σε τηλεοπτικές εκπομπές, ηλεκτρονικές ανακοινώσεις και
αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αναφέρονται στην Εθνική Ελληνική
Μειονότητα στην Αλβανία.
Ειδικότερα, στο τηλεοπτικό κανάλι με εθνική κάλυψη
κι εμβέλεια, Top Channel, στη χρονική διάρκεια ολίγων μηνών, υπήρξαν τέσσερις
εκπομπές οι οποίες ξεπέρασαν τα εσκαμμένα και τα όρια της ομαλής επικοινωνίας,
στο σημείο που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως προσβολή για τα μέλη και τις
κοινότητες της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Η γραμμή του καναλιού, οι σχέσεις
και οι γνωστές διασυνδέσεις αυτού του μιντιακού ομίλου με την Κυβέρνηση,
προκαλούν τη δικαιολογημένη ανησυχία, ότι η καμπάνια πρόκλησης εντάσεως στους
κόλπους και στις κοινότητες της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, αλλά και της
κοινωνίας μας ευρύτερα, δεν είναι μία τυχαία σύμπτωση.
Καταγγέλλοντας δημόσια τις περιπτώσεις αυτές,
απευθύνουμε έκκληση να επανεξετάσουν τη στάση τους και να εισέλθουν σε
αποδεκτές επιλογές δημόσιας
επικοινωνίας, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να τηρούν
αποστάσεις από φαινόμενα που προσβάλλουν το καθεστώς της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας,
την ισχύουσα νομοθεσία κατά των διακρίσεων και, ειδικά, την φιλότιμη προσπάθεια
για τη συνέχεια της ειρηνικής συνύπαρξης.
Από πλευράς μας, πάντως, επιφυλασσόμαστε του
δικαιώματός να απευθυνθούμε στις ανεξάρτητες αρχές που έχουν καθήκον την
επιτήρηση των τηλεοπτικών παραγωγών και την παραβίαση της ισότητας των πολιτών
με μεθόδους προσβολής και διακρίσεων.
Εκ
του Γραφείο Τύπου κι Ενημέρωσης
ΔΕΕΕΜ-ΟΜΟΝΟIA
Εξιχνιάστηκε υπόθεση κλοπής από διαμέρισμα στα Ιωάννινα
Σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος δύο ημεδαπών για
κλοπή
Εξιχνιάστηκε ύστερα από μεθοδική έρευνα της
Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων, υπόθεση κλοπής από διαμέρισμα στα Ιωάννινα.
Για την υπόθεση ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία δύο
ημεδαπών, ενός άνδρα και μιας γυναίκας, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε
δικογραφία για κλοπή.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική
έρευνα, οι κατηγορούμενοι, βραδινές ώρες της 20/06/2019, εκμεταλλευόμενοι την
απουσία της ενοίκου, εισήλθαν από ανασφάλιστη μπαλκονόπορτα σε ισόγειο
διαμέρισμα στα Ιωάννινα, από όπου αφαίρεσαν χρηματικό ποσό και κοσμήματα.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε από την Υποδιεύθυνση
Ασφάλειας Ιωαννίνων θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ιωαννίνων.
Ορίζοντες Ηπείρου: Τα προεκλογικά ψέματα για την Ιόνια Οδό
Για το διαφαινόμενο φιάσκο με τον οδικό άξονα
Ιωάννινα-Κακαβιά, αν επιβεβαιωθούν από το Υπουργείο Υποδομών, όσα έγιναν
γνωστά εντελώς ξαφνικά σήμερα από τον κυβερνητικό βουλευτή κ. Γ. Αμυρά, η
ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στον Περιφερειάρχη Ηπείρου και κομματικό υπάλληλο κ.
Αλέξανδρο Καχριμάνη.
Το θέμα της ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού μέχρι τα
σύνορα με την Αλβανία είναι πάγιο αίτημα της περιοχής.
Ο κ. Καχριμάνης οφείλει να απολογηθεί στον
Ηπειρωτικό λαό, αν υποστήριξε τη συγκεκριμένη διεκδίκηση ενώπιον της κυβέρνησής
του επαρκώς και όσο θα έπρεπε, και αν από την πρώτη συνάντηση των
Περιφερειαρχών με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πρόβαλε τις σωστές
διεκδικήσεις της Ηπείρου.
