Τμήμα Ηλεκτρολογίας ΤΕΙ Λαμίας. Εισακτέοι φέτος από τη μεγάλη κατηγορία των αποφοίτων λυκείου (90%): 167. Εάν εφαρμοζόταν ο περιορισμός της βάσης του 10, πόσοι θα ήταν οι εισακτέοι;
Κανείς!
Το τμήμα αυτό, όπως και άλλα, δεν θα είχε ούτε έναν πρωτοετή. Ολοι οι φετινοί φοιτητές εισήχθησαν με βαθμούς που δεν θα τους επέτρεπαν να αποφοιτήσουν απο το λύκειο. Και προφανώς, είναι τώρα υποψήφιο για λουκέτο ή συγχώνευση μαζί με δεκάδες άλλα στα περισσότερα εκ των οποίων δεν θα εισάγονταν ούτε οι μισοί αν εφαρμοζόταν ο περιορισμός της βάσης.
Η επαναφορά ήδη από το ερχόμενο έτος της βάσης του 10 θα είναι εκτός απροόπτου ο βασικός μπούσουλας, μαζί με τα άλλα κριτήρια, για τις επικείμενες συγχωνεύσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο του σχεδίου Αθηνά.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», παράλληλα με τις εξαντλητικές συζητήσεις που θα κάνει ο Κων. Αρβανιτόπουλος το επόμενο 20ήμερο με όλους τους πρυτάνεις πανεπιστημίων και προέδρους ΤΕΙ ώστε να εξειδικευθούν οι προτάσεις και να ληφθούν υπ'όψιν οι ιδιαιτερότητες σε κάθε ίδρυμα, επεξεργάζεται και ένα σχέδιο περιορισμού των τμημάτων, ιδίως των ΤΕΙ, βάσει της ζήτησής τους στον φοιτητικό πληθυσμό.
Η ζήτηση, όπως είναι προφανές, συναρτάται τόσο με την εικόνα των εισακτέων που τα δηλώνουν στις πρώτες προτιμήσεις, όσο και με τους υποψηφίους που εισάγονται με βαθμούς κάτω από τη βάση.
Στο στόχαστρο των συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων, βρίσκονται περίπου 104 τμήματα στα οποία, σύμφωνα με την επεξεργασία στοιχείων του προηγούμενου έτους που έκανε το υπουργείο, δεν θα έμπαιναν ούτε οι μισοί φοιτητές αν εφαρμοζόταν ο περιορισμός της βάσης.
Ωστόσο τα τμήματα αυτά δεν είναι τα μόνα. Στο μικροσκόπιο βρίσκονται ακόμα τμήματα με μεγάλη εξειδίκευση (κάποια μπορούν να μετεξελιχθούν ίσως σε μεταπτυχικά) και με παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα.
Για παράδειγμα, στη χώρα λειτουργούν 36 σχολές με οικονομικό αντικείμενο, 50 τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 32 Πληροφορικής, κ.λπ. Επίσης θα αξιολογηθούν όσα παράγουν μικρό αριθμό πτυχιούχων, όσα οι απόφοιτοί τους δεν απορροφώνται σύντομα στην αγορά, έχουν κακές αναλογίες διδακτικού προσωπικού/φοιτητών, δεν διαθέτουν δικές τους εγκαταστάσεις, δεν συνδέονται με τις παραγωγικές δυνατότητες της τοπικής κοινωνίας κ.λπ.
ΠΗΓΗ: www.tanea.gr