Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014

Ιόνια Οδός: Ξεκινά η διάνοιξη Κλόκοβας, 1.600 άτομα στο έργο

1.600 άτομα σε 4 εργοτάξια απασχολούνται αυτή την εποχή στο έργο των 196 χιλιομέτρων

Καθώς οι μήνες περνούν και τα έργα στην Ιόνια Οδό όλο και προχωρούν, το ενδιαφέρον στρέφεται πλέον στους ρυθμούς υλοποίησης, την πρόοδο και τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να παρουσιάσει ένα τόσο μεγάλο έργο.
Η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί τέλη Δεκεμβρίου 2015  με μόνη εξαίρεση την ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας, η οποία θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2016.   Το υπουργείο ενέκρινε την τροποποίηση του σχεδιασμού του έργου, που αφορά στην παράκαμψη της εθνικής οδού στην Κλόκοβα (αντί της διαπλάτυνσής της) με δύο δίδυμες σήραγγες 2,9 χλμ.
Η κατασκευή των σηράγγων αποφασίστηκε μετά την απόφαση 4628/13 του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, με την οποία ακυρώθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου για το επίμαχο τμήμα, κατόπιν αίτησης του Ναυτικού Ομίλου Μεσολογγίου (για τις επιπτώσεις που το έργο θα είχε στο τοπίο).

Οι δύο σήραγγες θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του έργου κατά 100 εκατ. ευρώ, ποσό που έχει προβλεφθεί στο χρηματοδοτικό κενό της Νέας Οδού κατά τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων.
Όπως μαθαίνει το ypodomes.com η εκκίνηση των εργασιών για την διάνοιξη της Κλόκοβας με διπλή σήραγγα, θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι. Στην παρούσα φάση, η συνολική πρόοδος των εργασιών ξεπερνά το 33%.
Η Ιόνια Οδός αποτελεί το συνδετήριο άξονα μεταξύ της γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα. Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία- κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο. Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής.
Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι περίπου 212 χιλιόμετρα, ενώ περιλαμβάνει και τις παρακάμψεις  Αγρινίου και Άρτας. Πέραν των 196 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου,  θα κατασκευαστούν ανάμεσα σε άλλα: 24 γέφυρες, 4 σήραγγες, 74 κάτω διαβάσεις και 36 άνω διαβάσεις. Τα εργοτάξια σε λειτουργία είναι ανά τμήμα τα εξής:
-0 χλμ.- 76,7 χλμ.: Εργοτάξιο Εύηνου
-76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.: Εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Συκούλα. Τέλος στο 96 χλμ, περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο-συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.
-145,7 χλμ.– 170 χλμ: Εργοτάξιο Φιλιππιάδας
-170 χλμ.- 190 χλμ. : Εργοτάξιο Επισκοπικού
Στελέχη της κοινοπραξίας ενημέρωσαν το ypodomes.copm pvw στα εργοτάξια της Ιόνιας οδού απασχολούνται 1.600 άτομα, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται έως τέλος του έτους. Τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται είναι ιδιόκτητα, αλλά και μισθωμένα από την τοπική αγορά.
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία είναι πολλαπλά, ενώ με την ολοκλήρωσή της η Ιόνια Οδός θα προσφέρει σε όλους τους οδηγούς ασφάλεια, άνεση, ποιοτικές υπηρεσίες και μειωμένη κατά μία ώρα διάρκεια διαδρομής στο ταξίδι Αντίρριο-Ιωάννινα (περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά) ενώ από την Αθήνα στα Ιωάννινα θα απαιτούνται περίπου 3 ώρες και 40 λεπτά.
Εντυπωσιακά είναι τα οφέλη και για την Θεσσαλονίκη καθώς με την χρήση της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού θα μπορεί π.χ ο οδηγός να φτάσει στην Πάτρα σε περίπου 4 ώρες χρησιμοποιώντας κλειστό ασφαλή αυτοκινητόδρομο στα συνολικά 450 χλμ της διαδρομής.

ΠΗΓΗ: www.ypodomes.com