Το αποτελέσματα δυστυχώς για όλους τους Ηπειρώτες,
διαψεύδουν παταγωδώς αυτή την προσδοκία…
Από
το γραφείο Τύπου
Παθήσεις νεφρού: Tα πλεονεκτήματα της λαπαροσκοπικής χειρουργικής
Την υπεροχή των λαπαροσκοπικών και ρομποτικών
τεχνικών στις επεμβάσεις στα νεφρά έχουν καταδείξει δεκάδες μελέτες που τις συνέκριναν
με την ανοιχτή χειρουργική προσέγγιση.
Τα αποτελέσματά τους επιβεβαιώνουν ότι οι ασθενείς που τις επιλέγουν έχουν πολλαπλά οφέλη, ανεξάρτητα από το είδος της παθολογίας.
Τα αποτελέσματά τους επιβεβαιώνουν ότι οι ασθενείς που τις επιλέγουν έχουν πολλαπλά οφέλη, ανεξάρτητα από το είδος της παθολογίας.
«Η εισαγωγή της λαπαροσκόπησης στη χειρουργική
μετρά ήδη έναν αιώνα.
Η πρώτη λαπαροσκόπηση πραγματοποιήθηκε από τον Σουηδό χειρούργο Hans-Christian Jacobaeus. Αρχικά πραγματοποιούνταν μόνο για διαγνωστικούς σκοπούς, όμως αρκετές καινοτομίες τον περασμένο αιώνα προετοίμασαν τον δρόμο για την πραγματοποίηση πιο πολύπλοκων επεμβάσεων μέσω αυτής της τεχνικής.
Μετά την πρώτη λαπαροσκοπική νεφρεκτομή, το 1990, αναπτύχθηκαν πιο προηγμένες και πολύπλοκες επεμβάσεις. Σήμερα χειρουργούνται με τη λαπαροσκοπική μέθοδο ασθενείς με καλοήθεις και κακοήθεις νόσους, πραγματοποιούνται δε και νεφρεκτομές δότη για μεταμόσχευση νεφρού», μας εξηγεί ο ειδικευθείς στη Λαπαροσκοπική και Ρομποτική Χειρουργική, Χειρουργός Ουρολόγος Δρ. Μάρκος Καραβιτάκης, MD, MSc, DIC (Imperial College), PhD, FEBU, Αs. Member European Association of Urology Guidelines Office.
Η πρώτη λαπαροσκόπηση πραγματοποιήθηκε από τον Σουηδό χειρούργο Hans-Christian Jacobaeus. Αρχικά πραγματοποιούνταν μόνο για διαγνωστικούς σκοπούς, όμως αρκετές καινοτομίες τον περασμένο αιώνα προετοίμασαν τον δρόμο για την πραγματοποίηση πιο πολύπλοκων επεμβάσεων μέσω αυτής της τεχνικής.
Μετά την πρώτη λαπαροσκοπική νεφρεκτομή, το 1990, αναπτύχθηκαν πιο προηγμένες και πολύπλοκες επεμβάσεις. Σήμερα χειρουργούνται με τη λαπαροσκοπική μέθοδο ασθενείς με καλοήθεις και κακοήθεις νόσους, πραγματοποιούνται δε και νεφρεκτομές δότη για μεταμόσχευση νεφρού», μας εξηγεί ο ειδικευθείς στη Λαπαροσκοπική και Ρομποτική Χειρουργική, Χειρουργός Ουρολόγος Δρ. Μάρκος Καραβιτάκης, MD, MSc, DIC (Imperial College), PhD, FEBU, Αs. Member European Association of Urology Guidelines Office.
«Μια ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε από το
Ουρολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου Freeman
στο Ηνωμένο Βασίλειο, επιχείρησε να
συγκεντρώσει στοιχεία σχετικά με τα αποτελέσματα των χειρουργικών επεμβάσεων
στους νεφρούς (ιδίως της ριζικής νεφρεκτομής, της μερικής νεφρεκτομής και της
πυελοπλαστικής) που πραγματοποιούνται μέσω ανοιχτών, λαπαροσκοπικών και
ρομποτικών προσεγγίσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν προφανή οφέλη
της μίας προσέγγισης έναντι της άλλης.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι και οι τρεις προσεγγίσεις
οδηγούν σε συγκρίσιμα λειτουργικά και ογκολογικά αποτελέσματα.
Οι λαπαροσκοπικές και ρομποτικές προσεγγίσεις, όμως, προσφέρουν μικρότερη απώλεια αίματος, μικρότερο πόνο και απαίτηση λιγότερης αναλγησίας, μικρότερη παραμονή στο νοσοκομείο και χρόνο αποκατάστασης, ενώ παρόμοια είναι τα ποσοστά επιπλοκών σε σύγκριση με την ανοιχτή προσέγγιση.
