Τρίτη 23 Απριλίου 2019
Ομιλία του Γιάννη Στέφου στην Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας
Ο
βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Στέφος τοποθετήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής κατά
τη συζήτηση του νομοσχεδίου που κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας
και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και
λοιπές διατάξεις».
Ο
βουλευτής στην ομιλία του επικεντρώθηκε στη συνολική προσπάθεια που έγινε και
γίνεται για την αναδιάρθρωση της ανώτερης τεχνολογικής εκπαίδευσης με την
ενοποίηση των ανώτατων με τα ανώτερα ιδρύματα με κριτήριο την αναβάθμιση της
παρεχόμενης γνώσης, την ανάπτυξη της έρευνας και τη διασύνδεση των ιδρυμάτων με
την οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα των περιφερειών και του συνόλου της
χώρας. Υπογράμμισε ότι η βασική πρόθεση της κυβέρνησης είναι η διαφύλαξη και η
αναβάθμισης της δημόσιας παιδείας. Αυτό εκπορεύεται από την άποψη ότι η γνώση
είναι αγαθό, στο οποίο πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι και όχι εμπόρευμα, το
οποίο απευθύνεται σε καταναλωτές.
Στο
συγκεκριμένο σημείο, ο βουλευτής αναφέρθηκε στη δήλωση περί «Αρμαγεδώνα στην
παιδεία», που υποστήριξε η αξιωματική αντιπολίτευση. Τόνισε ότι ο Αρμαγεδώνας
είχε επέλθει τα προηγούμενα χρόνια με «τη διαθεσιμότητα 2500 περίπου
εκπαιδευτικών της τεχνολογικής εκπαίδευσης, την υποχρηματοδότηση όλων των
σχολικών μονάδων και των πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας, το κλίμα εκφοβισμού
και τρομοκρατίας που βίωσαν οι εκπαιδευτικοί τα προηγούμενα χρόνια. Ξέχασε,
συνέχισε ο κ. Στέφος την πλήρη ανυποληψία στην οποία είχε περιέλθει η δημόσια
εκπαίδευση σε αντίστιξη με την ιδιωτική, την κατασυκοφάντηση του Έλληνα
εκπαιδευτικού, την πλήρη υποτίμηση του έργου του δημόσιου σχολείου. Ξέχασε τα
σχολεία χωρίς βιβλία (“μεταρρύθμιση” Διαμαντοπούλου) ή την τιμωρητική
αξιολόγηση. Κι αν τα ξέχασε η αξιωματική αντιπολίτευση, οι εκπαιδευτικοί δεν
ξεχνάνε» συμπλήρωσε.
Συνεχίζοντας,
αναφέρθηκε στα όσα έχουν γίνει τα χρόνια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σε όλες τις βαθμίδες
της εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας τα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση για τη διαφύλαξη
και αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας (διορισμοί 15000 εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ,
οι 4500 εκ των οποίων φέτος, σχολικά γεύματα, σχολικές βιβλιοθήκες, ολοήμερο
νηπιαγωγείο και δημοτικό σε όλα τα σχολεία της χώρας, κατάργηση της τιμωρητικής
αξιολόγησης, κ.λ.π.). Επανερχόμενος στις προβλέψεις του νομοσχεδίου, τόνισε πως
οι προβλέψεις για την Γ’ Λυκείου που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο βρίσκονται
προς τη σωστή κατεύθυνση. Αναφερόμενος, όμως στο ζήτημα των θρησκευτικών
υποστήριξε: «Βεβαίως, κε Υπουργέ, δεν κατανοούμε όλοι την αναγκαιότητα της
διατήρησης -σαν μάθημα γενικής παιδείας - των θρησκευτικών, μιας και ένα
μάθημα, αυτό της σύγχρονης ιστορίας, θα ήταν πολλαπλώς χρήσιμο και για να το πω
διαφορετικά είναι η γνώση που οι φασίστες μισούν πάνω απ’ όλα».
Κλείνοντας
την ομιλία του, ο βουλευτής αναφέρθηκε και στο ζήτημα της αριστείας και στην
πραγματική διάσταση που έχει για τον ΣΥΡΙΖΑ και την κυβέρνηση: «η παιδεία και η
αριστεία είναι η συνεχής προσπάθεια για να γίνουμε καλύτεροι. Γιατί το
ζητούμενο της αριστείας είναι αυτό: πώς θα γίνουμε καλύτεροι. Όχι πώς θα
γίνουμε ΟΙ καλύτεροι», είπε μεταξύ άλλων, για να συνεχίσει: «Το πρώτο έχει
θετικές συνέπειες για την κοινωνία. Το δεύτερο είναι προαγωγή του ατομικισμού,
του νεοφιλελευθερισμού και της άκρατης κυριαρχίας της αγοράς. Το δεύτερο είναι
όλα αυτά που κατά καιρούς δήλωσαν οι εκπρόσωποι της αξιωματικής αντιπολίτευσης:
από το «η κοινωνική στήριξη κάνει τους φτωχούς αδρανείς και τεμπέληδες» στο «τα
επιδόματα κάνουν τους ανέργους να μην αναζητούν δουλειά» και «στο δε θέλω
επιδόματα για τα ΑΜΕΑ». Η θεωρία της ευγονικής όπου η ασθένεια ή οι ειδικές
ανάγκες πρέπει να ρυθμίζονται από τη φύση δεν αφήνει κανένα περιθώριο για την
έννοια της κοινωνικής δικαιοσύνης. Ο σύγχρονος φασισμός δεν έρχεται με τα τανκς
αλλά με την αβάσταχτη έπαρση και αυθάδεια της αριστείας. Έρχεται με κοστούμια
και λευκά κολάρα. Και το όνομά του είναι άκρατος νεοφιλελευθερισμός.