.

Σάββατο, 15 Απριλίου 2017

Αναστάσιμη εγκύκλιος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως Πωγωνιανής & Κονίτσης κ.κ. Ανδρέου

γιον Πάσχα 2017  ριθΠρωτ.  231
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 200ή

  γαπητοί μου Χριστιανοί,
ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ !
-Α-
  νάσταση το Χριστο εναι τ μεγαλύτερο γεγονς στν παγκόσμια στορία. πάνω σ’ ατ στηρίζεται γία μας κκλησία, καθς κα πίστη στν νάσταση τν κεκοιμημένων δελφν μας, πως μολογομε στ Σύμβολο τς Πίστεως : «προσδοκ νάστασιν νεκρν κα ζων το μέλλοντος αἰῶνος». Γι’ ατ κα ρθόδοξη κκλησία μας λέγεται «κκλησία τς ναστάσεως». Κάθε Κυριακή, κολουθία το ρθρου εναι ναστάσιμη. λα τ τροπάρια μιλνε γι τ μοναδικ ατ γεγονός, μ ποκορύφωμα τ «νάστασιν Χριστο θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν ησον τν μόνον ναμάρτητον…». Τ δ νδεκα (11) «ωθιν Εαγγέλια», ναφέρονται, τ καθένα, σ κάποια περιστατικά, πο σχετίζονται μ τν νάστασηΚι’ ταν χριστιανς ξιώνεται - φο χει τοιμασθ μ τν ξομολόγηση - ν κοινωνήσ Σμα κα Αμα Χριστο, νάσταση χει, Πάσχα χει : «Πάσχα θ κάνω πάλι σήμερα, κι’ εναι λαχτάρα μου μεγάλη, Πάσχα θ κάνω πάλι σήμερα, γιατ θ κοινωνήσω πάλι», τραγουδάει Γ. Βερίτης, χριστιανς ποιητής.
-Β-
 λλά, νάσταση το Κυρίου εναι συνυφασμένη κα μ τν πορεία το Γένους τν λλήνων, διαίτερα ταν Πατρίδα μας βρισκόταν πόδουλη κάτω π λλόδοξους δυνάστες. Εναι χαρακτηριστικό, τι ρκετο Νεομάρτυρες, πο θυσιάστηκαν γι τν γία ρθόδοξη Πίστη μας στ μαρα χρόνια τς τουρκοκρατίας, βάδιζαν στ μαρτύριο ψάλλοντας τ «Χριστς νέστη». ταν δέ, τν Πασχαλιά, ο ραγιάδες ντάλλασσαν μεταξύ τους ναστάσιμες εχές, ννοοσαν κα τν νάσταση τς σκλαβωμένης Πατρίδας. Πόσο δ ο τύραννοι φοβόντουσαν τν νάσταση, τ βλέπαμε σοι πηγαίναμε στ κριτικ Μαυρόπουλο π το οιδίμου Μητροπολίτου ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ : Μόλις ρχιζε τ «ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ»σ λα τ χωρι τς Δρόπολης σβηναν τ φτα κα περιοχή, σ’ λη ατ τν μεγάλη κταση, βυθιζότανε στ σκοτάδι. Τ σκοτάδι, μως, γρήγορα ποχώρησε κα δωσε τν θέση του στ ναστάσιμο φς, στν χαρ κα στν λπίδα, μετ τ γκρέμισμα τν λεκτροφόρων συρματοπλεγμάτων, πο ζωναν π’ κρη σ’ κρη τν λβανία κα διαίτερα τν Βόρειο πειρο.
-Γ-
 Ποις θ τ πίστευε, μως, τι κάποιοι συμπατριτες μας ζον κόμη στ σκοτάδι τς πιστίας κα πολεμον μ μανία τν νάσταση ; φέρνουμε στ μυαλό μας τς προσπάθειες κείνων, πο τυφλωμένοι π τν κομματικ φανατισμ δν θελαν μ κανένα τρόπο ν κουστ π τος ποδούλους, τότε, δελφος Βορειοηπειρτες τ λπιδοφόρο ναστάσιμο μήνυμα. Πότε κόβοντας τ φτα κα πότε δημιουργντας λλα προβλήματα, προσπαθοσαν ν μποδίσουν τν οίδιμο Μητροπολίτη μας ν’ πευθύν πρς τ πέρα τν συνόρων ποίμνιό του λόγους παρηγορίας κα παρακλήσεως. Κα σήμερα, κάποιοι λλοι τ διο προσπαθον ν κάνουν : Ν βάλουν, δηλαδή, τν κκλησία στ περιθώριο, ν μν χ λόγο κα ποψη γι σα συμβαίνουν. Μιλνε πιπόλαια, λλ μ φανατισμ γι τν χωρισμ Κράτους - κκλησίας · ποβαθμίζουν τ μάθημα τν θρησκευτικν · καλλιεργον τν συδοσία κα τν χαλάρωση τν θν, ν πιχειρον ν συκοφαντήσουν τος πισκόπους κα λους τος κληρικούς, παρουσιάζοντας νύπαρκτα - κατ κανόνα - σκάνδαλα, μ μοναδικ σκοπ ν ποδυναμώσουν τν πιρρο τς κκλησίας στν λληνικ Λαό.
-Δ-
  «Μάτην φυλάττεις τν τάφον κουστωδία», θ λέ κα θ παναλαμβάν κκλησία σ λους σοι πιθυμον δόξαν παλαιοτέρων κα νεωτέρων διωκτν. «Φς Χριστο φαίνει πσι». δειος τάφος θ προκαλ δέος κα θαυμασμ στος νθρώπους, πο ντικρύζουν προκάλυπτα τ γεγονότα, πως κριβς συμβαίνει μ τος εδικος τεχντες πο σχολονται τς μέρες ατς μ τν συντήρηση το παναγίου Τάφου κα το ερο Κουβουκλίου, στν πανίερο Να τς ναστάσεως στ εροσόλυμα.
  δελφοί , μ σκιάζεστε στ σκότη τς πιστίας, γιατ τ φς πο ναψε τ πρω «τς μις Σαββάτων», τ Φς δηλαδ τς ναστάσεως, πλώνεται παντο. χαρά, γάπη, λλ κα ληθιν μετάνοια θ κυριαρχήσουν στς νθρώπινες καρδιές. Κα δη κούγεται νικητήριος παιάνας: ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ-ΑΛΗΘΩΣ  ΑΝΕΣΤΗ!  

Διάπυρος εχέτης ν Χριστ ναστάντι
Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Δρυϊνουπλεως, Πωγωνιανς κα Κοντσης

Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