Οι ρομποτικές χειρουργικές επεμβάσεις έχουν παρόμοιο κλινικό όφελος συγκριτικά με τη λαπαροσκοπική προσέγγιση», επισημαίνει ο Δρ. Καραβιτάκης.
Οι λαπαροσκοπικές και ρομποτικές προσεγγίσεις, όμως, προσφέρουν μικρότερη απώλεια αίματος, μικρότερο πόνο και απαίτηση λιγότερης αναλγησίας, μικρότερη παραμονή στο νοσοκομείο και χρόνο αποκατάστασης, ενώ παρόμοια είναι τα ποσοστά επιπλοκών σε σύγκριση με την ανοιχτή προσέγγιση.
Οι ρομποτικές χειρουργικές επεμβάσεις έχουν παρόμοιο κλινικό όφελος συγκριτικά με τη λαπαροσκοπική προσέγγιση», επισημαίνει ο Δρ. Καραβιτάκης.
Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020
Παρουσίαση του βιβλίου του Βελλαΐτη Βασιλείου Μήτση «ΒΕΛΛΑ» από τον Ελευθέριο Γείτονα, Διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ
Τιμητική Διάκριση στο Βελλαΐτη Γεώργιο Γκίκα,
Διδάσκαλο.
Στην κατάμεστη αίθουσα του αμφιθεάτρου των
Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ ο Πανελλήνιος
Σύνδεσμος Αποφοίτων Ιεροδιδασκαλείου
Βελλάς πραγματοποίησε εκδήλωση την
Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2020 και ώρα 18:30 με θέματα:
Παρουσίαση του βιβλίου του Βελλαΐτη Βασιλείου Μήτση
«ΒΕΛΛΑ» από τον Ελευθέριο Γείτονα, Διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ
Τιμητική Διάκριση στο Βελλαΐτη Γεώργιο Γκίκα,
Διδάσκαλο.
Η εκδήλωση άρχισε με χαιρετισμό και ευχές για το νέο έτος από τον Πρόεδρο
του Συνδέσμου μας Κλέανδρο Παπαδόπουλο.
Ακολούθως χορωδία Βελλαϊτών υπό τη δνση των
πρωτοψαλτών Δημητρίου Καρρά και
Δημητρίου Ζαϊτίδη έψαλλε Βυζαντινούς ύμνους.
Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του συγγραφέα
Βασιλείου Μήτση από το Γραμματέα του Συνδέσμου μας Αδαμάντιο Παπαχρήστου.
Ακολούθησε η παρουσίαση του βιβλίου του «ΒΕΛΛΑ» από τον Ελευθέριο Γείτονα, Διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ, ο οποίος αφού εξήρε την προσωπικότητα του Βελλαϊτη συγγραφέα , ξεφύλλισε μια μία τις σελίδες του βιβλίου και τόνισε χαρακτηριστικά σημεία του, που αναφέρονται στην προσωπικότητα και το έργο των Αρχιεπισκόπων Σπυρίδωνα Βλάχου και Σεραφείμ Τίκα αλλά και στη ζωή των Βελλαϊτών στα χρόνια της φοίτησής τους στο Ιεροδιδασκαλείο.
Ακολούθησε η παρουσίαση του βιβλίου του «ΒΕΛΛΑ» από τον Ελευθέριο Γείτονα, Διευθυντή των Εκπαιδευτηρίων ΓΕΙΤΟΝΑ, ο οποίος αφού εξήρε την προσωπικότητα του Βελλαϊτη συγγραφέα , ξεφύλλισε μια μία τις σελίδες του βιβλίου και τόνισε χαρακτηριστικά σημεία του, που αναφέρονται στην προσωπικότητα και το έργο των Αρχιεπισκόπων Σπυρίδωνα Βλάχου και Σεραφείμ Τίκα αλλά και στη ζωή των Βελλαϊτών στα χρόνια της φοίτησής τους στο Ιεροδιδασκαλείο.
Την παρουσίαση έκλεισε ο συγγραφέας, ο οποίος
ευχαρίστησε το Σύνδεσμό μας για την πρωτοβουλία αυτή και τους παρευρισκομένους
για την παρουσία τους.
Στο Βελλαϊτη
Βασίλειο Μήτση η Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών απένειμε το Α΄ Βραβείο Χρονικόν
- Μαρτυρίας για το έργο του «ΒΕΛΛΑ».
Τιμητική πλακέτα απονεμήθηκε από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αποφοίτων και την Ένωση Αποφοίτων Ιεροδιδασκαλείου
Βελλάς στο Βελλαΐτη Δάσκαλο Γεώργιο
Γκίκα για την πολύχρονη προσφορά του στις εκδηλώσεις των Συλλόγων μας.
