Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Μ’ ένα τηλεφώνημα θα ρυθμίζονται οι οφειλές στην ΔΕΗ

Οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να ρυθμίζουν τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ μέσω του τηλεφωνικού αριθμού 11770, καθώς έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία η νέα γραμμή εξυπηρέτησης.

Στόχος της εταιρείας είναι να μην επαναληφθούν τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν πέρυσι στα υποκαταστήματα της εταιρείας, όταν προσήλθαν μαζικά πελάτες προκειμένου να επωφεληθούν από το πρόγραμμα διευκολύνσεων στην αποπληρωμή οφειλών. 
Οι διακανονισμοί παρουσιάζουν κατακόρυφη αύξηση ιδιαίτερα μετά την ενσωμάτωση στους λογαριασμούς του ρεύματος του περίφημου ΕΕΤΗΔΕ.



Για την εφαρμογή του προγράμματος οι πελάτες της ΔΕΗ κατηγοριοποιούνται σε έξι βαθμίδες, ανάλογα με το ιστορικό τους:
- Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
- Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
- Περισσότερες από μια ενσωματώσεις (απλήρωτοι λογαριασμοί) σε επόμενο λογαριασμό ή και μια αθέτηση διακανονισμού.
- Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
- Παραβίαση μετρητή μετά από αποκοπή λόγω χρέους και Επαναλαμβανόμενες παραβιάσεις μετρητή μετά από αποκοπή ή και ρευματοκλοπή.
Επιπλέον η επιχείρηση έθεσε σε εφαρμογή στις αρχές του 2013 ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για τους ευάλωτους καταναλωτές. 
Έτσι, η εικόνα για τους διακανονισμούς διαμορφώνεται ως εξής:
 -Για τους ευάλωτους καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 1, 2 και 3 η κάθε άτοκη δόση δεν ξεπερνά το 25% του συνόλου ενός διμηνιαίου λογαριασμού χωρίς το τέλος ακινήτων. 
Για παράδειγμα, ένας ευάλωτος καταναλωτής που ανήκει στην κατηγορία συνέπειας 1, 2 ή 3 και έχει συνολική οφειλή  2.000 ευρώ και μέσο διμηνιαίο λογαριασμό 200 ευρώ (χωρίς ΕΕΤΗΔΕ) θα μπορεί να το αποπληρώσει σε 40 μηνιαίες άτοκες δόσεις των 50 ευρώ.
-Οι ευάλωτοι καταναλωτές που ανήκουν στις κατηγορίες «συνέπειας» 4 και 5 πλέον δικαιούνται διακανονισμό με προκαταβολή 10% συν 6 άτοκες Διμηνιαίες δόσεις ή 20% προκαταβολή συν 4 άτοκες διμηνιαίες δόσεις αντίστοιχα.
-Στην κατηγορία «συνέπειας» 6 οι οφειλέτες θα πρέπει να καταβάλουν το 100% της οφειλής ή να προχωρήσουν σε διακανονισμό μετά από την καταβολή εγγυήσεων.
-Δεν γίνεται διακοπή ρεύματος λόγω χρέους στους ευάλωτους πελάτες όχι μόνο τους επτά μήνες που προβλέπει ο νέος Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας (Νοέμβριο με Μάρτιο και Ιούλιο με Αύγουστο ), αλλά καθ” όλη τη διάρκεια του έτους.
Τέλος, για τους καταναλωτές που δεν πληρούν τα κριτήρια ένταξης στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών η ΔΕΗ προσφέρει διακανονισμό έως 12 μηνιαίων δόσεων, πάντα σε συνάρτηση με το ιστορικό συνέπειας του πελάτη. Υπενθυμίζεται ότι στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών (περιλαμβάνονται και όσοι εντάσσονται στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο) εντάσσονται οικιακοί πελάτες και μόνο για την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της κύριας κατοικίας τους, εφόσον είναι άτομα χαμηλού εισοδήματος, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, μακροχρόνια άνεργοι, άτομα με αναπηρία, άτομα που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης και υπερήλικες, με βάση συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια και όρια τετραμηνιαίας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε κατηγορία. Μέχρι στιγμής στο ΚΟΤ έχουν ενταχθεί περισσότερου από 400.000 καταναλωτές.