Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

«Φως» στον ορίζοντα για την Ε.Ο. Ιωάννινα – Κακαβιά

Εγκρίθηκαν 4 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση της μελέτης

Θετική εξέλιξη, αρκεί να υλοποιηθεί, δηλώνει ο Κ. Καψάλης


«Φως» στον ορίζοντα φάνηκε για την ολοκλήρωση της μελέτης κατασκευής του δρόμου από Γιάννινα προς Κακαβιά, καθώς το Υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε πίστωση 3.971.600 ευρώ, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες μελετητικές εργασίες, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πηγές χρηματοδότησης του άξονα.

Πρόκειται για έργο με το οποίο θα ολοκληρωθεί και θα επεκταθεί μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα η Ιόνια Οδός, τμήμα που δεν είχε συμπεριληφθεί στη σύμβαση παραχώρησης. Η κατασκευή του θεωρείται εκτός από αναγκαία και επείγουσα, καθώς ο σημερινός υπάρχων δρόμος (με εξαίρεση το τμήμα από γέφυρα Αγιών μέχρι Κακαβιά), δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση των οχημάτων, καθώς είναι και ο βασικός άξονας που εξυπηρετεί τη συγκοινωνία με την Αλβανία. Παράλληλα η χάραξη – κατασκευή του, «μετρά» αρκετές δεκαετίες, με αποτέλεσμα σήμερα να χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επικίνδυνος, τα τροχαία ατυχήματα να είναι στην ημερήσια διάταξη και να έχουν σκοτωθεί αρκετοί οδηγοί ή και επιβαίνοντες κυρίως σε επιβατικά αυτοκίνητα.
Ικανοποίηση Κ. Καψάλη
Την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή εξέφρασε χθες ο δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό TV1. «Παλεύουμε τόσο καιρό για αυτή την εξέλιξη. Ένα μεγάλο μέρος από τον Κόμβο της Φανερωμένης έως το Καλπάκι έχει γίνει. Επομένως αυτά τα χρήματα πάνε για να γίνει η ολική μελέτη. Αυτό είναι θετικό. Έχουμε τις επιφυλάξεις μας, γιατί πολλές φορές ως τώρα έχει αναδειχτεί το θέμα και μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει στην πράξη τίποτε. Κρατάμε μικρό καλάθι. Όμως είναι θετικό και αυτά τα λεφτά είναι το πρώτο βήμα», τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος που συμπλήρωσε ότι με την κατασκευή του οδικού άξονα ο Δήμος θα προσελκύσει επενδυτές και αποδήμους και ότι το Πωγώνι θα έρθει πιο κοντά στο Κέντρο.
Τι περιλαμβάνει η μελέτη
Η Μελέτη περιλαμβάνει τμήμα 65 χιλιομέτρων. Αντικείμενό της θα είναι η αναβάθμιση του σημερινού δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Θα γίνουν γεωτεχνικές έρευνες για τα τεχνικά έργα (δύο γέφυρες, δύο κάτω διαβάσεις, ένα cut and cover, τοίχους αντιστήριξης, επιχώματα, ορύγματα).
Επίσης θα γίνει αρχιτεκτονική μελέτη του αρχαιολογικού χώρου Bορτοπού, συμπεριλαμβανομένου χώρου στάθμευσης, οδών πρόσβασης, τελική ηλεκτρομηχανολογική μελέτη και αντιπλημμυρική μελέτη. Πριν από μερικούς μήνες είχε εγκριθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου. Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο να ενταχθεί προς χρηματοδότηση στο επόμενο Κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.


ΠΗΓΗ: http://www.proinoslogos.gr/component/content/article/13/9747