Για το Γεώργιο Γκίκα μίλησε ο συμμαθητής του και
πρ. Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομικών Βασίλειος Λέτσιος.
Ο ομιλητής εξήρε την προσωπικότητα του Γεωργίου
Γκίκα και παρουσίασε την προσφορά του στην εκπαίδευση, στον αθλητισμό, στη
συνδικαλισμό και στην κοινωνική ζωή της πόλεως των Ιωαννίνων. Την πλακέτα
απένειμε ο Σχολάρχης Λευτέρης Γείτονας. Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Γεώργιος
Γκίκας, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τους δύο συλλόγους των Βελλαϊτών για την
τιμή, τόνισε τη σημασία που έχει η
κοινωνική προσφορά για τον άνθρωπο και την κοινωνία.
Στην εκδήλωση χαιρέτισαν, ο πρ. Υπουργός και
Βουλευτής Αντώνης Φούσας, ο καθηγητής μας στο Ιεροδιδασκαλείο Βελλάς, Φιλόλογος και Παιδαγωγός Βασίλειος
Δημητρούλας, ο επικεφαλής του Συνδυασμού ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΗΠΕΙΡΟΥ κ. Σπύρος Ριζόπουλος, γιος του αειμνήστου Δντή του
Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Εμμανουήλ
Ριζόπουλου, ο ιδρυτής του ΟΜΙΛΟΥ ΦΙΛΩΝ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ «ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗΣ» κ. Θεόδωρος
Παπαγιάννης, ο καθηγητής Ψυχολογίας Λάμπρος Σταύρου , ο Οικονομολόγος Προκόπης
Φούσας και ο πρ. Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Χρήστος Χρήστου, οι οποίοι αναφέρθηκαν στο έργο και
την προσφορά στα γράμματα και τον πολιτισμό των τιμωμένων Βελλαϊτών.
Τίμησαν με
την παρουσία τους πλην των ανωτέρω το μέλος της Πανηπειρωτικής Βελλαϊτης κ.
Ζηκόπουλος και πάρα πολλοί Βελλαϊτες και φίλοι της Βελλάς και των Βελλαϊτών.
Μήνυμα έστειλε η Βουλευτής Ιωαννίνων κ. Κεφάλα και η Ευρωβουλευτής κ. Ασημακοπούλου.
Στο μήνυμά της
η Ένωση Αποφοίτων Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς Ιωαννίνων ανέφερε:
Αδελφοί μας Βελλαΐτες του Πανελληνίου Συνδέσμου,
Αδυνατώντας να παραστούμε στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωσή σας στα
Εκπαιδευτήρια "ΓΕΙΤΟΝΑ", η
οποία πλαισιώνεται με την παρουσίαση
βιβλίου του Βελλαΐτη Βασιλείου Μήτση και την απονομή τιμητικής διάκρισης
στον επίσης Βελλαΐτη Γεώργιο Γκίκα, σας στέλνουμε τις πιο θερμές κι εγκάρδιες
ευχές μας.
Συγχαίρουμε τον Βασίλειο Μήτση συγγραφέα του
βιβλίου που φέρει τον τίτλο
"ΒΕΛΛΑ", έχοντας τη
βεβαιότητα ότι η παρουσίασή του από τον
Ελευθέριο Γείτονα θα είναι άριστη και θα αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
Συγχαίρουμε επίσης τον Γεώργιο Γκίκα, για την
τιμητική διάκριση που θα του απονεμηθεί, για την πολύχρονη συνεισφορά του στους
Συλλόγους μας, για την οποία το
Διοικητικό μας Συμβούλιο έχει λάβει ομόφωνη απόφαση σε προηγούμενη συνεδρίασή
του.
Χρόνια πολλά
και ευτυχές το νέο έτος 2020 σε όλες και σε όλους σας.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με συνεστίαση που πρόσφεραν οι αδελφοί
Χαράλαμπος και Αναστάσιος Τσαγκογιάννης, καθηγητές Φυσικής Αγωγής στα
Εκπαιδευτήρια Γείτονα, στην μνήμη του πατέρα τους αείμνηστου Βασιλείου
Τσαγκογιάννη Διδασκάλου και πρώην Προέδρου του Πανελληνίου Συνδέσμου Αποφοίτων
Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς και Παραδοσιακό γλέντι με το Μουσικό Βασίλειο Ντελάρδα.
Στους αδελφούς Τσακογιάννη ο Σύνδεσμός μας απένειμε τιμητικές πλακέτες.
