Στην τελική ευθεία επανεκκίνησης έχουν μπει οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, εκ των οποίων δυο, η Ιόνια Οδός και ο Ε-65 καταλήγουν στην Ήπειρο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επανέναρξη των εργασιών τοποθετείται χρονικά στις αρχές του φθινοπώρου, με το βάρος φυσικά να πέφτει στις κινήσεις της νέας Κυβέρνησης (που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 6ης Μαΐου).
Μέχρι το Σεπτέμβριο, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την υιοθέτηση της λύσης που προτείνει η χώρα μας προς την Ε.Ε. Το σχέδιο προβλέπει ότι το ελληνικό Δημόσιο θα εκχωρήσει υπό μορφή δανείου στις τεχνικές εταιρίες τα προσδοκώμενα έσοδά του από διόδια (630 εκ. ευρώ) την περίοδο κατασκευής των έργων. Το Δημόσιο θα πάρει πίσω αυτό το ποσό σταδιακά, όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων και οι εταιρίες αρχίσουν να εισπράττουν διόδια.
Το τι τελικά θα γίνει ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει, αφού στο τραπέζι έχει πέσει (από την Ε.Ε.) και το σχέδιο για τη δέσμευση ποσού 1,5 δισ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, το οποίο θα δοθεί στις εταιρίες, με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
Δικαιολογημένη κάμψη…
Πάντως, το σχέδιο που επεξεργάζεται η Ελληνική πλευρά ίσως καταστραφεί εν τη γενέσει του, αφού η Πολιτεία στηρίζεται μεν στα έσοδα από τα διόδια για τη χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων, φαίνεται όμως να αγνοεί το γεγονός, ότι οι εισπράξεις το τελευταίο διάστημα έχουν πέσει έως και 35%!
Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών που διέρρευσαν χθες, στο πρώτο τρίμηνο του έτους οι συνολικές εισπράξεις από τα διόδια είναι περίπου 35% χαμηλότερες από πέρυσι. Σε ορισμένους σταθμούς διοδίων από τους οποίους διέρχονται πολλά φορτηγά, τα έσοδα είναι έως και 40% μειωμένα!
Η κάμψη των εισπράξεων κρίνεται δικαιολογημένη, αφού συνδέεται με την εξαιρετικά μειωμένη κυκλοφορία που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, σε μεγάλους δρόμους όπως η Εγνατία Οδός.
Και πώς άλλωστε να μην μειωθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων, όταν η βενζίνη έχει εκτοξευθεί σχεδόν στα 2 ευρώ το λίτρο και το κόστος μιας απλής μετακίνησης (μαζί με το αντίτιμο των διοδίων) είναι πια πολλαπλάσιο, σε σύγκριση με λίγο καιρό πριν.
Άμεση ανάγκη…
Πάντως, είναι δεδομένο, ότι η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων είναι άμεση ανάγκη και για την αναπτυξιακή πορεία της Ηπείρου, ενώ το όφελος από την επανέναρξη των εργασιών είναι, ότι χιλιάδες συμπολίτες θα βρουν δουλειές, σε αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.
«Είναι χρέος της νέας Κυβέρνησης να δρομολογήσει άμεσα την κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων και κυρίως της Ιόνιας Οδού, που αποτελεί δρόμο διευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις χωρίς καθυστερήσεις» λένε πηγές του κατασκευαστικού κλάδου.
ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr/