Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

«Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα» στον Π.Λ.: Να γιατί πρέπει ν’ αλλάξει η χάραξη της Ιόνιας δυτικά των Ιωαννίνων

Απάντηση σε δηλώσεις του Υπουργού Στ. Καλογιάννη

Παραθέτοντας επτά σοβαρούς λόγους για τους οποίους ενδείκνυται η αλλαγή χάραξης της Ιόνιας Οδού, από τον κόμβο Εγνατίας μέχρι Φανερωμένη και εκείθεν μέχρι Καλπάκι, η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα με επιστολή της στον «Π.Λ.» απαντά στις τελευταίες σχετικές δηλώσεις του Γιαννιώτη αναπλ. Υπουργού Υποδομών κ. Σταύρου Καλογιάννη.
Στην επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή –που για λογαριασμό της υπογράφει ο κ. Γ. Καξίρας- μεταξύ των άλλων τονίζει ότι ο Υπουργός «αποσιωπά ότι εκκρεμεί από το 2009 ενώπιον του Συμβ. Επικρατείας, προσφυγή του πρ. Δήμου Μπιζανίου και κατοίκων της περιοχής κατά της απόφασης του Υπουργείου για τη χάραξη, που εκδικάζεται την ερχόμενη Τετάρτη (15 Μαΐου 2013)», ενώ αναφέρεται σε αποφάσεις υπέρ της αλλαγής χάραξης που έχουν λάβει, το Δημ. Συμβούλιο Ιωαννίνων, όλοι οι πρώην Δήμαρχοι της περιοχής και διάφοροι τοπικοί φορείς. (Η Επιτροπή επισυνάπτει πίνακα με όλους τους φορείς που είναι σφόδρα αντίθετοι με την πρόταση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ).
Πιο αναλυτικά στην επιστολή της η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα αναφέρει:

ΠΡΟΣ: Την Εφημερίδα
«Πρωινός Λόγος» Ενταύθα
Κύριε Διευθυντά,
Με αφορμή τις τελευταίες δηλώσεις στα τοπικά Μ.Ε. του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Βουλευτή Ιωαννίνων, κ. Σταύρου Καλογιάννη, που αφορούν στο θέμα αλλαγής χάραξης της Ιόνιας Οδού, στα τμήματα από κόμβο Εγνατίας μέχρι Φανερωμένη και, εκείθεν, μέχρι Καλπάκι, παρακαλούμε να δημοσιεύσετε στην έγκριτη εφημερίδα σας τα παρακάτω:
Είπε ο κ. Υπουργός ότι:
1) «Πριν την οριστικοποίηση της χάραξης έγιναν, πέραν των συναντήσεων στο Υπουργείο, πάρα πολλές συναντήσεις επί τόπου, με εκπροσώπους όλων των φορέων, ιδίως δε της αυτοδιοίκησης..., 2) ότι, η «ορεινή χάραξη» έχει απορριφθεί, εξ αρχής, για λόγους περιβαλλοντικούς, κατασκευαστικούς και λειτουργικούς, και 3) ότι, το ΤΕΕ/Ηπείρου θεωρεί ότι η λύση δεν ενδείκνυται, όχι μόνο λόγω των σημαντικών τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάζει αλλά και λόγω του υψηλού κόστους...» κ.λπ.
Σε απάντηση των δηλώσεων αυτών:
Α) Σας στέλνουμε Πίνακα από τον οποίο προκύπτει ότι, όλοι οι Φορείς της περιοχής, μηδενός εξαιρουμένου (πλην, προφανώς, του κ. Καλογιάννη), είναι σφόδρα αντίθετοι με την πρόταση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, για πεδινή χάραξη της οδού, για το τμήμα από Εγνατία μέχρι Φανερωμένη, μέσω Κοσμηράς. Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων, για όσους λόγους, στις αποφάσεις τους οι Φορείς αυτοί αναφέρουν, απορούμε δε, για τους αβάσιμους, πέρα - για πέρα - ισχυρισμούς του κ. Υπουργού, ο οποίος, επιχειρώντας, ανεπιτυχώς βέβαια, να δικαιολογήσει τα... αδικαιολόγητα, προκαλεί οργή και αγανάκτηση στην κοινή γνώμη της περιοχής μας και
Β) Σας γνωρίζουμε ότι, ο κ. Καλογιάννης, α) Όταν αναφέρεται στην επανεκκίνηση, δήθεν, των μεγάλων οδικών έργων, σκόπιμα και τεχνιέντως προσπερνά, αποσιωπά και δεν αναφέρεται στο τμήμα της οδού από κόμβο Εγνατίας μέχρι Φανερωμένη, β) αν και γνωρίζει ότι, με την προτεινόμενη πεδινή χάραξη («Λύση 1»), πλήττονται καίρια ο Πτηνοτροφικός Συνεταιρισμός «Η Πίνδος», οι Τοπικές Κοινότητες Κοσμηράς, Ασβεστοχωρίου, Κόντσικας, Περάτης και Πετραλώνων, άγνωστο γιατί, επιμένει στην άκρως λανθασμένη απόφαση του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, γ) δεν λέει την αλήθεια, όταν ισχυρίζεται ότι, πριν την οριστικοποίηση της χάραξης, είχαν γίνει συναντήσεις, στο Υπουργείο και αλλού, με τοπικούς Φορείς και ιδίως της Αυτοδιοίκησης, δ) είναι εξοργιστικά αναληθής ο ισχυρισμός του, ότι, δήθεν, το ΤΕΕ/Ηπείρου θεωρεί ότι, η ορεινή χάραξη («Λύση 2») δεν ενδείκνυται λόγω σημαντικών τεχνικών προβλημάτων κλπ., ε) δεν παραδέχεται ότι, αφ' ότου τέθηκε το θέμα χάραξης της Ιόνιας Οδού, μέσα από το κάμπο Κοσμηράς - Ασβεστοχωρίου - Κόντσικας, όλοι οι Φορείς της περιοχής, με επικεφαλής τον τότε Δήμο Μπιζανίου, αντέδρασαν έντονα και αποφασιστικά και, επομένως, «το έργο δεν ήταν αφημένο μέχρι πρόσφατα , στην τύχη του», στ) αποσιωπά, ότι εκκρεμεί, από το 2009, ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας, προσφυγή του πρώην Δήμου Μπιζανίου και κατοίκων της περιοχής, κατά της απόφασης του Υπουργείου, που εκδικάζεται την 15η Μαΐου 2013, ζ) ηθελημένα, δεν αναφέρεται στην ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων, όπως και στις δηλώσεις του σημερινού Δημάρχου, Φίλιππα Φίλιου, σύμφωνα με τις οποίες «δεν θα δεχθεί τα ίδια με την Εγνατία Οδό, λάθη!» και η) ότι όλοι οι πρώην Δήμαρχοι περιοχής Ζίτσας (Σάκης Βλέτσας - Πασσαρώνος, Μιχάλης Κατσάνος - Ευρυμενών, Γιώργος Παργανάς - Μολοσσών και Νίκος Σιαπατόρης - Ζίτσας), όπως και ο σημερινός Δήμαρχος Ζίτσας, Δημήτρης Ρογκότης, θέτουν επιτακτικά το θέμα αλλαγής χάραξης της Ιόνιας Οδού, για την περιοχή τους (όπως και εμείς για την περιοχή μας), από πεδινή σε ημιορεινή, ένας δε, εξ αυτών μιλάει, αναφερόμενος στην «ετσιθελική» επιμονή του Υπουργού, «για ενδεχόμενα συμφέροντα μεγάλων Μελετητικών Γραφείων των Αθηνών».