Ήταν μια αξιόλογη εκδήλωση αντάξια και των
τιμωμένων Βελλαϊτών αλλά και της
ιστορίας του Συνδέσμου μας, που ικανοποίησε άπαντες τους παρευρισκόμενους.
Παναθηναϊκός-ΠΑΣ Γιάννινα 3-1 (κύπελλο)
Ο Παναθηναϊκός έκανε την ανατροπή κόντρα σε ΠΑΣ Γιάννινα και πέρασε στα
προημιτελικά του Κυπέλλου Ελλάδας.
Ο Παναθηναϊκός ξεκίνησε το ματς αρκετά ορεξάτος και
με διάθεση για γρήγορο γκολ, αφού αναζητούσε
την ανατροπή του σε βάρος του 1-0 από το πρώτο ματς στους «Ζωσιμάδες».
Οι φιλοξενούμενοι κράτησαν ωστόσο το «μηδέν» και
μάλιστα κατάφεραν να βρουν και γκολ στην πρώτη τους καλή στιγμή στο ματς.
Στο 24΄ σε εκτέλεση κόρνερ ο Παντελάκης σηκώθηκε
ολομόναχος στην καρδιά της άμυνας, με τρεις «πράσινους» να αδρανούν, άνοιξε το
σκορ και έδωσε στον ΠΑΣ τεράστιο προβάδισμα για την πρόκριση.
Με την έναρξη του δευτέρου ημιχρόνου, ο Παναθηναϊκός έγινε πιεστικός και στο 56΄
έκανε σπουδαία μπαλιά ο Ζαχίντ για τον Δώνη που τρύπωσε στην άμυνα του ΠΑΣ και με
κεφαλιά έκανε το 1-1.
Στο 58΄ σε φάση διαρκείας, η μπάλα έμεινε στα πόδια
του Σένκεφελντ στην περιοχή και ο στόπερ των «πράσινων» πλάσαρε κάνοντας το 2-1.
Στο 72΄ ο Γιόχανσον, μπήκε από δεξιά στην περιοχή,
ο Μπουκουβάλας τον ανέτρεψε και ο διαιτητής έδωσε πέναλτι.
Ο Μακέντα εκτέλεσε εύστοχα κάνοντας το 3-1.
Ο Παναθηναϊκός στο 77΄ έμεινε με δέκα
παίκτες λόγω αποβολής του Κουρμπέλη με δεύτερη κίτρινη κάρτα.Παναθηναϊκός (Δώνης):
Διούδης, Γιόχανσον, Πούγγουρας, Σένκεφελντ, Ινσούα,
Δώνης, Κουρμπέλης, Χατζηγιοβάνης (Χατζηθεοδωρίδης 80΄), Μπουζούκης (Περέα 46΄),
Ζαχίντ, Μακέντα (Κολοβέτσιος 83΄)
ΠΑΣ Γιάννινα (Γιαννίκης):
Γιαννίκογλου, Μπουκουβάλας, Παντελάκης, Καρτάλης,
Κρίζμαν, Παμλίδης, Κάστρο (λ.τ. Νικολιάς 43΄), Σιόντης (λ.τ. Λιάσος 23΄), Ξύδας
(Λέο Μπατίστ 75΄), Σκόνδρας, Αποστολόπουλος
Περιφέρεια Ηπείρου: Έξι εταιρίες συμμετέχουν στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ για τον οδοφωτισμό
Στο
διαγωνισμό ΣΔΙΤ, για το έργο «Αναβάθμιση του Οδοφωτισμού στο Εθνικό και
Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο της Περιφέρειας Ηπείρου», δήλωσαν συμμετοχή οι εξής έξι
εταιρείες: TRITON ACT AE, GREENESCO
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Ε., ΘΕΜΕΛΗ-PAGANO&ASCOLILLO
SPA, ΙΝΤΡΑΚOM ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ Α.Ε., ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.-FOTAGONLED A.E.,
ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε..
Ο
συνολικός προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας του έργου, που θα
καταβληθούν στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης κατά την περίοδο μετά την έναρξη
λειτουργίας των υποδομών, έχει ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε
8.038.831 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α..
Ο
διαγωνισμός πραγματοποιείται με το σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου.
