Ειδικότερα, το οικονοµικό επιτελείο φέρεται να προκρίνει παραλλαγή της σχετικής πρότασης που υπέβαλε προχθές ο πρόεδρος της Βουλής Φίλιππος Πετσάλνικος....
Έτσι, εξετάζει να επιβάλει εισφορά αλληλεγγύης, διατηρώντας το αφορολόγητο όριο στις 12.000 ευρώ και τον µειωµένο φόρο στο πετρέλαιο θέρµανσης σε σχέση µε αυτό της κίνησης, όπως ισχύει σήµερα. Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κοστολογούσαν χθες τις νέες αυτές εκδοχές και οι πληροφορίες ανέφεραν πως κατέληγαν µάλλον στην υιοθέτησή τους. ∆εν είναι ακόµη οριστικό από ποιο όριο εισοδήµατος και πάνω θα επιβάλλεται η έκτακτη εισφορά, αλλά το πιθανότερο είναι αυτό να ισχύσει από το αφορολόγητο όριο των 12.000 ευρώ.
Η έκτακτη εισφορά θα είναι πιθανότατα κλιµακωτή, σύµφωνα µε υψηλόβαθµη πηγή του υπουργείου Οικονοµικών, από 1% έως 4%, ανάλογα µε το ύψος του εισοδήµατος, χωρίς να έχουν προσδιοριστεί ακόµη τα κλιµάκια. Να σηµειωθεί ότι σύµφωνα µε τα σενάρια που εξέταζε χθες το οικονοµικό επιτελείο, η εισφορά δεν θα είναι έκτακτη, αλλά θα ισχύσει για τουλάχιστον 4 χρόνια, ενώ θα εφαρµοσθεί αναδροµικά από φέτος για τα εισοδήµατα του 2010.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για µια νέα επιβάρυνση, την οποία θα πληρώσουν και πάλι κατά κύριο λόγο οι συνεπείς φορολογούµενοι που δηλώνουν όλα τους τα εισοδήµατα.
Ετσι, αν επιβληθεί κλιµακωτός συντελεστής, ένας µισθωτός των 15.000 ευρώ θα πληρώσει 150 ευρώ (µε συντελεστή 1%), ενώ ένας των 30.000 ευρώ θα πληρώσει 600 ευρώ (µε συντελεστή 2%).
Αν εφαρµοζόταν το σενάριο για µείωση του αφορολόγητου στις 8.000 ευρώ και φορολόγηση του κλιµακίου 8.000 µε 12.000 ευρώ µε 10%, τότε όλοι οι φορολογούµενοι µε εισόδηµα πάνω από 12.000 ευρώ θα επιβαρύνονταν µε 400 ευρώ και µε µικρότερα ποσά οι φορολογούµενοι µε εισόδηµα 8.000-12.000 ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, η εξίσωση του φόρου πετρελαίου θέρµανσης και κίνησης θα οδηγούσε σε επιβάρυνση του µέσου νοικοκυριού περίπου κατά 700 ευρώ ετησίως.
Για το θέµα αυτό έχει αποφασισθεί να µην ισχύσει για φέτος, αλλά µένει ανοιχτό το ενδεχόµενο να επανέλθει η πρόταση εξίσωσης το 2012.
Εξάλλου, προκειµένου να διορθωθούν οι αστοχίες του µέτρου της συλλογής των αποδείξεων και να γίνει αυτό πιο αποτελεσµατικό, προκρίνεται – σύµφωνα µε πληροφορίες – ηκαθιέρωση αποδείξεων µε διαφορετικούςσυντελεστές βαρύτητας, ανάλογαµε την πηγή τους.
Ετσι, οιαποδείξεις που κόβουν οµάδες µε µεγάλαποσοστά φοροδιαφυγής, όπως π.χ. οι ελεύθεροι επαγγελµατίες, υδραυλικοί ή γιατροί, θα έχουν µεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας και θα εξασφαλίζουν µεγαλύτερο φορολογικό όφελος, σε σύγκριση µε τις αποδείξεις που κόβονται από σούπερ µάρκετ ή άλλες επιχειρήσεις, όπου δεν παρατηρείται µεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.