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr
Τα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών απαντούν σε Αμυρά και Πλιάκο για τον Οδικό Άξονα Ιωαννίνων-Κακαβιάς
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι βρίσκεται το έργο «Κατασκευή
του Οδικού Άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά και Σύνδεσή του με την Ιόνια Οδό», καθώς
συντάχθηκε νέα πρόταση για νέα μελέτη, με δίιχνη διατομή σε όλο το μήκος, με
σκοπό να προκύψει μικρότερος προϋπολογισμός και ως εκ τούτου πιο ευχερής η
χρηματοδότηση. Το Τεχνικό Δελτίο διαβιβάστηκε ήδη στην αρμόδια Διεύθυνση
(Δ.Ο.Υ./6283/05-12-2019) προκειμένου να προωθηθεί η ένταξη χρηματοδότησης στο
Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Μετά τη σχετική Αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων
Γιώργου Αμυρά και την επιστολή του Δημάρχου Ζίτσας Ιωαννίνων Μιχαήλ Πλιάκου, τα
υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών έδωσαν στοιχεία σχετικά με την τύχη του
συγκεκριμένου έργου που πρόκειται να δώσει άλλη δυναμική όχι μόνο στο
Βορειοδυτικό Τμήμα του Νομού Ιωαννίνων αλλά τα οφέλη του θα είναι
πολλαπλασιαστικά για ολόκληρη την Ήπειρο.
Τα υπουργεία επισημαίνουν ότι ο οδικός άξονας της
Ιόνιας Οδού από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά εντάσσεται στο κεντρικό
(core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας και από τις 31/12/2015 που
αποπληρώθηκαν οι δύο σχετικές μελέτες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το έργο δεν
περιλήφθηκε σε κανένα πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Κ. Μενδώνη, κ. Καχριμάνη, κ. Σουκουβέλο σας παραπέμπουμε στο Πρόγραμμα των Οριζόντων Ηπείρου για τον Τουρισμό
Χαιρετίζουμε τις ανακοινώσεις της Υπουργού
Πολιτισμού για το ιστορικό Σούλι, καθώς ήταν οι μόνες αναφορές που συνιστούν
μια δήλωση προόδου για τον πολιτισμό στην Ήπειρο.
Για το μεγάλο πρόγραμμα των Πολιτιστικών Διαδρομών
στα αρχαία θέατρα, αναμένουμε κάποια στιγμή, μια λεπτομερή ενημέρωση για την
πορεία του έργου και το "χτύπημα στην πλάτη" από την Υπουργό, δε μας
λέει κάτι...
Όσον αφορά τέλος, το θέμα του φακέλου του Ζαγορίου
για την UNESCO, θα πρέπει να αντιληφθούμε όλοι πως και με την ποθούμενη
επιτυχία, ακόμα του στόχου της κυβέρνησης της ΝΔ, δε σημαίνει ότι θα
πλημμυρίσουν τα Ζαγοροχώρια από επισκέπτες.
Μη δίνονται λάθος εντυπώσεις, από Δημάρχους και
Περιφερειάρχη για ένα θέμα που αποτελεί σημαντική επιδίωξη της κυβέρνησης, η
οποία ωστόσο θα πρέπει να εντάσσεται σε ένα συνεκτικό και προσανατολισμένο
σχέδιο για την περιοχή μας, όπως αυτό που έχουν περιγράψει με το προεκλογικό
τους πρόγραμμα, οι "Ορίζοντες Ηπείρου".
Το σήμα της UNESCO ενδιαφέρει κυρίως ξένους
τουρίστες υψηλού επιπέδου, οι οποίοι σήμερα δεν "κοιτούν" την Ήπειρο,
γιατί πολύ απλά η προσέλκυση ξένων τουριστών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα.
Δέκα χρόνια αφ' ότου η τουριστική προβολή της
Ηπείρου πέρασε στην ευθύνη της αιρετής Περιφέρειας, ο απολογισμός της όσον
αφορά τις τουριστικές αγορές του εξωτερικού, είναι ακόμα πολύ φτωχός κι αυτό το
πιστοποιούν και τα στοιχεία των υψηλών πληροτήτων κατά τις ημέρες των εορτών (η
περιοχή κατακλύστηκε από Έλληνες επισκέπτες).
Ναι στην UNESCO λοιπόν αλλά από μονή της, η UNESCO
δε μπορεί να αλλάξει την εικόνα του τουρισμού στην Ήπειρο.
Από
το γραφείο Τύπου
Περιφέρεια Ηπείρου: Μετρήσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα Ιωάννινα
Από τη
Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου, ανακοινώνεται ότι από τις
μετρήσεις που έχουν καταγραφεί στον σταθμό ατμοσφαιρικής ρύπανσης των
Ιωαννίνων, τις προηγούμενες ημέρες οι συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων
(ΑΣ10), ξεπέρασαν, σε μέση ημερήσια τιμή, το όριο των 100 μg/m3 για έξι
συνεχείς ημέρες.
Οι υψηλότερες συγκεντρώσεις καταγράφηκαν το τριήμερο 10, 11
και 12.01.2020 όπου η μέση ημερήσια τιμή έφτασε στα 150 μg/m3 με ιδιαίτερα
υψηλές συγκεντρώσεις τις βραδινές ώρες.
Έχοντας
υπόψη την Κ.Υ.Α «Βραχυπρόθεσμα σχέδια
δράσης για την αντιμετώπιση ατμοσφαιρικής ρύπανσης από αιωρούμενα σωματίδια»,
την από 10.01.2020 ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου και δεδομένου ότι οι
μετεωρολογικές συνθήκες που θα επικρατήσουν τις επόμενες ημέρες, δεν αναμένεται να διαφοροποιηθούν ιδιαίτερα
παρατείνεται για τέσσερεις ακόμη ημέρες η ισχύς των παρακάτω συστάσεων:
Α.
Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου:
Άτομα
με αναπνευστικό πρόβλημα ή καρδιοπαθείς καθώς και τα παιδιά και τα άτομα άνω
των 65 ετών θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική άσκηση-δραστηριότητα και το
χρόνο παραμονής τους σε εξωτερικούς χώρους.
Β.
Συστάσεις στο γενικό πληθυσμό:
Κάθε
άτομο θα πρέπει να περιορίσει τη
σωματική άσκηση ιδιαίτερα αν αισθάνεται ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα,
ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό.
Οι
αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας παρακολουθούν τις μετρήσεις του σταθμού
ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τις μετεωρολογικές συνθήκες στην περιοχή του Δήμου
Ιωαννιτών και εφόσον απαιτηθεί θα εκδοθεί νέα ανακοίνωση για την ενημέρωση του
κοινού από την Περιφέρεια Ηπείρου.
ΠΗΓΗ: www.php.gov.gr
Ηγουμενίτσα: Συνελήφθη 57χρονος για μεταφορά μεταναστών
Συνελήφθη, χθες μετά τα μεσάνυχτα, στο Νέο Λιμένα
Ηγουμενίτσας, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας της Υποδιεύθυνσης
Ασφάλειας Ηγουμενίτσας, ένας 57χρονος αλλοδαπός διακινητής, σε βάρος του οποίου
σχηματίσθηκε δικογραφία για μεταφορά μη νόμιμων αλλοδαπών και διευκόλυνση της
εξόδου τους από τη χώρα.
Επίσης, συνελήφθησαν δύο μη νόμιμοι αλλοδαποί,
ηλικίας από 25 και 26 ετών, που προσπάθησαν να εξέλθουν παράνομα από τη χώρα,
με προορισμό χώρα της κεντρικής Ευρώπης, χρησιμοποιώντας πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική
έρευνα, ο 57χρονος διακινητής μαζί με έναν ακόμα συνεργό του που αναζητείται,
μετέφερε με Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο τους δύο μη νόμιμους αλλοδαπούς από την
Θεσσαλονίκη στην Ηγουμενίτσα και τους προμήθευσε, έναντι του χρηματικού ποσού
των (1.000) ευρώ, με πλαστές ταυτότητες Βουλγαρίας καθώς και ακτοπλοϊκά
εισιτήρια, μεθοδεύοντας την προώθηση τους στο εξωτερικό, μέσω του Νέου Λιμένα
Ηγουμενίτσας.
Από τα στοιχεία της έρευνας διαπιστώθηκε επίσης ότι
ανωτέρω αλλοδαποί θα κατέβαλαν στον 57χρονο διακινητή επιπλέον το χρηματικό
ποσό των (4.000) ευρώ, μετά την άφιξή τους στο λιμάνι της Ιταλίας. Τα πλαστά
έγγραφα καθώς και ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατασχέθηκαν.
Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον κ. Εισαγγελέα
Πλημμελειοδικών Θεσπρωτίας ενώ προανάκριση για την υπόθεση διενεργεί η
Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ηγουμενίτσας.
Ένας στους έξι με ψυχολογικά προβλήματα μετά τις γιορτές!
Η περίοδος μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και
της Πρωτοχρονιάς έχει αποδειχθεί διαχρονικά, ότι ωθεί μεγάλη μερίδα ανθρώπων να
αναζητήσουν ψυχολογική υποστήριξη από ειδικούς, ψυχολόγους και ψυχιάτρους.
Περισσότερο ευάλωτοι είναι όσοι έχουν καταθλιπτικό
υπόβαθρο, δηλαδή, την προδιάθεση να υποκύψουν ευκολότερα στην κατάθλιψη (ή την
παρατεταμένη θλίψη) απ' ότι οι υπόλοιποι άνθρωποι.
Σύμφωνα με έρευνες ο ένας στους έξι από εμάς, έχει αυξημένη τάση να εμφανίσει ψυχολογικά προβλήματα μετά τις διακοπές.
Σύμφωνα με έρευνες ο ένας στους έξι από εμάς, έχει αυξημένη τάση να εμφανίσει ψυχολογικά προβλήματα μετά τις διακοπές.
Το γεγονός επιβεβαιώνει ο κ. Γιώργος Παπαγεωργίου,
Bsc (Psychology) University of London, MSc (Health Psychology) University of
Central Lancashire, μέλος της Διεθνούς Ένωσης Σχεσιακής Ψυχανάλυσης (IARPP) –
ΗΠΑ, διευθυντής και επόπτης επιστημονικού προσωπικού στην ΨΥΧΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ (www.psychikifrontida.gr):
«Το αίσθημα της “κατάθλιψης” (για να αποδοθεί ο
όρος χρειάζεται βάθος χρόνου) εντείνεται μετά από τις διακοπές των
Χριστουγέννων και όχι μόνο, καθώς συχνά συμβαίνει και μετά τις διακοπές του
Πάσχα και του καλοκαιριού. Κυρίως εμφανίζεται σε μια συγκεκριμένη μερίδα του
πληθυσμού, σε όσους δηλαδή έχουν προδιάθεση. Η αναλογία ένας στους έξι
ανθρώπους να έχουν τέτοια προδιάθεση, είναι τεράστιο νούμερο αν το σκεφτείτε
στον γενικό πληθυσμό. Έτσι, έχουμε επιβεβαιώσει διαχρονικά τη μεγάλη ανάγκη που
υπάρχει για ψυχολογική υποστήριξη σε συγκεκριμένες περιόδους, όπως αυτή που
διανύουμε, καθώς οι κλήσεις για ραντεβού και οι επισκέψεις στα γραφεία μας
πυκνώνουν. Αυτό δείχνει πολύ άμεσα, ότι είναι μία περίοδος που προβληματίζει ιδιαίτερα
κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι αναζητούν από εμάς βοήθεια», αναφέρει
χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγεωργίου.
Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2020
Περιφέρεια Ηπείρου: Πρόσκληση του Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020» για τη διαχείριση των βιοαποβλήτων στις Π.Ε. Ιωαννίνων και Άρτας
Στις
20/01/2020 ξεκινά η υποβολή προτάσεων για τη νέα πρόσκληση της Ειδικής
Υπηρεσίας Διαχείρισης Περιφέρειας Ηπείρου «Διαχείριση Βιοαποβλήτων στην
Περιφέρεια Ηπείρου (Ά κύκλος)».
Στο
πλαίσιο της πρόσκλησης – συνολικής δημόσιας δαπάνης 2.500.000 ευρώ – θα
χρηματοδοτηθούν δράσεις που αφορούν την
οικιακή κομποστοποίηση και τη διαλογή στην πηγή (χωριστής συλλογής)
βιοαποβλήτων. Οι προτάσεις που θα υποβληθούν θα πρέπει να συμβάλλουν στον
ειδικό στόχο «Πρόληψη παραγωγής αποβλήτων, προετοιμασία προς
επαναχρησιμοποίηση, χωριστή συλλογή και ανακύκλωση αποβλήτων,
συμπεριλαμβανομένης της κομποστοποίησης», του θεματικού στόχου «Διατήρηση και
προστασία του περιβάλλοντος και προώθηση της αποδοτικής χρήσης των πόρων».
Οι
δυνητικοί δικαιούχοι είναι οι Δήμοι των Π.Ε. Ιωαννίνων και Άρτας της
Περιφέρειας Ηπείρου.
Προϋπόθεση
χρηματοδότησης των δράσεων είναι να υφίσταται διαθέσιμος ή υλοποιείται
κατάλληλος αποδέκτης των Βιοαποβλήτων (ΜΕΒ) ή να υπάρχει σχετική έγγραφη
βεβαίωση/δέσμευση του αρμόδιου ΦΟΔΣΑ για την παραλαβή των βιοαποβλήτων και
περιγραφή ενδιάμεσης λύσης της διαχείρισής τους κατάλληλων προδιαγραφών, μέχρι
την ολοκλήρωση των κατάλληλων μόνιμων υποδομών διαχείρισης προδιαλεγμένων
βιοαποβλήτων που προβλέπονται στον εγκεκριμένο ΠΕΣΔΑ Ηπείρου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)



































